Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Boefje030

Vacuüm En Afzuiger

Recommended Posts

Als het een hok in een kamer is zou ik de kamer afzuigen als gaten maken in ke hok een no go is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boef draait in een mestsilo

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt denk ik van je model afzuiger af, maar hoe dan ook, er komt een punt dat er geen lucht meer doorheen gaat ivm vacuum en dan koelt dat ding zichzelf niet meer. Kijk, als de boel potdicht zit zit de boel potdicht en kan er geen lucht in, of uit. Afzuigen heeft dan geen zin, behalve dat jij niet uit je slaap gehouden wordt. De enige momenten waarop er lucht uit kan is als je de deur open maakt. Dan zou even afzuigen dus wel zinvol zijn.

 

Wil je je hok toch constant ietsje afzuigen dan zou ik een klein lucht-inlaatje maken, al is het maar een gaatje van 5cm doorsnee, en dan minimaal afzuigen zodat je iets onderdruk hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen komt door die 5 cm weer geluid.

 

Misschien dat ik een soort van omgekeerde tocht rubbers maak van schaapswol ofzo. Zodat het geluid gedemd wordt maar wel lucht erdoor komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je beter een echte demper kopen, zo eentje die je op je luchtuitlaat zet, in combinatie met wat stukken pijp en wat bochten, of zelf een demper fabrieken. Pics ter inspiratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar ik heb geen gaten. Hok is helemaal dicht. Zit alleen een "mangat" in. Deze word afgesloten. Dus dacht als ik tussendoor afsluiting wol doe, dan is het niet meer helemaal dicht. Dus kan er lucht doorheen maar geluid word nog enigszins gedempt.

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me nog steeds wat krapjes qua luchtdoorlaat.

 

Zet je toch een flens op dat gat en aan die flens hang je je demper-constructie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis toch niet toevallig een koelcel xD

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijken de buren niet raar op elke keer als ze je in dat mannengat zien verdwijnen?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom, blaas je niet gewoon weer in je hok af dan, als je toch met CO2 werkt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bedoeld zoals ze in Amerika doen ? Gewoon filteren in je hok in plaats van onderdruk ?

 

Ik wil sowieso onderdruk hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat er even over na te denken, kun je niet inblazen uit je voorhok je ruimte in(bv 1000m3)

en dan met een box weer afzuigen in de ruimte die iets je zwaarder is waardoor je onderdruk krijgen (1500m3)

de slang door de muur en dan door je filter uitblazen in je voorhok weer

dan heb je ook weer verlies kwa druk waardoor hij t zelfde of lager uit komt dan je inblaas

het beste is gewoon net zoals altijd te doen maar probeer een beetje creatief mee te denken

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil sowieso onderdruk hebben.

 

Dat begrijp ik...

Maar je weet toch dat ons plantje liever een hogere druk heeft?

 

En ja, gewoon filteren in je hok. Dan hou je de druk tenminste constant, geen vacuüm, en koeling voor je zuiger.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemde natuurkundige problemen hier. :)

Het hok is "potdicht". Maar ja, je wil persé afzuigen, je maakt dus ergens een gat en dan is het hok niet meer potdicht. Nou dan, als je toch een gat maakt kun je er ook twee maken, een inlaatje en een uitlaatje. De eerder genoemde 5 cm zijn misschien genoeg; zet er dan een buisafzuigertje van 100 m3/u op, gedimd, dan heb je je onderdruk. Een tweeduizendkuuber zou ik niet nemen, die heeft wel degelijk koeling nodig en als die bijna geen lucht verplaatst heeft die te weinig koeling.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...