Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Whitewidow88

Eerste Indoorkweek, Welke Grond?

Recommended Posts

Hallo, ik wou morgen gaan kijken voor grond om mijn eerste indoor kweekje op te starten.

Ik ga werken met een mammoth classic (60x60x170), pakketje gekocht me 250w hps met elt vsa. Daarin zal ik 3x autoflower royal dwarf kweken.

 

Ik wou als eerste kweekje werken met gewone substraat omdat ik daar al 2 buitenkweken heb gedaan.

Nu vroeg ik me af of ik gewone potgrond kon kopen met wat voeding in, deze heb ik namelijk gebruikt bij mijn buitenkweek en had in toch degelijke resultaten mee. Ik zou deze vermengen met perliet voor doorlatendheid.

 

Het midden zou ik ook met een stukje gewone stekgrond vullen voor het jong plantje, dat het niet te veel voedingsstoffen binnenkrijgt. Ga verder ook geen groeistoffen gebruiken, enkel bloei en pk 13 14, en ph min voor het water.

 

Lijkt dit jullie een goed begin/aanpak mbt voedingsstoffen en substraat?

 

Tjanks! Een enthousiaste beginneling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten, Binnenkweek. Totaal andere wereld is mijn ervaring. Het gaat zo veel sneller.

Het kan allemaal wel, maar dan krijg je schrale plantjes. Goede wietgrond en wat voeding van de growshop is echt een goede investering wanneer je er dan toch een 250W lamp op gaat zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou in jou geval gewoon een goed bemeste grond nemen een all mix of een bat mix ofzo beet lightmix bovenop zodat t plant geleidelijk kan wennen aan de voeding.

Paar buffer tabs in de pot wat mico. Lekker kraanwater geven mits niet al te hard. En een flasje bac bloei voeding voor als ze iets lichter worden.

Heb je een grote kans van slagen met weinig poes pas ..

 

En die pk 13/14 lekker laten staan.. luisterd vrij nauw met toedienen en zo heel veel winst geeft t niet daarentegen dien je t verkeerd toe geeft t wel veel ellende

 

Suc6

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die perliet lekker in de winkel laten liggen en cocos door je grond mengen, ik gebruik hier 50% compost 50% cocos en dat werkt perfect.

Zoals agent orange al aangeeft, laat die pk 13/14 maar staan! Komt de smaak niet ten goede en bij verkeerd gebruik een hoop ellende idd, been there done that.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het soortje royal dwarf is geen grote opbrenger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou in jou geval gewoon een goed bemeste grond nemen een all mix of een bat mix ofzo beet lightmix bovenop zodat t plant geleidelijk kan wennen aan de voeding.

Paar buffer tabs in de pot wat mico. Lekker kraanwater geven mits niet al te hard. En een flasje bac bloei voeding voor als ze iets lichter worden.

Heb je een grote kans van slagen met weinig poes pas ..

 

En die pk 13/14 lekker laten staan.. luisterd vrij nauw met toedienen en zo heel veel winst geeft t niet daarentegen dien je t verkeerd toe geeft t wel veel ellende

 

Suc6

 

Probleem is dat die batmix en zo (echte specifieke kweek grond) je hier nergens kan kopen en bestellen heb ik nu genoeg gedaan, is er een soort grond die ongeveer dezelfde eigenschappen heeft en je in de tuinzaak kan kopen?

 

Ik zou die perliet lekker in de winkel laten liggen en cocos door je grond mengen, ik gebruik hier 50% compost 50% cocos en dat werkt perfect.

Zoals agent orange al aangeeft, laat die pk 13/14 maar staan! Komt de smaak niet ten goede en bij verkeerd gebruik een hoop ellende idd, been there done that.

 

Succes

 

is er niet een te groot verschil met de cocos (geen voeding) en gewone mest grond (voldoende), heb niet veel zin om zitten bij de voeden, enkel in de bloei als het even gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is de compost voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja alles kan ..... realiseer je wel dat iedere ketting zo sterk is als de zwakste schakel....

dr staan hier op t forum wel t 1 en ander over geschreven qua budget grond en de nodige toevoegingen ..... maar de gewone all mix of batmix of light mix is al compleet en klaar voor onze hobby... nu heb je wat leuke spulletjes e.d aangeschaft ... heel veel ervaring heb je niet .. dus waarom moeilijk doen als t makkelijk kan?

 

als je budget een probleem is zou k zeggen spaar nog een maandje door dat is gemakkelijker als allerlei ellende op je hals te halen

het plantje heeft best wel wat specifieke behoefte s daarnaast gaat het onder hps in een rap tempo dus wil je een kweekje zonder zorgen heb k in mn vorige post al een tip gegeven.

 

wil je toch voor een formido grondje gaan ofzo zou k niet rekenen op een deftige oogst maargoed uiteindelijk maak je zelf de keuze. ikzou t wel weten iniedergeval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom je uit België? Want hier in Nederland liggen de zakken Plagron Lightmix, Growmix, etc. gewoon bij de Boerenbond.

 

Ben niet op de hoogte van wat er in België te krijgen is, maar zou in ieder geval voor een licht bemeste grond gaan.

 

Autoflowers zet ik zelf alleen nog maar in Lightmix met buffertabs (halve dosering). Vond de Plagron Royalmix en Batmix veel te zwaar bemest. Als de bloei er goed in zit begin in rustig aan met bloeivoeding en af en toe een beetje Plagron Green Sensation.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus? Net ff gekeken op de site van boeren kont maar niks gevonden??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik zou doen is beginnen op Atami of Canna kokos met A + B voeding van Canna speciaal voor kokos, een flesje pH min en een Chinese pH en Ec meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...