Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lolo

4 Maal Casey Jones X Green Manalishi 250Watt Hps

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Dit word mijn eerste verslag van mijn microkweek!

 

De 4 plantjes heb ik de eerste weken onder 2 led lampjes van gezamenlijk 30 watt laten groeien.

Heb ze getopt en hier en daar gebogen/geknakt omdat ik met een scrog net wil gaan werken.

2 dagen geleden heb ik er een 250 watt hps in gehangen en ze op 12/12 gezet.

 

mijn set up..

 

Tent is een Secret Jardin DR60 (60x60x170)

Filter is een PK2600 160 m3/uur tot max 240 m3/uur

Afzuiger is een buisventilator met een capaciteit van 350 m3/uur (deze draait met licht aan op 75% en licht uit op 25%)

Verlichting is een 250 watt hps met kap aangesloten op een cli-mate schakelkast.

 

De planten staan in 11 liter potten met daarin Lightmix. De groeifase heb ik ze alleen water gegeven en wil vanaf nu voeding gaan meegeven.

De voeding die ik gebruik is Hypro A+B plus een aptus tent set pro. (ik volg het aptus schema)

EC hou ik op 1.4 met een PH van 5.8.

 

In de tent heb ik nog geen actieve inlaat, Ik wil hier nog een pc fan voor gaan gebruiken maar moet deze nog halen, ook hangt er nog een clip on fan in me tentje.

 

De temperatuur is met het licht aan ongeveer 27 graden en daalt tot minimaal 20,5 als de lamp uit is. De luchtvochtigheid blijft vrij laag rond de 35%

 

Ik denk dat ik alles nu wel gemeld heb, ben ik toch wat vergeten of zijn er vragen hoor ik het graag!

Vanavond ga ik even proberen wat mooie fotos te maken zodat jullie er ook een beeld bij krijgen.

 

oja... dit alles staat in een kleding kast dus het is geheel stealth wat bij mij wel een must was

Edited by Lolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is je afzuiging niet te groot voor je filter?

 

Op 75% gaat het nog prima hopelijk als de geur straks wat heftiger word ook nog..

De afzuiger had ik nog liggen wil in de toekomst wel een andere halen maar moet het voorlopig nog even met deze doen.

 

 

 

Succes ouwe!

 

Thx! Doe straks nog wat foto's uploaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote Green manalishi fan hiero!

succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_47266_19298_5092133.jpg

 

gallery_47266_19298_4654808.jpg

 

gallery_47266_19298_3084145.jpg

 

gallery_47266_19298_3773055.jpg

 

gallery_47266_19298_7259507.jpg

 

gallery_47266_19298_9561182.jpg

Edited by Lolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote Green manalishi fan hiero!

succes!!

 

Thx! Ik ben erg benieuwd hoe die smaakt.. wat kan je me erover vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vindt het een aparte 'stealth', lastig met de aan- en afvoer van lucht maar ook wat die kast doet als het lekker tropisch warm in tentje wordt.

Toch net ff anders als in die kast zelf of het tentje buiten de kast kweken.

 

Pc fan als inblaas tov je buis afzuiger (waar blaas je af eigenlijk?) is kansloos, je hebt een badkamer fannetje nodig minimaal maar als die tent in een kast staat vraag ik me af waarom niet alle flappen gewoon open want toch donker ipv actief in blazen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook benieuwd hoe je het met de aan en afvoer doet. Je planten staan er mooi bij trouwens hoor! Hoe kom je bij de keuze voor deze strains?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindarots123 nu staan er een aantal gaten open waar de frisse lucht naar binnen kan. De kast staat ongeveer 5 cm van de muur en er zit geen achterkant in zodat er genoeg lucht circulatie is. De kast staat naast een raam die op een kier staat daarmee hoop ik dat er genoeg frisse lucht naar binnen komt.

 

@lostchild een badkamer fan is ook nog een optie had gehoopt dat een pc fan genoeg zou zijn. De afvoer laat ik nu nog met een slang naar buiten lopen (nog niet erg stealth) ;) maar naast me kast heb ik een pijp door me plafond waar ik me afvoer makkelijk doorheen krijg hier kan ik hem ook op een afvoer in me dak aansluiten dus dan is dat probleem ook opgelost.

 

@jaymaestro thx! Ik had deze zaden al een tijdje liggen ooit ergens bij gekregen, dus het was meer gemakzucht ;) heb 'm uiteraard wel eerst ff opgezocht en ben toch wel erg benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

is regulier zaad toch? heb je de mannetjes er al uit?

 

Ik twijfelde daar dus ook aan maar heb er 4 ontkiemd en geen tekenen van mannetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er lekker fris en gezond bij Lolo, mooi soortje ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lolo,

 

Was toevallig gister e.e.a over het soortje aan het opzoeken. Er zijn wel veel verhalen te lezen over dat deze nogal eens herma willen gaan. Check ze straks dus goed op ballen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lolo,

 

Was toevallig gister e.e.a over het soortje aan het opzoeken. Er zijn wel veel verhalen te lezen over dat deze nogal eens herma willen gaan. Check ze straks dus goed op ballen!

 

Sinds gister zijn ze zichtbaar in de bloei en tot nu toe nog geen ballen maar ga er zeker goed opletten.. thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan dat de voeding zo tegen de kast aan?

 

De voeding staat nu apart in een kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een Snelle Update!

 

Heb het de laatste week erg druk gehad dus helaas weinig tijd aan mijn plantjes kunnen geven en het forum.

Heb afgelopen zaterdag 2 plantjes weg moeten halen omdat deze toch mannetjes waren.

dus mijn scrognetje is aardig leeg helaas! Verder gaat het wel goed en zal ik zsm een paar fotos droppen.

 

Is er iemand die weet of er kans is dat de vrouwtjes bevrucht zijn zo vroeg in het proces?

Hou ze extra in de gaten maar heb hier geen ervaring mee dus wat info zou top zijn! (heb net wel een stuk gelezen hier op het forum over bevruchte planten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet foto van de vrouwen online dan kunnen we het zien,in 14 dagen waarschijnlijk niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een tijd geleden dat ik met een update kwam dus bij deze!! De toppen staan nu bijna 5 weken in de bloei en het beginnen nu leuke topjes te worden!

Nadat ik de 2 mannetjes had verwijderd was ik bang dat er weinig over zou blijven maar het valt me echt mee.. Ook zijn de vrouwen nog goed en was ik er gelukkig op tijd bij met het omhakken van de mannen.

 

Ik geef nu steeds voeding mee volgens het Aptus schema en heb eigenlijk geen problemen zover ik kan zien.

 

Iemand enig idee hoelang dit soortje normaal nodig heb?? ik schat een 8 a 9 weken.... Hier zijn nog wat foto's

 

gallery_47266_19298_1167430.jpg

 

gallery_47266_19298_1822447.jpg

 

gallery_47266_19298_3419466.jpg

 

gallery_47266_19298_1821208.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, ik ken de soort niet maar je kan de trichomen bekijken met een zak microscoop, nog 3 weken zou een goede gok van je kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, ik ken de soort niet maar je kan de trichomen bekijken met een zak microscoop, nog 3 weken zou een goede gok van je kunnen zijn.

 

Ja heb er eentje besteld! heb er ook gelijk een macro lens bij gehaald voor op mijn telefoon dus hopelijk kan ik straks wat mooie fotos maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...