Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rabarbarbaar

Budget Guerrilla Kweek 2017

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na een hoop gelezen te hebben op allerlei fora waaronder deze wil ik het dit jaar wagen.

Echter ben ik een beginner en heb ik niet veel te besteden.

Dit topic word ook meteen het verslag, vandaar een nieuw topic.

 

Het plan:

 

April

 

7 zaadjes laten ontkiemen (3 sensi skunk auto, 3 Deense vroegbloeiers, 1 verassing)

 

De auto's buiten laten ontkiemen onder een 1.5L fles zonder bodem met gaten er in voor de lucht.

Had gelezen dat ze niet van verpotten houden en dus leek me direct zaaien beter.

De Denen en mysterie binnen oplaten komen en na een 20cm pas naar buiten.

 

Alle 7 een andere locatie waar ik rekening heb gehouden met de beesten, vocht, zon en aarde.

Een halve zak potgrond per plant als buffer in een kuiltje, daarin de plantjes/zaadjes zetten.

Ruim er om heen wat kippenmest strooien en een koperen ring om de slakken weg te houden.

 

De auto's onder het flesje sowieso na een week controleren of de fles al weg mag.

Voor de rest kijken naar het weer of je iets moet doen of beter weg kan blijven.

 

Heeft dat zo een beetje kans op slagen ?

Of maak ik cruciale fouten ?

 

Alle hulp is welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 zaadjes laten ontkiemen (3 sensi skunk auto, 3 Deense vroegbloeiers, 1 verassing)

.

De Denen en mysterie binnen oplaten komen en na een 20cm pas naar buiten.

 

Is de verassing de mysterie? Of is de mysterie de verassing? :likken: LOL

 

Hee Rabarbarbaar,

Leuk dat je het buiten gaat proberen man.

Het eerste jaar gewoon lekker op je af laten komen. Je doet het al goed door te spreiden met soortjes zo leer je al veel.

 

Buiten pas beginnen als de juiste (nacht) temp er zijn man. Of je plantjes elke dag naar binnen halen en overdag in het zonnetje dan kan het wel.

Hoe begin jij met die anderen binnen dan? Ik neem aan niet onder een lamp toch? gewoon voor het raam? Juist die kun je ook mooi buiten op laten komen hoor.

 

7 locaties? Die autoflowers worden sowieso niet zo groot..

Een halve zak potgrond is weinig maar als je spotgrond goed is kun je dit wat mengen. Beetje kalk erop en wat meer voeding als alleen kippekorrels..

En niet er omheen, maar juist bij het maken van je gat erdoor mengen.

Heb je op de locaties ook rekening gehouden met de mensen :likken: dat is je grootste zorg

 

Wiet groeit soms snel. Maar verwacht niet dat als jij in april buiten begint en direct in de grond zaait dat je binnen een week een plantje hebt zo groot als een 1,5 liter fles.. zeker in april gaat die groei nog niet zo hard. Daarom zou ik je ook willen adviseren om die auto's half mei te doen. Dan worden ze waarschijnlijk een stuk groter.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo. Even via de telefoon snel antwoord. Vnv even de tijd voor nemen.

7 locaties met de gedachte dat als er 6 mis gaan en die ene maar een kwart oplevert van het beloofde aantal grammen dan heb ik al winst. Plus dat ik wat kan leren over locaties door te spreiden.

In miin de buurt heb ik een heel mooi terrein om ze te verspreiden zonder dat eeb mens ze ziet.

De autos blijven klein wss maar dat maakt ze minder opvallend en de korte tijd spreekt me wel aan.

Als het goed is kunnen die sensis goed tegen ons koude klimaat.

Tot vanavond

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 plantjes verspreid op 7 locaties lees ik dat nou goed?

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HackTheSystem/PABL0

Yes, een plantje per locatie.

Is misschien heel weinig maar ik dacht zo mijn kansen te spreiden qua grond/licht/mensen/dieren.

 

@Like

Ah, dus april is wat vroeg, afhankelijk van het weer.

 

Binnen heb ik een mooi raam op het zuiden, maar buiten is dus ook een optie.

Qua grond las ik dat het jonge plantje tere wortels heeft die in bladercompost 'wegbrand' maar uiteindelijk wel voedzaam is voor de grotere plant.

 

Maar, dus:

Auto's later planten, me meer in de grond/mest verdiepen en de anderen kunnen buiten opkomen (s'nachts binnen wanneer nodig).

 

En het mysterie is de verassing idd. Benieuwd.

Edited by Rabarbarbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, ik dacht het soortje 'Mysterie' haha.

Voor het raam ben ik geen voorstander van.. krijg je altijd wel strek.. en slappe hap als je er geen briesje laat waaien.

Bladercompost is geen goede compost voor wiet. Groencompost wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

april prima om te beginnen met voor groeien en in mei weg zetten op de plek beginnen met ontkiemen met zaadje is heel veel werk beter thuis achter de vensterbank en als ze een centimeter of 10-15 zijn lekker op de plek zetten ......succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaa vet Rabarbarbaar!

Ik voel het! Verspreiden is king!

 

Tip kan zijn

om ff goed op te letten met die halve flessen.

Dop erop laten maar de fles voorzien van veel kleine gaatjes (liefst ook voorzien van fijnmazig gaas), zodat

beestjes er niet bij kunnen. Deze halve flessen kunnen* een uitkomst zijn,

maar alleen als je persé liever tijd dan geld erin steekt,

want je zult het regelmatig moeten checken.

Bijvoorbeeld wanneer de zon schijnt,

wordt het snel te benauwd in zo'n fles,

ben je er dan niet op tijd bij dan is het stuk

(juist in het prille begin, wanneer de jonge zaailingen

nog maar weinig weerstand kunnen bieden).

En vanuit de basis van deze sport weet je

dat je zo min mogelijk bezoekjes aan je spots wilt brengen

dus zie je hier m.i. beter vanaf. ...gaat ook minder snel op voor de auto's,

daar zou ik dan toch echt koper(tape) voor regelen Rabarbarbaar.

Anderen zouden dan nu adviseren om

ernaast met slakkenkorrels te werken,

but thats not me.

 

De meeste auto's vind ik sowieso geen beginners materiaal,

zeker niet qua guerrilla, hebben momenteel nog zo hun behoeftes.

 

Maar misschien krijg jij het wel gedaan met die flessen,

ik vond het lastig.. (lees nogal bewerkelijk, wel mogelijk)

 

Cheap ontkiemen op de spot kan ook middels een verhoogd plateau.

Met bijvoorbeeld een plaatje hout,

waarbij je de hoeken voorziet van koperen (!) buizen/pijpen (als de poten),

en dan op dat plaatje de potjes plaatsen waar de slakken vanaf moeten blijven..

 

En aarde... als je niks eraan doet groei en bloeien ze met een beetje geluk ook wel,

maar daar wordt je vaak niet heel vrolijk van (meestal, een gezonde slootkant is wel nice bijv),

shit input = shit output !

 

Bij twijfel gewoon een zak of twee aldi/lidl/action potgrond per gat erin pompen en gewoon gaan.

Moet je geen super oogst verwachten maar leer je toch genoeg om het seizoen erop wel mooie

resultaten te behalen, met n rokertje voor bij de planning 2018, klinkt toch niet zo heel gek?

 

Al doende gaat het je lukken,

je neus zit echt wel in de goede richting en de aanhouder wint!

Enjoy!

:spliff:

Love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Bloed en beendermeel is waar ik op ga gokken deze eerste kweek, goed voor wortels, groei en topvorming als ik dat mag geloven.

Qua zaad ga ik meer vroegbloeiers dan auto's zaaien omdat naar wat ik lees het nogal tegen valt.

Al ben ik wel optimistisch naar wat de autoflower kan worden, zie frysian duck en de lowrider.

 

Er is een heel mooi gebiedje in mijn buurt wat niet te begaan is zonder een halve week droogte.

Lijkt mij top aangezien er weinig dieren willen/kunnen komen en zo goed als geen mens komt.

Wel maak ik me zorgen om een overvloed aan water.

Is dat een kwestie van een verhoogd bedje geven of is dat gewoon niet te doen ?

Ik werd verliefd op die plek toen ik een distel van een anderhalve meter hoog met een gigantische paarse bloem tegenkwam.

Is dat een goed teken of puur naïef ?

 

Binnen wil ik toch experimenter met led en auto's in een kast.

Zeer kleinschalig (1 a 2 planten en max 50 watt) om en me te verzekeren van in ieder geval een beetje oogst en om te kijken wat me beter bevalt.

Met afzuiging en koolstoffilter natuurlijk, zo'n noob ben ik ook weer niet ;)

Dat zal een ander topic worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, de plekken zijn zo goed als onbegaanbaar zonder kaplaarzen en stevige jas, op zich een goed teken lijkt me, al gaat het wel een flinke klus worden qua onderhoud,

Als je zacht gevloek hoort uit de bosjes dan weet je wie het is, bramen bramen en nog meer bramen..

Vanaf halverwege mei ga ik beginnen met zaaien en zullen de foto's volgen.

Zinnin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kak. Een van m'n plekken is helemaal kort gezaagd door bosbeheer/gemeente.

Nu kan het 2 kanten op gaan.

1: Ze zijn straks klaar in dat gebied en ik heb een ideale plek qua licht.

2: Die plek moet ik vergeten voor een jaartje.

 

Wat is jullie ervaring hierin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ervaring in. Alleen dat de planten er al stonden :whistle:

Als je er verder niks had liggen nog.. kunnen zei die link niet leggen.

Eens in de zoveel jaar 3/5 gaan ze bepaalde plekken radicaal bij langs om het vervolgens weer lang met rust te laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh damn, dat moet helemaal zuur zijn.

Maar misschien heb ik dus geluk en meer licht op die plek.

Alle tijd nog, ik ben op 1 hele goede plek na enkel met mijn ogen aan het werk dus er is niets verloren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, als ras optimist is zelfs die hulp welkom!

Wederom een vraagje, zijn paarden net zo gek op wiet als herten ?

Er is namelijk een heel mooi plekje in een gebied waar paarden vanaf jong paard 3 jaar mogen worden, ik weet dat veel mensen daar bang voor zijn.

Gelukkig ben ik een dierenmens (niet de hypocriete knuffelaar) en heb geen moeite met die jonge hengsten.

Wederom kan ik zeggen dat er 2 opties zijn.

1: De paarden houden ongewenst bezoek weg.

2. De paarden eten mijn wiet op.

Er is een stroompje, veel brandnetels en de paarden bemesten alles, goede plek dus als ik de paarden van de wiet af kan houden.

 

Overigens ben ik wel van de 7 plekken af gaan zien.

Ik heb 3 mwah mwah locaties.

1 super risico plek (gras eiland op een meertje) wel afgelegen maar als net de verkeerde het ziet ben ik ze kwijt, al hebben ze wel volle zon.

En 1 super plek waar ik denk dat ik 2 grote monsters kan neerzetten.

Kan er ook 50 neer zetten op die super plek, maar zonder ervaring ga ik voor veel plekken om te garanderen dat ik iig 1 plant kan oogsten.

 

Qua soorten denk ik nu dat ik voor een hoop lowryder 2's ga en ik zoek nog een grote monster soort die het wel red in ons klimaat.

Ik dacht aan early skunk maar die kan ik helaas niet op de zelfde site bestellen.

Welk monster kan ik wel los laten in ons klimaat ?

De super plek heeft 40 cm diep grond als boter, pikzwart en vol met bramen.

Ook zijn daar een hoop semi-slootjes, ze zijn niet nat maar na een flinke bui zie ik die gleuven vol water staan, voeding genoeg dacht ik zo.

Ehm, vraag nummer 3: Overbemesten is een beginners fout naar ik lees, betekent een goede zwarte grond met bijna constante water aanvoer dat ik niet mag bij voeden ? Of enkel wortel stimulator of top stimulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, en shoutout naar Jay Green, ik kan niet zo goed reageren op zulke positiviteit maar je hebt me wel een steuntje in de rug gegeven, bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even over die paarden spot.. paarden zijn vrij gevoelige dieren .. in principe zouden ze er niet van eten . Maar paarden zoeken ook hun eigen medicijnen uit in de planten wereld.. wilg als asprine e.d

K ben bang als er toch 1 van gaat eten dat t best gevaarlijk kan zijn.. een koliek hebben ze zo.. dr s vorig jaar bij mij een veulen gestorven omdat zijn esdoorn blad had gegeten.atipsche myopathie .

Dus als de paarden erbij kunnen zou k t je zeker afraden... neem aan dat je dat niet op je geweten wilt hebben...

 

Wel een gave spot om lekker te chillen met een jointje tussen de paarden ...alleen hengsten kennen nog wel eens raar doen als je daar helemaal knetter zit.. iets met leiderschap e.d :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, dat wist ik niet.

Dat gaat hem dan niet worden, dat wil ik idd niet op mijn geweten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit soms ook hennep in paardenvoer verwerkt ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik ga het er niet op wagen.

Ik vind slakken doden al erg haha, ik denk dat ik ze vet ga mesten ipv bestrijden.

Ze schijnen gek te zijn op legmeel, als ik die een eindje van mijn plant vandaan strooi bij een gewas dat ze ook lusten ben ik er van af.

Dat is het idee dan, hoe het in de praktijk gaat laat ik weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat paarden net zo knetter kunnen worden als ons.

Bovendien is hennep heel vezelig,en poetst de binnenkant v/h spijsverteringskanaal mooi schoon.

De stelen laten ze wel staan hoor,het zijn fijnproevers.

 

Mijn cavia lustte ook alleen blad zonder trichomen erop,en legde altijd zeer mooie keutels van hennep. :whistle:

 

 

Tegen slakken gewoon lawn-dividers om je plantjes plaatsen met kopertape aan de bovenrand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, of de plant daar zo blij mee is weet ik niet.

Wel paarden met een mooie schone voering, dat dan weer wel.

 

Kopertape komt er ook bij, beetje dubbelop misschien maar dan slaap ik beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje: wanneer is iets overduidelijk privé terrein en wanneer kan ik zeggen dat ik gek was ?

Moet er een bordje staan bij een open lage poort ?

Of is elke omheining voldoende ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...