Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Unlimitedhold

Inbouwkast Kweek 240 Watt Led Mars Hydro

Recommended Posts

Mooie opzet, goede keus ook die witte potten, zou er nog wat meer halen zodat al je planten van koele voetjes kunnen profiteren. Het kan echt kokend heet worden in de zomer met zwarte potten, weet ik uit ervaring.

 

Heb je helemaal gelijk in dat realiseerde ik me vorige jaar niet en heb toen zwart gekocht.

Moet nog even een wit spuitbusje hebben dan spuit ik de rest wit.

Zeker op het platte dak waar ze komen te staan is het zo heet dat ik er met sokken aan moeilijk kon staan.

Dan stond ik te klooien in de schaduw van de potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het volgende probleem: Dag 15 na bovenkomen

 

enHBRD.jpg

 

Zijn autoflowers moby dick van dinafem

Ph onbekend

Ec onbekend

1 liter hydro op de bodem + 10 liter aarde sannies way 1 buffertab

3 x water gehad, 1x 20ml na ontkiemen, 1 x liter kraan met bacto inwateren en 1 x 0,5 liter kraan per plant

Mars hydro 240 wat led (100w)

Tempratuur snachts niet onder 20, met lamp aan max 28

Luchtvochtigheid 40-50%

 

Vandaag weer water geven 0,5 liter kraan per plant maar wil graag weten hoe dit komt

Dus in totaal 2 liter water gehad

 

Is dit van te weinig water of is dit voedingstekort ect?

Ik heb aan de hand van verschillende schema's niet vast kunnen stellen wat het is.

Dit is in de top van de plant terwijl 1 andere dit heeft bij de onderste bladeren in de bladpunt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor, nu enkel de zon nog ;)

 

Is dit niet van teveel water te geven ?

Heb ik hier ook al gezien, vaak geeff ik ze teveel in het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden die wcrol houders niet gaan roesten en daarmee allerlei ongewenste stoffen aan je aarde toevoegen? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden die wcrol houders niet gaan roesten en daarmee allerlei ongewenste stoffen aan je aarde toevoegen? :innocent:

 

Goed gezien. Dat zou zomaar kunnen, of ze moeten van rvs zijn. Maar als ze 95 cent kosten denk ik van niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ziip en CaveDave

Ja het zou zomaar kunnen dat ze zouden gaan roesten al denk ik niet dat dit gebeurt binnen 4 maanden mocht het wel gaan roesten dan gooi ik ze gewoon lekker weg na de kweek.

 

@ Crimson Fart

 

Van het teveel water geven kan ik me bijna niet voorstellen aangezien ik het echt kurkdroog laat trekken en het was echt droog vanochtend na het water geven geen druppel onder uit de bakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 18

 

Nu de bladproblemen zich verder vorderen blijkt het een calcium probleem te zijn.

Aangezien ik verkeerde aarde heb gebruikt ga ik proberen te redden wat er te redden valt.

 

Heb vanaf onder groeivoeding meegegeven omdat daar calcium in zit kijken of het morgen niet verergert.

 

Heb de afzuiging omgedraaid warme lucht wordt nu boven afgezogen.

2 computer fans blazen nu warme lucht uit de lamp naar beneden.

Nu het wat warme wordt kan ik het niet mooi onder de 28 graden houden.

 

 

R6Z3uo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 22:

 

Planten gaan erg lekker nu ze groeivoeding meekrijgen waardoor de ph van het water iets zakt.

WRbo54.jpg

 

8hLV3q.jpg

 

TwpwAv.jpg

 

En de laaste foto terug in de kast na een waterbeurt van een liter per stuk met 1 ml groeivoeding van plagron

 

qO2VMP.jpg

 

Hoe vinden jullie ze er op het moment bijstaan?

 

4 dagen tijd en voeding heeft ze goed gedaan :icecream:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima hoor, wel weinig 7 vingerig blad, maar komt nu wss wel.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima hoor, wel weinig 7 vingerig blad, maar komt nu wss wel.

 

Idd voornamelijk 5 vingers het zijn autoflowers weet niet of dat uitmaakt.

Heeft denk ik ook te maken met de problemen in de tweede week.

Ze staan er nu na de waterbeurt erg mooi bij de middelste op de foto hier boven blijft alleen erg compact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verwissel je ze ook af en toe van plaats? die vol in het licht staat zal minder strekken dan de twee aan de zijkanten met minder direct licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wissel ze elke 4 dagen van plaats en hou bij welke waar staat dus zouden ze uiteindelijk allemaal evenveel moeten strekken.

 

Ze zien er verder prima uit al ben ik bang dat 3 toch echt teveel is op 32x68

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dezelfde maat, met dezelfde maat bakken, vorige keer had ik twee grote, ik denk dat het kan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Huff enige geruststelling is wel fijn.

 

Begin te kampen met lv problemen zit nu steeds rond de 65% met uitschieters richting de 75%

Fans blazen lekker door we zien het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groei zit er nu stevig in bij de dames dus het wordt in ieder geval lekker vol.

Er duiken overall witte haren op in de oksels en toppen.

Zit nog een beetje in twijfel wanneer nu te stoppen met groei en over naar bloei voeding.

Denk dat ik dit doe zodra ze stoppen met groeien en dan de bloei voeding mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update om jullie een idee te geven van de strek in de planten.

Dag 25

YA7M3I.jpg

 

De middelste staat daar nu 4 dagen en wordt vandaag geruild met rechts.

 

YsBser.jpg

 

Zo staat het nu met de lamp flink stuk omhoog voor een beter lichtverdeling.

 

Alle tips zijn welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nog een beetje in twijfel wanneer nu te stoppen met groei en over naar bloei voeding.

Denk dat ik dit doe zodra ze stoppen met groeien en dan de bloei voeding mee.

Wanneer de klok zo'n drie weken op 12/12 staat en je duidelijk bloeivorming ziet bij de planten kan je beginnen met bloeivoeding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een foto van boven zodat jullie het bladerdek kunnen zien.

 

V5S6yK.jpg

 

Ben erg tevreden hoe het er nu bijstaat, het is mooi verdeeld vol.

 

@dilago

Ik schakel de klok niet om, dacht dat dat niet nodig was bij autoflowers denk dat je daar overheen hebt gelezen.

 

@huf

Ja gaat mooi naar mijn idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 29:

 

Dames hebben een flinke groeispurt gehad en het lijkt alsof ik 2 soorten phenos heb van de Moby Dick WW x Haze kruising.

 

MNtsyO.jpg

 

De middelste is een veel lagere compacte plant waarbij ik het indica idee heb van de white widow.

Waar de twee andere vooral neigen naar de haze kant vanwege de snelle groei in de lengte.

Weet ook niet zeker of dit nu komt omdat ze aan de zijkanten stonden of daadwerkelijk door de kruizing.

 

kYfyJD.jpg

 

Denk dat ze wel bijna zijn uitgegroeid en zal dus ook snel beginnen met bloeivoeding.

 

Hoor graag jullie meningen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de grow&bloom aan vd Led's?

Ze staan op 18/6?

Dat ze wel iets van nachtrust krijgen op 24/7?

 

De Mars er een cm of 35 vanaf geeft bij mij de beste spreiding in de DR60 en ik heb altijd de bloom en grow stand aan anders heb ik maar 55w ongeveer aan licht met alle gevolgen van dien.

 

Bloeivoeding pas gaan geven als je bloemknopjes ziet komen, als je te vroeg omschakelt naar de bloei variant kan je plantje in latere weken een aantal stofjes tekort komen (oa calcium en magnesium) wat niet zomaar op te lossen is.

 

Planten zien er goed uit :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de grow&bloom aan vd Led's?

Ze staan op 18/6?

Dat ze wel iets van nachtrust krijgen op 24/7?

 

De Mars er een cm of 35 vanaf geeft bij mij de beste spreiding in de DR60 en ik heb altijd de bloom en grow stand aan anders heb ik maar 55w ongeveer aan licht met alle gevolgen van dien.

 

Bloeivoeding pas gaan geven als je bloemknopjes ziet komen, als je te vroeg omschakelt naar de bloei variant kan je plantje in latere weken een aantal stofjes tekort komen (oa calcium en magnesium) wat niet zomaar op te lossen is.

 

Planten zien er goed uit :tu

 

Yes heb beide aangehad vanaf het begin, dacht na aanleiding van jouw advies.

Staan op 18/6 inderdaad dondere periode is van 13:00-19:00 rond die tijd is het huis het warmste.

Ik zit inderdaad ook met een hoogte en spreiding van het licht hij hangt nu op ongeveer 20-30 cm boven de hoogste top.

Dan lijkt de spreiding goed te zijn weet niet hoe het bij jouw zit maar heb het idee dat de mars beter spreidt in de breedte dan in de lengte.

 

Bedankt voor het advies over omschakelen met voeding.

Ik heb plagron grow gebruikt na de bladproblemen omdat ik dat nog had liggen van vorig buitenseizoen.

Lijkt me verstandig om dan ook de bloei van plagron maar te gebruiken ipv de bac in het sannies pakket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er strak uit hoor, maar denk dat je die bac bloom probleemloos kan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal inderdaad vast wel probleemloos kunnen alleen is die fles bac nu nog dicht en de plagron staat al een jaar geopend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...