Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's 5De Ronde! Shackzilla, Sannie's Jack, Madberry.

Recommended Posts

Dank jullie!

 

Ik snap dat ik enige verwarring kan scheppen door mijn gebruikersnaam en profielfoto. Maar ik moet je misschien wat teleurstellen Vakman, er is niks vrouwelijks in mij. :P

 

Wel ben ik aan het daten met de vrouw uit mijn dromen! Haha :D

 

6 van de 6 zijn ontkiemt. Beide madberry moest ik wel even helpen met hun helmpje, maar geen stress. Druk met meten, zagen, schroeven, kitten en nadenken.

 

Nog wat twijfels over de afzuiging.

Ik wil best wat uitgeven en het moet ook stil zijn. Dus een Solar Palau wil ik best aanschaffen, maar welke...??

 

Om 5 keer per minuut de lucht te verversen kom ik op iets minder dan 200m3/h. En ik zit sowiezo te denken om harde buizen te nemen om weerstand te verminderen, zal dit een positief effect hebben op het geluid?

 

Ik lees dat het beter is om geluid te minderen dat je afzuiger kleiner is dan de diameter van de buis/slang? Dan zou ik ook een S&P TD 250m3/h 100mm kunnen nemen. Of toch gelijk voor de S&P TD Silent 350m3/h 125mm nemen?

 

En dan twijfel ik nog over een actieve of passieve aanzuig van verse lucht. Ik denk dat ik dit keer voor passief ga voor het gemak en niet de afzuiger wil begrenzen door evt te weinig capaciteit in toevoer.

 

Enige hulp wordt zeer gewaardeerd!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, ik dacht ook al.. een vrouw zal nooit een foto van een lekker wijf (dat ze niet zelf is) als avatar nemen

 

wel een geniale manier om wat extra behulpzaamheid van de heren forummers te verzorgen haha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vakkie

Dat grammetje kan richting midden Nederland :likken:

 

@Silvia

Ik heb zelf de S&P 160 op 60x60cm en baal achteraf dat ik de 250 of 350 niet heb genomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje late reactie maar nee ik kan geen afzuiger aanraden, ik vind ze allemaal stuk voor stuk te veel herrie maken, dus heb er zelf een bouwsel omheen gemaakt a la softbox en op het moment is mijn aanzuiggeluid de grootste bron van geluid en heb geen trek in een stillere afzuiger als het totaalplaatje nog te veel geluid blijft maken/blabla :innocent:

 

harde buizen maken verschil, maar om de stilste buizen hebben een dik materiaal (diameter plastic) want dat dempt beter, massa stopt geluid het beste.. maar massive buizen geven ook meer trillingen door

grotere diameter is minder luchtsnelheid is minder geluid, en hoe kleiner de buis hoe meer druk/lucht je er door moet persen dus meer geluid

 

passief aanzuigen kost je meer 'power' dan fannetje in je inlaat

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vakkie

Dat grammetje kan richting midden Nederland :likken:

 

Er komt vandaag een postduif over vliegen..... :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, ik dacht ook al.. een vrouw zal nooit een foto van een lekker wijf (dat ze niet zelf is) als avatar nemen. Haha, idd en toen ik dat 'handje eerder zag, ging ik toch echt aan een " Silvio" denken

 

wel een geniale manier om wat extra behulpzaamheid van de heren forummers te verzorgen haha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lieg niet. 6/6 ontkiemt op sannie's manier. Het gaat al weer te snel, geen tijd. Maar ik Moet wel, deze dames moeten een beter verblijf hebben. :P

 

gallery_45307_19629_606689.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker Sil. Jij ook weer terug! Ik kan in het nieuwe jaar weer ontkiemen dus je gaat weer een week of twee op me hebben Zet hem op!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Jay! Ik heb er zin in haha

 

De dames staan in de grote potten. 3x 11l vierkant plastic pot, 2x 11l smartpot en 1x 7l smartpot. Nog wel onder mijn eerder gemaakte spaarlamp armatuur.

 

gallery_45307_19629_379643.jpeg

 

Ben nog bezig met het aanpassen van het led armatuurtje naar het nieuwe formaat hok. Dit keer doe ik dit echt met huis/tuin gereedschap. Slijptol, accuboormachine, popnageltang, popnagels en zelftappers. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.

 

gallery_45307_19629_3143356.jpg

 

Hoop vandaag alles af te ronden om de led weer in het hok te hangen en aan de tijdsschakelaar aan te sluiten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukt! :D

LED is weer up & running. Doe het nog even rustig aan vanwege het ontbreken van afzuiger. Ook de inlaat heeft nog zijn aanpassingen nodig maar.. ze hebben het naar hun zin.

 

gallery_45307_19629_2452191.jpg

 

gallery_45307_19629_2883699.jpg

 

Ben samen met vaders bezig om iets met raspberry en misschien arduino op te stellen om met wat sensoren het een en ander te kunnen loggen om beter inzicht te krijgen in het klimaat. Hopelijk snel hier meer over!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste foto van dit jaar alweer.

 

gallery_45307_19629_962406.jpg

 

Ik wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling en het allerbeste voor 2018!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je niet bang dat door zowel stoffen als plastic potten door elkaar te gebruiken en zo te zien ook nog in verschillende maten, ze erg ongelijkmatig gaan drinken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zullen straks wat verschillen zijn in behoeftes Ja, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik deed al water geven op gevoel, noteer verder niks, de ene dag wat meer dan de andere. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man ben benieuwd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaders is helemaal goed bezig! Binnenkort kan ik jullie hier meer over vertellen dit is enkel een foto die ik van hem heb gekregen haha! Plantjes maken het ook goed btw.

 

gallery_45307_19629_5603.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allen!

 

Met de plantjes gaat het goed. Nog wel eens een watergift overgeslagen maar ze staan er nog prima bij al zeg ik het zelf.

 

gallery_45307_19629_1103296.jpg

 

gallery_45307_19629_1718513.jpg

 

Inmiddels heb ik een Solar & Palau TD 350/125 Silent (die grote!) Aangeschaft waar ik helemaal tevreden mee ben, kost wat maar doet stil zijn werk!

 

Vandaag met vaders de Raspberry Pi geinstalleerd aan het hok. Vanaf nu meet ik de lucht temperatuur/vochtigheid en een sensor in een pot voor temperatuur. Uitbreiding is een kwestie van tijd.

 

gallery_45307_19629_1231178.jpg

 

gallery_45307_19629_1391291.jpg

 

Tips, commentaar en kritiek blijft welkom!

Ook ik ben nog lerende :D

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou willen dat ik zo'n vader had!!!

Gaaf man :specool

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste!

 

Het spul groeit weer als onkruid... Ik hoop dat de strek er nu echt uit is. De klok staat al een week of 6 op 12uur, maar ik ben vrij vroeg overgeschakeld dus er is een best verschil in de eerste bloei waarneming. Maar goed alles is gezond, wel wat hoogte verschil dus de lamp hangt ook scheef :P

 

gallery_45307_19629_2022228.jpg

 

Hier kun je best goed de lichtspreiding zien welke best ruk is op het moment, flinke hotspots. Maar ik durf de lamp nu ook niet meer te hoog te hangen omdat ze dan mogelijk er nog sneller naar toe groeiden.

 

gallery_45307_19629_1801707.jpg

 

Beste jungle :)

 

gallery_45307_19629_1137061.jpg

 

Madberry 1

 

gallery_45307_19629_609731.jpg

 

Madberry 2

 

gallery_45307_19629_2455247.jpg

 

Shackzilla 1

 

gallery_45307_19629_1627051.jpg

 

Shackzilla 2

 

gallery_45307_19629_4327251.jpg

 

Sannie's jack

 

gallery_45307_19629_498366.jpg

 

@vakman: vaders is echt een die-hard ict'er. Nu net 65 en mag dus met pensioen.

Nu zoekt hij zijn bezigheid in dit soort snufjes. Ook een leuk weetje: hij moest eerder niks van het kweken horen of weten. Nu nadat hij de led lamp heeft gezien vindt hij het "plantjes kweken" ook steeds interressanter Haha!

 

Ik kan nu, zolang ik op mijn Wi-Fi netwerk zit via Domoticz op elk apparaat met internet de gegevens aflezen via een webbrowser.

 

Om dit verder uit te breiden kan ik wel wat tips en ideeën gebruiken! Ik heb nu enkel een lucht vochtigheid/temperatuur sensor en een sensor in de pot die de temperatuur en vochtigheid zou moeten meten, enkel de temperatuur werkt.

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere groene jungle! Wel eenvingerig blad bij die shackzilla. Enig idee van de oorzaak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je de lamp niet een beetje scheef hangen om het licht egaler te verdelen?

 

Ziet er verder prima uit.

 

Om dit verder uit te breiden kan ik wel wat tips en ideeën gebruiken! Ik heb nu enkel een lucht vochtigheid/temperatuur sensor en een sensor in de pot die de temperatuur en vochtigheid zou moeten meten, enkel de temperatuur werkt.

Onderaan in mijn handtrekening staan links naar twee threads over wat Arduino dingetjes die ik ooit gemaakt heb.

 

Hmm was even vergeten, maar die plant temperatuur thread doet pagina 1 het niet meer van. Bizar.

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jay: op de foto lijkt het inderdaad zo, maar heb het gister nog even gecontroleerd. Het zijn er echt 3 of meer. De reden hiervan geef ik de schuld aan de hoogte van de plant. Shackzilla is nu de reden dat mijn lamp scheef hangt, ze groeit het hardst van allemaal. Ik wacht zolang als ik kan om de lamp hoger te hangen. Met alle gevolgen van dien. Zo zijn er al wat bladeren welke te dicht tegen het led hebben gezeten en verbrand zijn. Mogelijk heeft ze hier wat licht stress opgelopen. In het ergste geval is mijn inlaat niet lichtdicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee man! Ziet er erg goed uit allemaal. Heb laatst iets vergelijkbaars gemaakt met ook 4 citizen cobs. Ik vroeg me af welk medium je op dit moment gebruikt? En welke lijn voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...