Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Whitewidow88

Jonge Plant Toppen?

Recommended Posts

Hallo,

Was net met een kennis bezig over autoflowers. Nu ga ik binnenkort mij' eerste kweek starten met 3 royal dwarf autoflowers, dit vanwege de beperkte tent (60x60x170) en omdat ik ze niet te lang willen laten doen en te groot willen laten worden.

Nu zei hij (heeft wel wat ervaring) dat je een gewone plant ook als autoflower kan laten gedragen en dat hij meer oogst als een gewone autoflower.

De manier waarop is door ze na 2 weken groei als op 12 12 te zetten, en de grootte door zo na week 1 en week 2 te toppen.

 

Is dit een goede methode? En zoja, was mijn bezorgdheid dat je na week 1 de eerste keer zou moeten toppen maar dan heb je toch nauwelijks iets om te toppen? Of hoe moet ik het me inbeelden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom uberhaupt dan autos?

die heb ik al, dit idee wordt dan met gewone planten bij de volgende

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou ik ze gewoon als autos behandelen en photo's als photo's

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou ik ze gewoon als autos behandelen en photo's als photo's

Ja de eerste nu (met Auto's) zou ik gewoon behandelen, de tweede eventueel na 3 weken al in de bloei zetten icm 2 maal toppen.

Of geeft dit te veel stress aan de plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whitewiddow..... gaat gewoon eens wat leuke topics hier lezen..ipv overal een topic over maken.er staat hier echt een schat van info online gebruik het... door naar die maatjes te luisteren kom jij vrij simpel over

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zei hij (heeft wel wat ervaring) dat je een gewone plant ook als autoflower kan laten gedragen en dat hij meer oogst als een gewone autoflower.

 

Een gewone plant wordt een auto en brengt nog meer op dan een auto ook?

Zet je die gewone plant dan net zoals een auto op 18u licht dan oogst je nog meer ook :icecream:

 

Weten jullie beiden wel wat een auto een auto maakt vraag je je dan af als je bovenstaande leest :wave:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whitewiddow..... gaat gewoon eens wat leuke topics hier lezen..ipv overal een topic over maken.er staat hier echt een schat van info online gebruik het... door naar die maatjes te luisteren kom jij vrij simpel over

 

Ik lees veel hoor, je zou mijn vrouw eens moeten horen. Maar soms wil ik gewoon ee op maat gemaakt antwoord.

En luister niet naar eender wie hoor, die vriend kweekt enorm goed en krijgt sample zaadjes van sites om te reviewen, heeft nu 4 zalige bonsai plantjes klaar, meer top als plant.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lolliepops noemen we dat.

Te klein potje, lekker bakje eten elke dag en flink in het zonnetje gezet.

Alleen heb je er zo weinig aan want je moet nogal veel zetten om wat te oogsten waar je zonder die techniek tot wel 4x meer van dat ene plantje had kunnen trekken als je een net wat groter potje had gepakt en met je vingers van dat plantje af was gebleven.

 

Sample verhaal neem ik voor wat het is, welke breeders allemaal dan want sites zeg me niet zo heel veel.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik toch een maatje heb waar ik alle vertrouwen in heb omdat hij t zo goed doet en Zelfs zaadjes krijgt om te testen... nou dan had k dat hele forum en het internet niet nodig.....

 

blijkbaar doet hij t toch niet zo goed als je ieder verhaaltje wat hij doet hier ff komt checken

 

en dat van die vrouw zegt mij ook niet veel de meestenlopen al te mauwen als je een keertje naar t voetbal ofzo kijkt...en dat s maar anderhalf uur...

als je nooob bent en je wilt zo snel mogelijk zo veel mogelijk info vergaren .... dan lijkt de hobby bijna een full time job te worden..

 

weet je wat mij ook vaak opvalt .. dat er mensen online komen met een paar posts een aantal topics aanmaken Welke setup,welke grond, jonge planten toppen ... enz vervolgens alleen maar in hun eigen topic ergens op reageren ... maar in andere topics kom je ze nooit tegen... niet met vragen of opmerkingen helemaal nergens mee... en vervolgens wel beweren dat ze zoveel lezen..als ik iets lees wat k niet begrijp vraag k erom ... dus als jij veel leest in topics neem k aan dat jij daar alles begrijpt wat er gemeld wordt..waarom dan zulke vragen over iets wat met 1 druk op de knop te vinden is ?

 

vertel eens in welke topics ben jij nog meer actief je info aan t vergaren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertel eens in welke topics ben jij nog meer actief je info aan t vergaren?

 

Lezen vind ik ook een actieve manier om aan info te komen. Waarom moet er nou meteen weer neerbuigend worden gedaan? Iedereen is toch als groentje begonnen? Probeer je in te leven en denk terug aan de tijd dat je zelf begon en door alle tegenstrijdige meningen en adviezen op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zag.

 

@ topicstarter: de essentie van een autoflower is dat die na verloop van tijd vanzelf gaat bloeien, ongeacht het aantal uren licht per etmaal. Meestal vormt zich 1 hooftop. Bij toppen zorg je ervoor dat er meer toppen ontstaan en dat de plant lager blijft. Dit is dan ook de enige overeenkomst met een autoflower. Luister niet naar je kennis, die praat poep. Je moet sowieso nooit met iemand over je kweekactiviteiten praten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S zeker niet neerbuigend bedoelt ripper... hooguit probeer k de ts te motiveren om zn woord bij de daad te voegen..

 

Toen ik als noob begon heb weken hier zitten lezen zonder te vragen.. k maakte een selectie van de members.. degenen met veel nuttige topics volgde ik.. rataplan heb k veel van geleerd de topics van gues who ? Waren waanzinnig.. doc ,whatsup, sannie zelf, en zo waren er nog wel wat die t kweken tot een hoger niveau brachten.

 

Dagen en nachten topics doorlezen bouwverslagen volgen.. pas toen k inderdaad het gevoel had dat k alles begon te begrijpen ben k wat vragen gaan stellen. Heb k een set up bij elkaar gesprokkeld en ben k begonnen met kweken.

De eerste 2 rondes veel geleerd door te vallen en weer opstaan. Vervolgens met alle info die k had geleerd een 2e hokje opgebouwd en toen liepbt pas zoals t hoorde te lopen..

 

Door alles voor te kauwen gaan de meesten niet begrijpen hoe t werkt .. dan leer je ze een kunstje aan gaat ook goed zolang er niets bijzonders gebeurt... maar moet er ergns ingegrepen worden snappen ze er de ballen van... het verschil tussen een plantje onderhouden en serieus kweken..

Als k ergen een kamer volzet hoeven ze ook niet veel kennis te hebben maar als k iemand de planten laat onderhouden wil k wel dat ze weten waar ze mee bezig zijn...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal zwijgen. Bedankt Orange.

 

De reden waarom ik hier nog eens vraag is omdat zelfde de beste foute methodes hebben, je promoot toch research? Vandaar dat ik de mening vragen van anderen.

 

Mijn vrouw zaagt niet om het minste, je weet toch niet hoeveel ik al heb opgezocht? Maar soms zie je door de bomen het bos niet meer en dien je specifiek een antwoord op je vraag te krijgen. Neem maar van me aan dat als ik iets doe, ik enorm veel opzoek.

 

En het is niet omdat ik niet antwoord op andere topics dat ik niet lees hoor.

 

Je kan opbouwende kritiek geven, maar je kan ook neerbuigend en grof zijn. Ik neig er het eerste, maar helaas zijn er mensen die zonder de situatie te weten hun mening al geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertel eens in welke topics ben jij nog meer actief je info aan t vergaren?

 

Lezen vind ik ook een actieve manier om aan info te komen. Waarom moet er nou meteen weer neerbuigend worden gedaan? Iedereen is toch als groentje begonnen? Probeer je in te leven en denk terug aan de tijd dat je zelf begon en door alle tegenstrijdige meningen en adviezen op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zag.

 

@ topicstarter: de essentie van een autoflower is dat die na verloop van tijd vanzelf gaat bloeien, ongeacht het aantal uren licht per etmaal. Meestal vormt zich 1 hooftop. Bij toppen zorg je ervoor dat er meer toppen ontstaan en dat de plant lager blijft. Dit is dan ook de enige overeenkomst met een autoflower. Luister niet naar je kennis, die praat poep. Je moet sowieso nooit met iemand over je kweekactiviteiten praten.

 

Ik weet wel wat een autoflower is, denk dat je dat verkeerd verstond. Zowiezo nooit af's toppen en ik ga van begin 18/6 doen. Hij zei gewoon dat als je die stappen volgt dat je gewone plant even snel als een af zou klaar zijn en Dus ook al zo vroeg in de bloei zou gaan. Had gewoon mijn bedenkingen of dat niet te stresserend zou zijn voor de plant.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

een reguliere plant kan je direct vanaf zaad al op 12/12 zetten maar gaat hij dan ook direct in de bloei..? en een gestreste plant gewoon beetje anti depresiva geven werkt ook goed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is veel makkelijker beginnen met "gewoon" zaad wat mij betreft. binnen zie ik echt geen voordeel met autoflowers. Maak een foutje na het kiemen en je hebt een paar sprietjes met toppen. Heb er potten vol van gehad op mijn dak terras lol. Normale plant kan je nog is een zepert maken. Lamp nog wat langer op 18/6 en het is weer goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie niet echt het voordeel van autoflowers binnen kweken

als je de plant na 1 week alsnog op 12/12 zet is toch het zelfde als je een normale stek in bloei zet

kwa bloei tijd zal het gewoon per soort verschillen

toppen kan nuttig zijn al je iets kortere maar bredere planten wil, dus waarschijnlijk iets minder per m3 heb dan anders

dat betekend niet dat getopte planten niet hoog of groot kunnen worden ze groeien daarna gewoon door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt tegenwoordig vaak gezegt dat auto makkelijker kweken is.. blijkbaar hou k van moeilijk doen heb nog nooit een auto in huis gehad.. zie dr wel voordeel in voor buiten maar daar doe k (nog) niet aan ...

Maar als k buiten zou spelen lijkt het mij alsnog gemakkelijker om zelf wat stekjes te maken van een mooi soortje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de reacties.

 

Ik heb 2x Blueberry en 2x OG Bubble Gum van Zambeza, welke ik 2 weken ga laten voorgroeien, fimmen en nog eens toppen, en dan op 12 12 gooien en wat LST toepassen.

 

Hier mag voor mij een slotje op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...