Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Henk010

Potgrootte!

Recommended Posts

Ah, ben weer lekker bezig met het forum spammen... maar een totaal nieuwe vraag verdient een nieuw topic! ;)

 

Ik kweek momenteel in een 25L pot in een DS60 (60x60x170), wil de tent mooi vol krijgen met een plant. Denken jullie dat dat met een 25L goed te doen is of zou het verstandiger zijn om voor een 50/60L te gaan? Of zou dat voor zo'n kleine tent gewoon overkill zijn?

 

Zie weer graag jullie antwoorden tegemoet! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er ook een beetje aan natuurlijk hoe je wilt kweken.. als je bio wilt is het natuurlijk wel mooi om een aardebak te maken lekker veel opp voor je wortels .. wel niet heel diep maar wel aardig volume en lekker ruim zeg een 55x55x40 ofzo heb je aardig volume mooie buffer.

 

scrog netje boven de aardebak en lekker je netje volgroeien mooi toppenveldje met vergelijkbare toppen ipv een paar mooie toppen bovenin en onderin klein spul. maak je goed gebruik van je ruimte in een klein tentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon zo groot mogelijke bak nemen. Ik heb een 35 liter helemaal vol wortels na 1 ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijke taal, laatste ronde op de 25L bak dus... hierna wil ik Killingfields gaan doen, die gaat pas echt de ruimte krijgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toen ik begon een poosje in speciekuipen gewerkt gewoon 1 plant per kuip met een rek erboven om te scroggen .. was een hok van 2.40x1.20 werd me al gauw teveel werk maar leverde goed op toevallig ook de killingfields gedraait toen.. man wat was dat een lekker wietje... helaas niet de paarse pheno gehad. Maar een heerlijk wietje en een goede opbrengst

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe maar groot. Alles heb wel zijn voor- en nadelen natuurlijk, lees je in.

Behalve dat je voor volume en groot kunt gaan (pot, bak, zelfbouwbak) kun je zoals Agent Orange schrijft ook voor laag gaan.

Orange heeft het over 40 cm, je kunt ook op een minimale 15/20 cm fors kweken (stekken geen zaad).

Kweken op zo'n minimale substraat (aarde) hoogte is hier al 15 jaar terug groot gemaakt door ene Robin (voor sommigen onder de rivieren een naam).

Waarom je dit zou willen? Lees je in. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is maar net wat voor insteek je hebt, hoe meer planten hoe minder grote pot vaak

je zet of 35x11 liter neer bv of 15x25 of 6x60, als je van die grote potten pakt zou ik wel langer voor groeien om maximaal resultaat eruit te halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef de voorkeur aan 11literpotten omdat er niet zoveel medium in hoeft en je snel op 12/12 kan als je de potten tegen elkaar aanzet. Wanneer je water geeft via de bovenkant is een 18literpot handiger vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propere info, daar kan ik wat mee :)

 

Ben zelf wel van het lange voorgroeien, ik kweek er maar 1 per keer en vind het vet om die dan ook zo goed mogelijk voor de dag te laten komen en zo groot mogelijk te krijgen... vandaar dat ik eerder voor 1x45L ga dan 4x11 bijvoorbeeld.

 

Wil wel nog een keertje een ronde draaien met 4 planten in kleinere potten en die dan snel flippen, maar zit momenteel in m'n "bonsai" fase :P

 

Gracias voor de reacties allen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...