Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jan de Ripper

Consumentenbond Test Potgrond

Recommended Posts

Kan aan de bevindingen maar moeilijk een waarde oordeel hechten.

Ik bedoel te zeggen, wat is dan gemeten en hoe.??

Het zegt in ieder geval niks geloof ik over het bodem leven wat er wel of niet is?

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Welkoop potgrond heb ik wel eens op gedraaid, dat ging wel prima.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meerdere potgronden zijn niet getest, alleen wat voor de gangbare man makkelijk te krijgen is.

 

Kan aan de bevindingen maar moeilijk een waarde oordeel hechten.

Ik bedoel te zeggen, wat is dan gemeten en hoe.??

Het zegt in ieder geval niks geloof ik over het bodem leven wat er wel of niet is?

 

Wat is gemeten.Volume, onkruid in de potgrond, hoeveelheid nutriënten, waterhoudend vermogen.Meeste potgronden uit bevatten gewoon kunstmest, op enkele na die ook biologische meststoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Dilago je hebt gelijk.

Ik was van plan om fleurella te gebruiken en op te waarderen met supermix,kalk en mycorrhiza en wat perliet toe te voegen.

Als ik het zo lees is dat misschien niet het beste idee.

Welk potgrond zou jullie aanraden dan? Of zou dit moeten kunnen zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen kant en klare te koop hebt is dat een prima oplossing, al kan ik zelf niets zeggen over dat merk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Dilago je hebt gelijk.

Bedankt, maar de credits gaan naar Huff! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum...__fromsearch__1

 

Bedenk dat WIJ ons product in 99% van het geval, ROKEN!

 

Daar is nog geen gedegen onderzoek in gedaan......

Wel weer een leuk linkie uit de oude doos van whazzie, maar wat is het wezenlijke verschil nou? Ze gaan misschien wat zorgvuldiger te werk bij de canna's en goldlabels, etc, maar het veen wat in die zakkies zit verschilt niet veel van het veen wat in de goedkopere zakkies zit, sterker nog, het komt vaak gewoon uit precies dezelfde winningsgebieden. Misschien; zoals ik eerder al aangaf, is de samenstelling kwalitatief iéts hoogwaardiger en in nét wat andere verhoudingen aanwezig, maar je doet voorkomen alsof ze het uit chernobyl halen, lol.

 

Het verschil tussen een zak canna light mix en een zak fleurella is dat er perliet in de eerste zit en houtvezels in de laatste, het organische stof gehalte ligt net wat hoger bij canna (>85% voor canna, >75% fleurella), net zoals de ec (canna 1,0 ms/cm tegen 45 ms/m voor fleurella), allebei staat op de zak dat ze 1.5 kg minerale meststof per m3 bevatten, bij canna staat er 12-14-24 op, bij fleurella niks, ga het ook niet opzoeken, maar ik ga er vanuit dat dit wel iets in de trend van 12-10-18 zal zijn. Ik vind dat het wel aardig vergelijkbare grondjes zijn, ze hebben allebei nog wat opwaardering nodig, maar het is beide gewoon goed te gebruiken om (wiet)planten op te kweken.

 

Volgens mij heb jij in het verleden ook wel eens een paar are wiet in de volle grond gezet, je gaat me niet vertellen dat je daar 10 kuub goldlabel aarde naartoe heb versleept, of wel? Wat heb je dan met die wiet gedaan? Letterlijk bij mensen door de strot gedouwd omdat ze het niet mochten roken? Beetje dubbel hoor, dilago. :P

 

Ik denk dat ze bij die test gewoon een stel planten in de verschillende grondjes hebben gezet, kraanwater erbij en dan kijken wat het beste groeit. Volgens mij niet echt gekeken naar baggerslib of iets dergelijks, had er toch iets meer van verwacht.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er werden slaplanten op gekweekt.Fleurella wel eens gebruikt, maar klinkt sneller in & je moet er meer aan toevoegen voor een beetje goeie resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb jij in het verleden ook wel eens een paar are wiet in de volle grond gezet, je gaat me niet vertellen dat je daar 10 kuub goldlabel aarde naartoe heb versleept, of wel? Wat heb je dan met die wiet gedaan? Letterlijk bij mensen door de strot gedouwd omdat ze het niet mochten roken? Beetje dubbel hoor, dilago. :P

Ja dat is zo, dilago! :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowmonkey zegt het wat beter, maar daar was ik voor mezelf ook al wel achter.

Blijft staan, wat het verschil in bodem leven is..

Kan aan de bevindingen maar moeilijk een waarde oordeel hechten.

Ik bedoel te zeggen, wat is dan gemeten en hoe.??

Het zegt in ieder geval niks geloof ik over het bodem leven wat er wel of niet is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door toevoegen van de juiste elementen stimuleer je het bodemleven & dat is niet door het toevoegen van alleen NPK bemesting, wat dus in de meeste commerciële potgronden zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van Bio kultura.

  • Organische mestcompost (van biologisch gecertificeerde afkomst)
  • Boomschorscompost (dus geen groen- of GFT compost)
  • Kokosvezel
  • Plantaardige voedingskorrel (zeewier)
  • Vulkanisch gesteentemeel (spoorelementen en mineralen)
  • Veenmos (zie ook FAQ’s)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook goede cocos van CANNA met myco's er in(zonder voeding),je moet alleen nog even een kwaliteits compost toevoegen tegen de inertie in je cocos.

En je gebruikelijke opwaardering natuurlijk.

Dan heeft je myco-huishouding ook iets te eten,en spoelt je voeding niet te snel uit.

 

Als ik echt gek wil doen maak ik een innoculatie van myco's op rijst,duurt ongeveer 2 weken. :nerd

Dan door je aarde mengen,en weer 2 weken wegzetten.

Dan zitten alle schimmeldraden door de hele aarde zak heen.

Kijk maar wat voor resultaat ik had met Chemdawg op HPS.

Zoiets had ik niet eerder,zonder schimmels.

 

Als je weet hoe je precies met schimmels moet omgaan,gaat er een wereld voor je open.

 

Jah Bless!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpeler is wat havermout door de compostthee mengsel te doen & rond de 18 uur laten borrelen.

Met rijst moet je wel schoonwerken, anders loop je de kans op besmetting.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Konopi : Klopt,je moet steriel werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bodemleven koop je niet dat kweek je :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt maar daar ging het niet om mbt wat LC zegt.Wormenmest wat je koopt zit ook genoeg leven in & wanneer je het toevoegt aan de potgrond, breng je er ook leven in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah op die manier. Maar goed, ik begreep niet waarom het een eis zou zijn dat er bodemleven in een zak potgrond zou moeten zitten.

 

Ik had voor het buitenkweken begrepen dat je niet moet spitten omdat dat het bodemleven overhoop haalt. Je maakt daar al die draden en dus de schimmels mee kapot. Bodemleven kweken in een zak potgrond en dat dan gaan verdelen over potten lijkt me een vergelijbaar destructief scenario.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...