Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Whitewidow88

Eerste Binnenkweek. 2X Blueberry/2X Og Bubble Gum. 250W Hps

Recommended Posts

Hallo,

 

Het is zover. Binnenkort start ik met mijn eerste binnenkweek.

OPSTELLING

Ik heb een Mammoth Classic (60x60x170) kweektent aangeschaft met 250W HPS met hamerslagkap en VSA. Deze en de afzuiging en koolfilter (Standaard filter = Prima Klima filter 360m³ Coco ECO ø125mm max 420m³ 1x Vents TT Buisfan + fancontroller 280m/h³ 125mm bromloos), zijn elk apart aangesloten op een stopcontact voorzien van digitale timer. verder is er nog een kleinere clipfan van secret jardin die in de tent hangt. Ik heb een passieve instroom van lucht dmv een buis, de koolfilter hangt in de tent met een buis naar buiten waar de fan zich bevindt.

 

LOCATIE EN TEMPERATUUR

De tent staat in een berghokje en ben nu bezig met de temperatuur in orde te krijgen. 's nachts is ze 20,3 (dus ideaal), maar als de lamp aanstaat stijgt ze tot rond de 29 graden, wat volgens mijn toch een graadje lager staat. De fan blaast wel maar op 50 procent ga dit zo proberen te houden. Ook laat ik de lucht uitblazen in de kamer omdat er geen venster is. Laat hem wel voldoende luchten.

 

EDIT: met kartonnetje erover geeft hij nu 27,5/28 aan. ideaal dus!

 

 

 

KWEEKSCHEMA

Als methode heb ik gekozen voor de 12/12 methode, maar met 1 a 2 weken groei. Na die week gaan ze dus op 12 12 lichtschema om zo een kleiner eindproduct te willen bekomen.

Zodra de derde node zich laat zien wil ik fimmen, en een week erna die gefimde toppen nog 1 maal toppen, om zo hopelijk op 8 hoofdtoppen uit te komen, dewelke ik nog ga LST'en. Ik hoop dat het strakke schema dit toelaat.

 

GROND

Als grond heb ik gekozen voor lightmix van Plagron in 11 liter potten. De ontkiemde zaadjes meteen hun 11 litertje in met in het midden een kuiltje met zaai en stekgrond, om ze wat te laten wennen aan de voeding. De eerste 4 weken power roots erbij, en in de bloei Canna Terra Bloei erbij, en naar het einde toe PK13 14. Voor het water heb ik Ph min

 

 

 

Zo , dan zijn jullie wat op de hoogte. Deze week waarschijnlijk van start, wacht nog op een paar producten. Als jullie tips hebben voor de temperatuur ideaal te maken let me know.

 

See you soon

 

 

Foto's:

 

IO9pe0F.jpg

 

 

p3p3tLB.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

is je afzuiger maar 280 m3 ?...wat bedoel je nu met 12/12 systeem? je groeit toch gewoon 1 a 2 weken k zou trouwens meer kijken naar hoe t gaat lopen i.p.v een strak schema wat betrefd t fimmen/toppen/ lst ... jij kan t wel willen maar als je plantje niet mee werkt ga je nat.

 

k denk dat je zowiezo een grotere afzuiger gaat willen hebben de temps worden nu alleen maar hoger en hoger..

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

is je afzuiger maar 280 m3 ?...wat bedoel je nu met 12/12 systeem? je groeit toch gewoon 1 a 2 weken k zou trouwens meer kijken naar hoe t gaat lopen i.p.v een strak schema wat betrefd t fimmen/toppen/ lst ... jij kan t wel willen maar als je plantje niet mee werkt ga je nat.

 

k denk dat je zowiezo een grotere afzuiger gaat willen hebben de temps worden nu alleen maar hoger en hoger..

 

suc6

 

De afzuiger is degene die standaard in het pakket zit, zal wel op elkaar afgestemd zijn?

staat nu ook nog maar op 50 procent sterkte, kan dus nog wel wat.

 

Ja tuurlijk schema is ideaal gezien maar gaat meer een richtlijn zijn, kan altijd afwijken.

 

12/12 lichtschema is wat ik bedoel, maar ipv het van het begin te doen (is blijkbaar een methode die toch vruchten afwerpt, mensen die het gedaan hebben zweren erbij), ga ik eerst nog 1 a 2 eken voorgroeien om toch nog wat extra groei te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn toch gewoon reguliereplantjes wat je hebt? hoe wou je ze anders in de bloei zetten de plantjes gaan pas in de bloei bij 12/12 anders dan auto s die gaan zowiezo in de bloei ongeacht het lich regime..

 

over t algemeen zet je ze in de bloei als je ongeveer 2 derde van je tent gevuld hebt nadat je omschakeld naar 12/12 groeit je plantje afhankelijk van de genetica 1a2 weken door sativa s langer..

 

direct 12/12 werkt ook alleen gaat in dat geval het plantje pas de bloei in als hij "volwassen" is

 

heb even naar je genetica gekeken ga je serieus 2 auto s en 2 regs zetten? vind je het niet zonde om de auto s ook onder 12/12 te zetten ? in het kader van licht is gewicht ga je daar toch iets laten liggen denk k

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn toch gewoon reguliereplantjes wat je hebt? hoe wou je ze anders in de bloei zetten de plantjes gaan pas in de bloei bij 12/12 anders dan auto s die gaan zowiezo in de bloei ongeacht het lich regime..

 

over t algemeen zet je ze in de bloei als je ongeveer 2 derde van je tent gevuld hebt nadat je omschakeld naar 12/12 groeit je plantje afhankelijk van de genetica 1a2 weken door sativa s langer..

 

direct 12/12 werkt ook alleen gaat in dat geval het plantje pas de bloei in als hij "volwassen" is

 

heb even naar je genetica gekeken ga je serieus 2 auto s en 2 regs zetten? vind je het niet zonde om de auto s ook onder 12/12 te zetten ? in het kader van licht is gewicht ga je daar toch iets laten liggen denk k

Zijn 2 regs, dan heb je verkeerd gekeken denk ik.

Weet dat ze pas in bloei gaan nadat ze op 12 12 gezet worden maar laat ze gewoon minder lang groeien. Check eens straight to 12 12 reviews, Veel goede ervaringen mee. Ik doe nu gewoon eerst voor de zekerheid 2 weekjes voor groeien omdzt het mijn eerste kweek is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup mijn fout og bubble reg..

 

en dat 12/12 systeem .. been there done that ..werkt inderdaad ,veel plantjes snel afbloeien.. dan nog gaat de plant pas in bloei als hij "volwassen" is

daarnaast komen we uiteen gedoog situatie in nederland minder planten is minder geouwehoer.. 2 weken groeien betekent minder planten en dus minder stress.

 

daarentegen kan je t ook voor elkaar krijgen om 1 plant onder een 600 watt te zetten en een goede oogst te draaien..

 

het is maar net wat je wilt.. en die afzuiger van je zal wel goed zijn omdat hij in t pakket zat dat klopt ook helemaal die pakketten zijn erg goed voor de verkoper aangezien ze dan zeker weten dat je terug komt.. neem maar van mij aan dat je mischien deze ronde

(ligt aan t weer ) maar zeker je volgende ronde gaat huilen dat t te warm is in je tent..

 

 

maar hey je gaat wel eindelijk beginnen met kweken dus veel suc6 ermee ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen schakelkastje met relais???

En een automatische brandblusser???

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen schakelkastje met relais???

En een automatische brandblusser???

 

Nee en ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop t niet voor je maar als dat tijdschakelaartje in de bloei blijft hangen ...... weet je gelijk waarom een schakelkastje wordt geadviseerd..

herma s en reveggende planten zijn geen grap....

 

hoeveel hoop je eigenlijk te gaan oogsten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdschakelaars gaan een hele tijd goed, totdat.....

Wat @agent orange al zegt, 24 uur licht of donker wil je niet in de bloei.

En er komen er hier voorbij die er pas na een tijdje achterkomen dat het klokkie kapot is :whistle: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter knip je die af op de eerste knik van af middekant kap .

dan vloeid die lucht beterder .

anders heb je een soort en met van heteluchtoven .

moet je niet willen eigenlijk .

:vape:

ps : wel aan beide kanten uiteraard .

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop t niet voor je maar als dat tijdschakelaartje in de bloei blijft hangen ...... weet je gelijk waarom een schakelkastje wordt geadviseerd..

herma s en reveggende planten zijn geen grap....

 

hoeveel hoop je eigenlijk te gaan oogsten ?

 

Ik hoop op een 150 a 200 gram, maar stel me ook realistisch in en vermoed dat het eerder wat lager gaat zijn, gezien de eerste kweek

 

beter knip je die af op de eerste knik van af middekant kap .

dan vloeid die lucht beterder .

anders heb je een soort en met van heteluchtoven .

moet je niet willen eigenlijk .

:vape:

ps : wel aan beide kanten uiteraard .

 

Dat is wel een idee dat ik ga uitproberen we Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag de grond aangekregen, heb de potten gevuld met Light mix en in het midden 2 handvollen zaai en stekgrond voor als ze jong zijn, mbt voeding in de grond.

 

Ga morgen voorwateren met power roots, en terwijl ook de zaadjes ontkiemen. Daarna de grond in op 24u tot ze boven zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn 3 weken verder, en de Autoflowers (had Bubble Gum en OG Kush maar de kat had ze onder handen gekregen :( ) doen het allevier goed.

Ze verschillen wat in grootte doordat de ene wat langer op zich liet wachten als de andere. 1 plant heeft wel wat opgetrokken randjes, heeft het waarschijnlijk even wat te warm gehad, heeft er zo te zien wel geen last van.

Begin ook wat voorbloei te zien

Ruiken ook mooi en ze staan op 18/6. Jullie meningen?

Heb ook nog een paar opmerkingen/vragen.

 

-Geef nu ongeveer 250ml per plant, ze lijken dit goed te vinden, dus geen hangende of dorstige blaadjes, geen verkleuring. Is dit voldoende? Beter te veel als te weinig maar weet niet hoeveel er ongeveer gegeven wordt. 11 liter pot geef een uur nadat het licht wordt.

-Sommige blaadjes staan er wat raar bij, of hangen een beetje, weet niet hoe dit komt, maar kleur enzo ziet er nochthans wel goed uit.

 

keyx9GP.jpg

 

7ONmNu4.jpg

 

kbuHcvT.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter teveel als te weinig is niet waar. Die wortels moet je laten werken dus beter meer water en dan een paar dagen niks. Hoeveel voeding doe je? Hoe warm is t en wat is je lampafstand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter teveel als te weinig is niet waar. Die wortels moet je laten werken dus beter meer water en dan een paar dagen niks. Hoeveel voeding doe je? Hoe warm is t en wat is je lampafstand?

 

Geef momenteel geen voeding buiten wat in de grond zit, volgende week begin ik met bloeivoeding. Er zit nu wel power roots en ph min in het water.

Is tijdens de dag ongeveer 28,5, nacht 22. Lampafstand 30 cm.

 

Weer update van gisteren :

 

a4SHHDy.jpg

 

WMlNEIs.jpg

 

gANoEBl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog klein updateje. Ze zijn nu ongeveer 5 weken oud en doen het heel goed. Het herma probleem is voorlopig wel onder controle, komt zo goed als geen balletje meer bij!

 

Sorry foto wilt niet laden :(

 http://imgur.com/a/4IGTF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel licht, weinig tent maar hee, succes ouwe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu week 7 sinds ze bovenkwamen. Groeien als kool en voorlopig niet echt problemen op hier en daar een geel blad. De ene is wat hoger omdat ze eerder boven is gekomen, had ze beter wat lager gehouden. Wat denken jullie? Ik gok nog 2, misschien 3 weken. Ben nu laatste week voeding aan het geven (in totaal 2 weken bloeivoeding, geef niet graag te veel, heb ook maar helft van de aangegeven hoeveelheid gegeven), en dan spoelen.

 

 

ZlYC0Zx.jpg

 

Z4bTV2Q.jpg

 

VRBlfap.jpg

 

ToStZvK.jpg

 

fsXYZ5C.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...