Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ZiiP

Diy 350 Watt Led Arduino

Recommended Posts

Ja ik ben op dit moment bezig met een server voor de kast. De bedoeling is dat ik de kast via internet kan besturen en aflezen. Aflezen is simpel, maar commandos sturen ben ik nog mee aan het stoeien.

 

Verder is de plan om eindelijk eens de besturingkast te bedraden!! Zodra dat gedaan is plaats ik weer een update van de situatie en van de guerilla planten.

 

Dank voor de interesse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een baas, ik ga je topic volgen. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE TIJM (mogelijk is er iets fout gegaan met plaatsen van de foto's )

 

 

 

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik ben nog steeds met dit project bezig, zoals eerder aangegeven doe ik het heel rustig aan.

 

Een aantal dingen heb ik aangepast en vernieuwd, ik kwam uitgangen tekort met name analoge uitgangen. Na de tip van wietefras over de multiplexertjes heb ik overwogen om dit dus wel op te pakken. Een kleine printje bij elkaar gesoldeerd, met 4 draden heb ik toegang in totaal 32in/uitgangen. Dat zijn 16 digitale en 16 analoge uitgangen, als iemand interesse heeft kan ik wel een schema uploaden.

 

Verder

 

In verband met de timing van de arduino heb ik de klep die voorzien was van een encoder weggehaald, in plaats daarvan komt er een buis met daarin 2 ventilators. 1 boven en 1 beneden, 1 blaast boven uit de buffer warme lucht als het te koud wordt. En als het te warm wordt zuigt de ventilator beneden lucht rechtstreeks naar de buffer. Er werkt dus iedere keer maar 1 ventilator.

 

Verder worden de MOSFETS niet meer aangestuurd door de PWM van arduino maar door een digitale potmeter. Dit is zo gemaakt omdat ik nauwkeurig de amperage wil meten, het was lastig met PWM. Dit geschreven te hebben, heb ik nu 6 kanalen waar ik amperage kan meten met een bereik van 0 - 10A (0,04A afwijking).

Ook de voltage wat de digitale potmeter naar de mosfets stuurt en de voltage wat de mosfets naar de lamp sturen kan gemeten worden. Dit alles is dan ook in te stellen. En Amp *Volt = Watt.Allemaal dingetjes wat je niet per se hoeft te weten, maar het is wel leuk om te weten. Ik wil het gewoon zo veilig mogelijk houden, en als je data hebt van alle dingen waar het goed fout kan gaan dan is dat mooi meegenomen.

 

Verder nog een hoop aan de programma uitgebreid met leuke nieuwe functies+een W5100 webserver erbij gekomen. Zo kan ik met de telefoon de kast uitlezen en bijsturen. Eigenlijk nog een hoop te vertellen maar beelden zeggen meer

 

 

gallery_46797_19565_398745.jpg

 

 

 

gallery_46797_19565_539625.jpg

 

 

 

"relays foor de fetjes

 

 

 

gallery_46797_19565_1404723.jpg

 

 

"multiplexers met analoge IC"

 

 

gallery_46797_19565_312635.jpg

 

 

gallery_46797_19565_2534548.jpg

 

gallery_46797_19565_3204377.jpg

 

gallery_46797_19565_845830.jpg

 

gallery_46797_19565_1544107.jpg

 

gallery_46797_19565_15838.jpg

 

gallery_46797_19565_3424251.jpg

 

gallery_46797_19565_597660.jpg

 

gallery_46797_19565_583134.jpg

 

gallery_46797_19565_497595.jpg

 

gallery_46797_19565_2303195.jpg

 

"en als laatste de shunt ampere meters"

 

gallery_46797_19565_1210627.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna goed de foto's,

 

je moet de BB code (rechts van de geselecteerde foto kopiëren en plakken in je post. dan zijn de foto's zichtbaar.

 

gallery_19177_14817_63797.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds onder de indruk ZiiP, en ik volg het nog steeds. Dus laat die updates maar komen!

 

Groet

Edited by Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk dat je meekijkt! De bouw van dit paneel zal hopelijk niet lang meer duren, momenteel ben ik nog bezig met het testen van de ampere voltage alarmen.

 

Zodra dit klaar is gaat het de kast in en gaat het grote echte test beginnen. Ben benieuwd hoeveel hitte 300watt op 0.57kuub kast oplevert, afzuiging kan max 530kuub verwerken. Maar dit hoor je dan wel heel erg goed, zelfs in de softbox. Kortom het gaat nog spannend worden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een korte UPDATE.

 

 

 

 

Ik was niet tevreden met de nieuwe lamp, want die was naar mijn mening te breed, te smal en te hoog. De plan was een compactere vierkante lamp te maken, zo is er meer licht op een kleine oppervlakte!

 

Oude lamp>>

 

gallery_46797_19572_193089.jpg

 

 

 

 

 

 

De nieuwe lamp is voorzien van 3 ventilators, 2 voor de inblaas en 1 voor de afvoer. De afvoer ventilator wordt aangesloten aan een rond 150mm buis die de warme lucht van de lamp afvoert richting de buffer. Zo hoop ik geen onbedoelde warmte in de kast te krijgen. Boven in de buffer zitten ook 2 ventilators, 1 als hoofdafzuiging (max 530 kuub) en de andere ventilator kan de warme lucht terug de kast inblazen als de temperatuur te laag word. Plaatjes::

 

 

gallery_46797_19572_1614555.jpg

 

 

Ik probeer zo veel mogelijk van de oude lamp te hergebruiken

 

gallery_46797_19572_23016.jpg

 

 

gallery_46797_19572_1855997.jpg

 

gallery_46797_19572_2655005.jpg

 

gallery_46797_19572_3459775.jpg

 

gallery_46797_19572_1590728.jpg

 

gallery_46797_19572_2656668.jpg

 

gallery_46797_19572_2550349.jpg

 

gallery_46797_19572_1243218.jpg

 

 

 

 

Ik ben HEEEEEEEEEL benieuwd hoe ze het gaat doen!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik begrijp van de meeste ledkwekers hier, is dat ze juist de hitte van de led lamp tussen de planten willen krijgen.

Dus niet meteen de tent uit, maar eerst trachten de warme lucht naar beneden te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daarom ook een ventilator die de warme lucht van uit de buffer helemaal naar de grond af kan blazen, dat gaat van boven naar beneden door een buis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daarom ook een ventilator die de warme lucht van uit de buffer helemaal naar de grond af kan blazen, dat gaat van boven naar beneden door een buis :)

Ah, benieuwd.

 

Gaat dat via een buis, of hoe pak je dat aan?

 

Ik volg je en ben zeer benieuwd naar foto's van je project.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat gaat via een flexibele buis naar beneden. De "buffer" hier is een extra ruimte/softbox van LHB 600/400/300 mm. Geisoleerd met piepschuim en daaroverheen ligt anti geluid schuim. Daarin zit de afzuigventilator+filter.

 

Uit de buffer komen 2 flexibele buizen, 1 voor de lamp en 1 circulatie. Op het begin en op het einde van de circulatie buis zit een ventilator, die boven bij de buffer zit kan aanzuigen, en die beneden kan weer warme lucht terug de kast in blazen. Hoop dat het nu wel duidelijk is.

 

Lamp heb ik inmiddels al aangesloten en gegaan tot 178watt, de koelmechanisme werkt blijkbaar goed wat helemaal geen last van hitte gehad!! Dat moet ook wel met 2kg aluminium.....

 

 

gallery_46797_19572_616319.jpg

 

 

gallery_46797_19572_667968.jpg

 

 

met de telefoon meet ik 58 000 lux op 40 cm van de lamp, bij mijn vorige was dat 16 000 lux. Het verschil is groot en ik kan nog 150 watt opvoeren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net vol bewondering je topic doorgelezen. Vet man!!

 

Jammer genoeg zie ik je laatste foto's niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje dankje, de kast en de lamp doen hun werk goed. Procces is zeer stabiel en ik hoef helemaal niks te doen (behalve de lamp in hoogte verstellen) want arduino doet al het werk. Procces kan ik volgen via de webserver. Ben nu bezig met een mini growkast, uiteraard ook volledig automatisch en over internet te besturen. Voor de geïnteresseerden kan ik wel fotos uploaden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje dankje, de kast en de lamp doen hun werk goed. Procces is zeer stabiel en ik hoef helemaal niks te doen (behalve de lamp in hoogte verstellen) want arduino doet al het werk. Procces kan ik volgen via de webserver. Ben nu bezig met een mini growkast, uiteraard ook volledig automatisch en over internet te besturen. Voor de geïnteresseerden kan ik wel fotos uploaden.

 

Eigenlijk moet die lamp ook met een servo omhoog en omlaag kunnen, vind je niet ;).

 

Ben zeker geinteresseerd in de fotos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@

ZiiP, mooi gedaan, zeker de moeite waard om te volgen,

 

ben je eventueel bereid om je sketch van arduino te delen met een andere arduino lover? het begin van je opzet met de stekker lijkt erg veel op de opzet van mike ratcliffe heb je zijn sketch als leidraad gebruikt? in ieder geval ziet jou setup er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dank je wel, leuk dat het verslag nog gelezen wordt.

 

Waar ga je de code voor gebruiken als ik deze met je deel?

En de code heb ik zelf geschreven en iw nergens op gebaseerd. Het begon klein en simpel en is uiteindelijk heel groot programma geworden. Veel dingen kunnen achteraf weg omdat ik toch geen gebruik maak van alle info, bijvoorbeeld grafieken, neemt ruimte in beslag maar kijk er nooit naar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker word het verslag gelezen althans wel door mij haha. de code is puur voor zelf gebruik jij hebt hem immers geschreven (wat jij heb uitgevonden zou altijd van jou blijven). ben erg geintresseerd omdat ik zelf (nogal) precies wat betreft tot mijn ec waardes en tijden, en vind het leuk om met sketchen en programma's bezig te zijn (ben alleen er niet heel erg snel in), en ben eigenlijk ook erg benieuwd of het met een "simpele" arduino allemaal net iets makkelijker en preciezer kan. heb zelf met wat haken en ogen een programma aangepast (voornamelijk verschillende sketchen gecombineerd vandaar dat ik het naar mike ratcliffe refereerde want hij heeft ook via een simpele stekker een ec meter gemaakt) voor mijn grondvochtigheid uit te lezen. ben niet enkel naar programma voor ec aan het kijken maar ook om later de ph waarde met doseerpomp aan te passen. eigenlijk een beetje wat jij doet, het streven is naar zoveel mogelijk automatiseren. mag ik vragen waarom je niet naar de grafieken kijkt? het lijkt mij wel een mooie toevoeging voor je verslagen bij te houden. ik snap idd dat het wel veel geheugen in beslag neemt zeker bij een arduino met een beperkt geheugen zeker als je delen er niet van gebruikt. Maar vind het vooral geweldig om te zien dat jij er toch veel plezier van hebt (niet enkel omdat het voor jou werkt maar omdat je er steeds meer aan toevoegt) ik zie het als een soort van kindje dat je groot brengt. ook is het goed om te lezen dat je de rest warmte die normaal verloren gaat hergebruikt, het is net anders denken en doen dan anderen doen vind ik. en wat is er mooier dan dat je alleen maar de dames mag kijken en glimlachen en genieten :) . maar goed het lijkt net alsof ik hier een heel boek ga schrijven wat niet de bedoeling is. ik vind het gewoon super meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen behalve dan ga zo door ik vind het zowiezo super!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...