Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P H donner

Thuistelende Hiv-Patiënt Niet Uit Woning

Recommended Posts

Rudolf Hillebrand, een HIV-patiënt die in zijn huurwoning wiet kweekt voor eigen medicinaal gebruik, mag niet door woningcorporatie Eigen Haard uit zijn huis worden gezet. Ook mag hij doorgaan met het kweken van de planten. Dat heeft de kantonrechter bepaald.

Hillebrand gebruikt 5 gram cannabis per dag om misselijkheid en braken, dat door zijn HIV-medicatie wordt veroorzaakt, tegen te gaan. Hij heeft daarom 51 hennepplanten in huis (17 in bloei, 17 om te groeien en 17 stekjes). Eigen Haard spande een rechtszaak aan om hem te dwingen te stoppen met kweken, of hem in het uiterste geval uit zijn huis te mogen zetten.

De rechtbank heeft beide eisen van de woningcorporatie afgewezen. Volgens de rechter staat het vast dat de wiet van levensbelang is voor Hillebrand. Zonder de cannabis zouden de bijwerkingen zo erg worden, dat de medicijnen onvoldoende door zijn lichaam zouden worden opgenomen.

Lees ook: Thuistelende HIV-patiënt vreest boete of misschien zelfs celstraf

Hennepsoort

Bovendien wordt de hennepsoort die voor Hillebrand goed werkt, niet door professionele producenten van medicinale hennep geteeld. De soort is wel in coffeeshops te koop, maar het zou veel te duur worden om dagelijks 5 gram te kopen. Ook voldoet de elektriciteitsinstallatie, die voor de kweek is aangelegd, aan de wettelijke eisen en blijkt er geen overlast voor omwonenden.

'Het is een hele grote opluchting. Een jarenlange strijd komt hiermee ten einde', aldus Hillebrand tegen AT5. 'Het is een zaak van levensbelang geweest. Ik heb in mijn strijd alle denkbare partijen erbij betrokken. Geweldig dat de rechter mij gelijk heeft gegeven.'

Eigen Haard zegt eerst de uitspraak zorgvuldig te willen bestuderen, voordat het met een reactie komt.

 

http://www.at5.nl/artikelen/166474/eigen-haard-mag-thuistelende-hiv-patint-niet-uit-woning-zetten

 

 

 

....ik gebruik ook 5gr per dag...ik ruik discriminatie

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hier is wietforum indirect een bijdrage in geweest:

de kennis en ideen om een nen gekeurde instalatie voor hem te maken en te plaatsen

heb ik grotendeels hier weg, :verrygood

 

we zijn op veel vlakken zo goed ten ijs gegaan

dat de tegenpartijen geen kans maakten:

woningbouw,Bureau Medicinale Cannabis/Bedrocan, Gemeente Amsterdam

Heel erg bedankt voor jullie medewerking om een patient in leven te houden., :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

 

Doen we het toch lekker zelf!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees nog wel veel hier,

hoewel ook wat minder dan voorheen.

 

De reden dat ik nog amper post, is dat er hier lieden rond hangen, die eigenlijk geen benul hebben van wat ze aan het doen zijn.

En er zijn lieden, die er een dag taak van maken om anderen de maat te nemen.

 

De nieuwe leden komen binnen met een hoop bravoure en denken het wel even te gaan doen.

Lezen van stickys vinden ze onzin en vragen de meest onbenullige dingen.

 

Al met al is er niet veel meer aan hier,

Er zijn slechts enkelen die ik nog serieus neem.

 

 

Mooi resultaat, hoop dat eigehaard niet in hoger beroep gaat!

 

Een vraagje

 

Wat houd dat in ' nen gekeurde installatie '

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat betekend dat het gekeurd is conform de Nen eissen.

ik weet het nummer ff niet, maar eigenlijk gewoon netjes en degelijk installatiewerk

wat genoeg hier al doen,

de puntjes op de i , die missen soms waardoor die keur (net) niet verleend wordt.

 

ingaande aardlek en b10 eutomaten

stroommeter

sms allert

en nog wat fratsen in een automatenkastje

en een retestrak schakelbordje

brandmelder

2blusbollen

en verder alleen profi producten

die een goede growhop kan leveren.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...