Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
G Chronic

Zaailingen Blijven Redelijk Klein

Recommended Posts

Hoi iedereen.2 weken geleden heb ik mijn 4 critical kush zaadjes geplant.nu gaat week 3 van start en ik moet zeggen dat ze nog redelijk klein ogen.ongeveer 12cm.ik kweek in een kweek hok 60x60x160.lamp hps 250w.lv is nu nog maar 50% want ik merk beginnende sporen van schimmel(heb deze vandaag behandeld).heb mijn lucht toevoer en afzuiging iets hoger gezet om dat probleem in toom te houden.wat raden jullie aan?opnieuw beginnen of mss de volle 4 weken laten door groeien op 18/6 en hopen op het beste?voor de rest ogen ze echt wel redelijk gezond (mooi groen en vitaal)tijdens de donkere periode verwarm ik mijn potten tot 22graden.kweek hok zelf is ongeveer 17 a 18 graden.ik zou graag jullie mening weten aub

 

Ik zuur mijn voedingswater af naar 6.1/6.0

 

Lamp hangt ongeveer tussen de 20 en 25cm van de toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

een foto zegt zoveel meer...

zal ze vnvnd eens doorsturen.via smartphone gaat het niet

 

gallery_20773_19264_3465699.jpg foto van 2 dagen geleden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor grond zit er in die potjes..?

 

En ze lijken me inderdaad een beetje klein hoeveel liter zijn ze ?

 

Lijkt me er ook wel op dat ze t een beetje warm hebben gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een beetje droog, of lijkt dat maar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te kleine pot.

potten zijn voor het moment 3.5l.denk niet dat het wat uitmaakt om groter te gaan,als deze nog niet ten volle wordt benut

 

Wat voor grond zit er in die potjes..?

 

En ze lijken me inderdaad een beetje klein hoeveel liter zijn ze ?

 

Lijkt me er ook wel op dat ze t een beetje warm hebben gehad

grond canna terra plus.ze hebben inderdaad een dreuntje van de warmte gekregen.het was ook redelijk zoeken en regelen.het is de eerste keer dat ik in een tent kweek.warmte was in het begin 29graden.beetje te warm :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

nuja hier wat fotos van de tent en planten hoe ze nu staan 2weken sinds kiemen.

gallery_20773_19264_3482156.jpg

gallery_20773_19264_3070680.jpg

gallery_20773_19264_611533.jpg

gallery_20773_19264_2624534.jpg

gallery_20773_19264_2624534.jpg

gallery_20773_19264_1720045.jpg

gallery_20773_19264_235625.jpg

gallery_20773_19264_1231607.jpg

gallery_20773_19264_1911497.jpg

gallery_20773_19264_78001.jpg

gallery_20773_19264_1214509.jpg

gallery_20773_19264_95290.jpg

gallery_20773_19264_305771.jpg

gallery_20773_19264_4291284.jpg

gallery_20773_19264_92089.jpg

gallery_20773_19264_501555.jpg

gallery_20773_19264_109950.jpg

gallery_20773_19264_1555983.jpg

gallery_20773_19264_2435690.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze gisteren wat water gegeven met wat groei voeding en nog altijd samen met rhizotonic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse lucht zal ze goed doen.

In je vorige topic maakte ik al een opmerking over je inlaat, daarin is nog niets veranderd.

Des te langer je wacht met ventilatie aan passen des te meer zal je het terug gaan zien in de plantjes.

 

Je clip on fan hangt nu ook erg onhandig, die clip on wint het trouwens ook van je inblaas op standje 2 :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse lucht zal ze goed doen.

In je vorige topic maakte ik al een opmerking over je inlaat, daarin is nog niets veranderd.

Des te langer je wacht met ventilatie aan passen des te meer zal je het terug gaan zien in de plantjes.

 

Je clip on fan hangt nu ook erg onhandig, die clip on wint het trouwens ook van je inblaas op standje 2 :hug:

inblaas niet rechtstreeks in de kast laten blazen??clip on is echt moeilijk goed te instaleren vind ik :/

 

Maw,pull the plug of nog wat tijd geven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geen commercieele kweek toch ? In dat geval zou k voor grotere potten gaan temps op orde en ventilatie goed maken zorgen dat ze niet te droog komen te staan.En lekker bij laten trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan ze al zo lang droog tjemig......lol

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb bij deze planten verpot naar 11l potten

luchtaanvoer heb ik ook aangepast,heb ze water gegeven afgezuurd naar 6.0

temp is 27graden

gallery_20773_19264_934533.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladpunten staan beetje gekromd als klauwen. Geef ze niet te veel water en zorg voor genoeg verse lucht. Laat je voedingswater een dag staan zodat de ph kan stabiliseren. Qua grote zien ze er niet heel slecht uit. Zijn zaailingen dus die groeien nog flink door als je ze op 12/12 zet. Ik zet ze na 2 wkn (zijn ze iets groter) op 12/12 en de hele tent staan vol..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladpunten staan beetje gekromd als klauwen. Geef ze niet te veel water en zorg voor genoeg verse lucht. Laat je voedingswater een dag staan zodat de ph kan stabiliseren. Qua grote zien ze er niet heel slecht uit. Zijn zaailingen dus die groeien nog flink door als je ze op 12/12 zet. Ik zet ze na 2 wkn (zijn ze iets groter) op 12/12 en de hele tent staan vol..

zal ik doen,bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stand van zaken toen ik opstond.je merkt duidelijk dat ze er deugd van hebben,met te verpotten en de nieuwe luchttoevoer.voor de rest ogen ze echt wel mooi groen.ik hou jullie op de hoogte.alvast bedankt voor de tips.ik zal nog volhouden met deze kweek.

gallery_20773_19264_3932913.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel liters zijn dit nu dan,

ik vind het nl. nog maar hele kleine potjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stand van zaken toen ik opstond.je merkt duidelijk dat ze er deugd van hebben,met te verpotten en de nieuwe luchttoevoer

Doornemen van je oude topic en wat je toen allemaal deed en hier gewoon stug herhaalt maakt dat je 6jr later nog steeds last hebt van hetzelfde fenomeen.

 

Elke raadt zomaar opvolgen zonder je eerder geleerde lessen en zelf na te denken?

Verpotten van die plantjes: wortelstelsel bekeken bij 1 plant en gevraagd of het wel nodig was?

Lamp er wat verder vanaf, ventilators niet op planten gericht, meten met een niet afgedekte meter,

alle ventilatie techniek voor dummies tips in de wind slaand ook nu nog met je aanpassingen (iets met 3x)

 

Zo blijf je nog jaren vragen en weet je zelf niet wat je nu toch steeds fout doet desondanks dat je braaf opvolgt wat je aangeraden wordt: het zit in je manier van water geven en hoe je denkt dat een plantje kan overleven in een klimaat wat op de Himalaya lijkt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hardleers heet dat volgens mij lol....

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel liters zijn dit nu dan,

ik vind het nl. nog maar hele kleine potjes.

11l potten.groter gaat echt niet voor een ruimte van 60x60

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stand van zaken toen ik opstond.je merkt duidelijk dat ze er deugd van hebben,met te verpotten en de nieuwe luchttoevoer

Doornemen van je oude topic en wat je toen allemaal deed en hier gewoon stug herhaalt maakt dat je 6jr later nog steeds last hebt van hetzelfde fenomeen.

 

Elke raadt zomaar opvolgen zonder je eerder geleerde lessen en zelf na te denken?

Verpotten van die plantjes: wortelstelsel bekeken bij 1 plant en gevraagd of het wel nodig was?

Lamp er wat verder vanaf, ventilators niet op planten gericht, meten met een niet afgedekte meter,

alle ventilatie techniek voor dummies tips in de wind slaand ook nu nog met je aanpassingen (iets met 3x)

 

Zo blijf je nog jaren vragen en weet je zelf niet wat je nu toch steeds fout doet desondanks dat je braaf opvolgt wat je aangeraden wordt: het zit in je manier van water geven en hoe je denkt dat een plantje kan overleven in een klimaat wat op de Himalaya lijkt.

met alle respect.mocht ik weten wat ik verkeerd deed,zou ik hier niet achter antwoorden zoeken.de eerste maal toen ik begon met kweken heb ik geen problemen gehad.in tegen deel.ik had een pracht van een opbrengst.daarna doe ik krak hetzelfde en gaat het niet meer.probeer dan maar te zoeken waar het aan ligt.met dat ik in de tijd ook goede antwoorden kreeg sta ik geen stap verder.ten 2e vorige kweken was niet in een kweek kast maar kweek ruimte van 5 vierkante meter.dat is wel duidelijk een verschil.het enige wat ik kan doen is er uit leren en zo veel mogelijk info vergaren en af en toe iets vragen aan mensen die er meer verstand van hebben,om mij toch een beetje het goede pad op te sturen.wat moet ik doen de canna growbible voor de 5e maal lezen??denk dat dat niet veel uitmaakt.ivm meet apparatuur afdekken.als je het afdekt klopt het toch niet meer??planten zijn toch ook niet afgedekt?dat is toch logisch??of ben ik nu zo verkeerd?

 

ik kan blijven experimenteren en zoeken en blijven geld er tegen aangooien.als er niemand mij een duwtje in de rug geeft en mij het juiste pad opstuurt denk ik niet dat het gaat lukken

 

Hardleers heet dat volgens mij lol....

 

Pg

bedankt voor de info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...