Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kalemafkees

Hulp Bij Kiezen Zaden Voor 2017

Recommended Posts

hallo luitjes,

 

zoals de titel al doet vermoeden.. ik zou graag jullie mening weten over de keuze zaadjes / soorten voor dit jaar.

laatste jaren heb ik gekweekt: special queen,welke mij goed is bevallen. leuke plant mooi formaat goede geur en smaak.

enigste nadeel is dat ze totaal niet schimmelbestendig is en vrij kleine topjes produceert.

ook Power plant PP heb ik gehad. deze had wel mooie toppen en een heerlijke hars laag .plant was ook mooi van formaat .

en vele autoflowers gehad, maar dit heeft niet mijn voorkeur meer, ze zijn leuk, snel klaar en blijven vrij klein. maar de opbrengst is matig, al kan je er meerdere oogsten uit 1 seizoen halen.

 

nu heb ik mn oog laten vallen op Hollands hope van Dutch passion.

qua smaak ken ik deze soort niet maar als ik de verhalen moet geloven kan je toppen krijgen ter grootte van een cola fles(mits je haar goed verzorgd. ze zou wel schimmelbestendig zijn.

als ik deze soort google op afbeeldingen zie ik wel dat ze nogal rood kan gaan zien.

zelf rook ik het grootste deel op. maar ook een deel gaat de deur uit.

ik kan mij zo verstellen dat niet iedereen zit te wachten op een rood wietje.

 

wie heeft er ervaringen met Hollands hope?

 

en zijn er mensen die mij een bepaalde soort kunnen aanraden die qua smaak/ geur / opbrengst en die ook nog eens goed e slijten is?

ik ben op zoek naar en schimmelbestendige soort gezien de lamme zomers in ons landje.

ik neig dus wel naar een indica oveheersende soort aangezien die sneller klaar is. maar ook daar zitten weer nadelen aan.

 

ik hoor graag jullie tips!

 

cheers Kale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hollandse hope heb ik goede ervaring mee.. goede opbrengst en kwaliteit

MAF (mighty amstel freeze) hetzelfde

 

Btw beide waren gewoon groen, geen kerstboom kleuren en de toppen hard, net binnen wiet

De MAF komt van growerschoise dacht ik

Edited by Wiekspiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reactie .. klinkt goed .

Het blijft lastig soortjes te kiezen vind ik ... je ziet door de bomen het welbekende bos niet meer.... was het maar gewoon legaal dan had ik veel verschillende soorten gezet .. en lekker expirimenteren ..maar helaas

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook gaan voor durban poison, is ook hetzelfde idee als hollandse hoop, alleen dan sativa ipv indica. Alleen die toppen zien volgens mij een heel klein beetje paars, maar dan heb je tenminste unieke wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reactie .. klinkt goed .

Het blijft lastig soortjes te kiezen vind ik ... je ziet door de bomen het welbekende bos niet meer.... was het maar gewoon legaal dan had ik veel verschillende soorten gezet .. en lekker expirimenteren ..maar helaas

 

Gewoon stuk bos kaal maken en ze daar neer zetten, doen wij ook hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook niet zo'n voorstander van bos weghalen dus dat word hem niet . Ik hou het bij een paar in de tuin

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

open stukken bosgebied zou wel een optie kunnen zijn.

maar ik vind dat ik daar te weinig controle heb.

en in bossen zit ook veel (on)gedierte.

 

het guerrilla kweken spreekt me wel aan .

ten 1e ben ik graag in de natuur ten 2e ben ik daar graag alleen( rust in mn hoofd) en ten 3e kan je daar ook je hobby nog eens bewerkstelligen .

 

het slepen met materialen zie ik wel tegenop .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durban Poison (Dutch Passion) is een geweldige soort, goede opbrengst, bloeit snel af en is daarnaast een heerlijke soort.

Zal dit jaar voor twee van de volgende soorten gaan; Critical (Royal Queen), Cheese (Greenhouse), Tangerine Dream (Barneys Farm), Purple (Dutch Passion) of Passion (Dutch Passion)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durban Poison (Dutch Passion) is een geweldige soort, goede opbrengst, bloeit snel af en is daarnaast een heerlijke soort.

Zal dit jaar voor twee van de volgende soorten gaan; Critical (Royal Queen), Cheese (Greenhouse), Tangerine Dream (Barneys Farm), Purple (Dutch Passion) of Passion (Dutch Passion)

 

Ja ik wil m dit jaar misschien ook zetten, maar heb nog nooit non AF gekweekt en ben toch bang dat ik rot enzo krijg vanwege het late afbloeien van fem zaden. Heb je tips? Verduisteren heb ik echt geen tijd voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feminized zaden hoeven niet persé laat af te bloeien, heeft puur te maken met de soort.

Hoe gevoelig is deze voor het aantal lichturen (wanneer begint de plant dus met bloeien)

Vervolgens is het bij elke soort ook nog verschillend hoe lang het duurt tot hij afgebloeid is.

Durban Poison was vorig jaar nog voor de vochtige periodes afgebloeid dus heb je haast geen kans op toprot.

Daarnaast had ik ook geen last van meeldauw, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel gewoon alle zaden behalve AF zegmaar, want die bloeien af op lichturen in NL, en dat vind ik net te laat. Dan ga ik de durban poison denk ik proberen, bedankt he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...