Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Xell

Plagron Fish Force Vraagje!

Recommended Posts

Als ik plagron fish force meng op me kraantjes water van ph 7 zakt dit na 5.3-5.5 is dit normaal?

Gewoon de normale verhouding 10ml per liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op welke medium wil je dit gaan gebruiken, ik ga van aarde uit

je zou wat ph plus erbij kunnen doen naar 6.2-6.5 als je het niet vertrouwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die fish force je enige voeding ? Anders eerst de rest erbij mengen en dan je ph goed zetten met plus of min of je kraanwater gewoon afzuren met diezelfde fish force.. dus gewoon bijvoegen tot je de juiste ph hebt. Check ook eens je ec

Vaak ga je uit van de standaard kweekschema s of de hoeveelheid op de fles dit os maar een indicatie en vaak alleen goed voor de producent niet voor de planten. Des te meer jij gebruikt des te eerder kom je een nieuwe fles halen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die fish force je enige voeding ? Anders eerst de rest erbij mengen en dan je ph goed zetten met plus of min of je kraanwater gewoon afzuren met diezelfde fish force.. dus gewoon bijvoegen tot je de juiste ph hebt. Check ook eens je ec

Vaak ga je uit van de standaard kweekschema s of de hoeveelheid op de fles dit os maar een indicatie en vaak alleen goed voor de producent niet voor de planten. Des te meer jij gebruikt des te eerder kom je een nieuwe fles halen..

Ik gebruik het 1x in de 3e week Als ik de klok omgooi op aarde inderdaad, alleen fishforce gebruik ik die waterbeurt geen andere voeding.

 

Vond het altijd gewoon raar dat het zo erg afzuurde, plagron zegt dat het zo hoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou gewoon wat minder van die dode vis in een flesje geven tot aan de goede ph.. maar vergeet niet je ec te meten

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou gewoon wat minder van die dode vis in een flesje geven tot aan de goede ph.. maar vergeet niet je ec te meten

 

Ga ik zeker doen volgende keer, ec is 0,9 met dat goedje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke visemulsie bevat een klein percentage aan fosforzuur zodat de ph net onder of rond de 4.5 zit, ontploft je fles niet van de verdere verrotting en vergassing.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat hoort toch?

Yep ben ik nu ook achter

 

Elke visemulsie bevat een klein percentage aan fosforzuur zodat de ph net onder of rond de 4.5 zit, ontploft je fles niet van de verdere verrotting en vergassing.

Aha klinkt logisch inderdaad! stinken doet het in iedergeval wel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je dat al vind stinken... ga eens met echte vis een soepie moeten, luchtpomp erbij en laten een dagje laten staan, poeh! :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat hoort zo maar wat ik bedoel is de werkelijke ec kom je niet echt achter door te meten, lichte indicatie met organische voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste Plagron fish force toevoegen aan het water, dan overige voedings-supp.

Als laatste pH en zorgen dat je pH niet onder de 5.5 of boven de 6.5 komt.

Als de pH hoger wordt dan 6.5, of lager dan 5.5, kan je residu krijgen en werkt de voeding niet meer optimaal.

Als je het harde water zou mengen met maximaal 50% regenwater, of omgekeerd osmose-water (hiervoor heb je een omgekeerde osmose-filter nodig)

zal je pH hoogstwaarschijnlijk stabiliseren en zullen je resultaten waarschijnlijk sterk verbeteren

Edited by defQon Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dit bij regenwater of RO water ga doen met de normale dosis kom ik zeker weten op een ph van 3,5 uit lol !

Zoals al eerder vermeld gebruik ik die watergift alleen fish force, vond het alleen raar dat het zo erg afzuurde (ph 5.3).

 

Inmiddels ben ik er al achter dat dit zo hoort en als je de voeding aanmaakt en het een 1uur laat staan is de ph alweer naar 5.8 opgeschroeft uit zichzelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik het ook als stikstof buffer een keer in de kweek als ik omschakel na de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...