Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik wil binnenkort aan mijn eerste binnenkweekje beginnen en heb momenteel 4x autoflower royal dwarf zaadjes.

 

 

EDIT : Ik heb een startsetje gevonden voor een interessante prijs, met materialen op elkaar afgestemd, ideaal voor ene noob als ik.

 

Mijn hoofdvraag is nu of ik voor de 250 of 400 watt lamp zou gaan, aangezien het een oppervlakte van 60 op 60 is, en ik niet weet of 400watt de extra stroomkosten en zoverder waard is.

 

Ik ben van plan om de Secret Jardin Dark Street 2 te kopen, dewelke 60x60x170 cm omvang heeft.

Ik heb al wat opgezocht en zie door de bomen het bos niet meer qua benodigdheden.

 

Met name wat allemaal past op de tent en wat te groot/klein is.

Ik zou graag van jullie expertise genieten en slorp jullie tips graag op!

 

Hieronder plaats ik een lijstje met wat ik denk dat de volledige setup is, en wat ik voorlopig al op mijn lijstje heb staan. Kunnen jullie checken of dit in orde is en wat beter/anders kan.

Ik heb een niet al te groot budget.

 

btw ; Ik zou alles van GrowExpert bestellen.

 

Tent

secret Jardin Dark Street 60

 

Lampen

voor 4 plantjes zou ik een 400 watt set kopen, led of HPS?

ik heb deze zien staan : Zelfbouwset 400w ELT + Osram Nav-T super bulb + Hamerslagkap

Ik weet ook niet of deze te groot is voor in de tent, zie er geen afmetingen bijstaan.

Moet hier ook een VSA bij?

 

Ventilatie en aanvoer en afvoer

Clip ventilatortje voor ventilatie, moet ik voor aanvoer ook een ventilator? en afvoer, weet niet genoeg om te zeggen welke specificaties.

fancontroller ; geen idee hoe krachtig deze moet zijn.

 

Koolfilter

EMPIRE CLASSIC C2600/250 250M³ (25CM Ø125MM)

 

Ik ga de buis aankoppelen aan het afzuigsysteem van het huis (Healthbox), zo kan de lucht mee naar buiten samen met de afvoer van keuken/wc/badkamer enzo. heb ik dan een filter nodig?

 

Meet apparatuur en diverse

Ph meter

Hygrometer en Thermometer

Alles om de verlichting aan te sluiten (kabels,stopcontacten, timers)

 

 

Ik ben enthousiast om eraan te beginnen en kan niet wachten om een verslagje te maken om deze autoflowers te showen aan jullie!

 

 

Thanks!

Edited by Whitewidow88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben op deze set uitgekomen, in bijlage heb ik zowel de standaard set als de opties die ik erbij heb gekozen.

Met dit zit ik dus normaal gezien goed?

 

 

4gtZXkY.jpg

 

EjwHmqi.jpg

Edited by Whitewidow88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is prima, alleen zou ik wel veilige schakelkast erbij nemen, die van Davin zijn top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleinere lamp of grotere afzuiging

 

Hallo,

 

Ik zou voor de 250 watt gaan, denk je dat dit goed zal zijn?

 

Ja is prima, alleen zou ik wel veilige schakelkast erbij nemen, die van Davin zijn top.

Zou een stekkerdoos met beveiliging ook voldoen? Zo'n schakelkast kost toch behoorlijk wat geld lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekijk maar eerst hoeveel ampere je hoofdschakelaar is. Meestal is dit rond de 25ampere dus ongeveer 5500watt totaal voor het hele huis. Als je huis constant 4500 watt trekt dan kan je wel overwegen om een schakelkast te kopen ja. Maar een doorsnee woning doet dat niet, of je moet met 4 stofzuigers gaan schoonmaken en tegelijkertijd je waterkoker gebruiken en je woonkamer verhitten met een electrische heater.

 

Als ik 1 kilo moet ophijsen kan ik dat wel met een doorsnee nylontouw van de bouwmarkt doen.

Maar ik kan ook een ketting gebruiken die 2 ton kan hijsen om die ene kilo op te tillen.

Snap je hem?

 

Kortom ben je een kleine gebruiker?

Zorg dan gewoon dat je het op een ongebruikte groep aansluit of een groep die weinig stroom trekt. Een complete schakelkast kopen om een kleine tentje aan

te sluiten is zonde van je geld.

 

Maar uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor je eigen veiligheid, en nadat je het totale vermogen van je huis hebt uitgerekend en nog steeds over iets twijfelt kan je altijd safe spelen en zo schakelding aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En leg nu onder de te hijzen last eens je baby ofzo ziip ga je dan nog voor het nylon koordje..

 

Veiligheid voor alles de meesten zitten nog steeds gewoon in een rijtjes huis ofzo en k neem aan dat je niet even aan de brandweer wilt uitleggen dat die brand nu net bij je meiden is ontstaan..

 

Zo n onzin om op een schakelkastje te bezuinigen...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al liggen er 10 babys ga ik nog steeds die ene kilo "tillen" met nylontouw. Gewicht blijft toch hetzelfde. Brand onstaat door kortsluiting of door te dunne draden of door een fout in je aangelegde apparatuur.

 

Als jij gaat stofzuigen ga jij daar toch ook geen schakelkast speciaal daarvoor kopen? Of wat dacht je dat een game-pc aan wattage gebruikt? Of je koelkast en tv ? Moet je voor al deze spullen ook een schakelkast kopen?

 

TS moet gewoon precies zijn verbruik weten en aan de hand daarvan een beslissing nemen.

 

Als jij teveel ampere trekt schakelt je hoofdschakelaar gewoon uit, die gaat dus niet zomaar branden. Niet alle hoofschakelaars kunnen dat dan moet je een thermische nemen. Maar een automaat zou ook gewoon kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja das dan ook duidelijk wat voor sukkel je bent als je risico gaat lopen voor een paar tientjes..

 

Dv 12 heb je voor 6 tientjes scheelt je een hoop ellende maar goed iedere dag op gezette tijden stekker in t stopcontact of cheapass timertje waarvan de contactjes vanzelf eens blijven hangen zal in jou optiek makkelijker zijn...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft niks met cheap ass te maken. Maar als ik het zo begrijp hangt je hele huis vol met die schakelkasten als jij voor iedere 800watt een schakelkast denkt nodig te hebben. Waar heb jij gelezen dat ik dit schreef:

 

iedere dag op gezette tijden stekker in t stopcontact of cheapass timertje waarvan de contactjes vanzelf eens blijven hangen zal in jou optiek makkelijker zijn...

 

Je kunt ook gewoon een timertje van 10 euro kopen die zijn wel goed genoeg. Ikzelf gebruik een action timer van 2.50 daarmee schakel ik de spanning in, de rest schakelen er alleen de relays. 350watt en het werkt prima. Staat zelfs dat ze 2200watt kunnen schakelen. Ik neem aan dat jij dat allemaal al hebt getest om tot de conclusie te komen dat de contactjes eens blijven hangen?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whitewidow88

een 400W in een DR60 werkt niet lekker, je oogst minder (naar ratio) als dan dat je er een 250W in hangt

grotere afzuiger.. ja maar je tentje moet ook nog open en je plantjes kunnen niet veel in een 24u straaltunnel

 

Je kunt ook gewoon een timertje van 10 euro kopen die zijn wel goed genoeg. Ikzelf gebruik een action timer van 2.50 daarmee schakel ik de spanning in, de rest schakelen er alleen de relays. 350watt en het werkt prima. Staat zelfs dat ze 2200watt kunnen schakelen. Ik neem aan dat jij dat allemaal al hebt getest om tot de conclusie te komen dat de contactjes eens blijven hangen?!

 

Wij testen dat ja en zijn niet te beroerd om de resultaten te delen.

Sinds made in China big werd is de schakelklok niet meer wat ie geweest is :search:

Er staat 2200W op, de mijne zeggen wel 3500W :jump:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kan ik de resultaten vinden? Boven 1000 watt zou ik zo action klokje ook niet gebruiken hoor maar het betekent niet gelijk dat het ook niet gaat werken toch?

Heb die davin 12 opgezocht

 

Je kunt 2 x 600 watt schakelen.

Naar mijn inzicht betekent dit eigenlijk dat de contacten in deze schakelaar dunner zijn dan in die action schakelaar? Want die meent 2200 watt te kunnen klappen. En je betaalt dus ongeveer 30 euro per schakeling.

Geldklopperij en van die 600watt gaat de opstartstroom er nog af :)

 

maar veilig is het in ieder geval zeker.

Vergeet die tijdschakelaaar, koop gewoon een davin 12.

 

 

Een ingewikkeldere oplossing:

 

arduino mega,rtc,zeg 20 relays,5 volt voeding,16x2 schermpje,soldeerbout&tin,printplaatje&paar knopjes = minder dan 67 eu. Ik kan je de code wel geven.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al liggen er 10 babys ga ik nog steeds die ene kilo "tillen" met nylontouw. Gewicht blijft toch hetzelfde. Brand onstaat door kortsluiting of door te dunne draden of door een fout in je aangelegde apparatuur.

 

Als jij gaat stofzuigen ga jij daar toch ook geen schakelkast speciaal daarvoor kopen? Of wat dacht je dat een game-pc aan wattage gebruikt? Of je koelkast en tv ? Moet je voor al deze spullen ook een schakelkast kopen?

 

TS moet gewoon precies zijn verbruik weten en aan de hand daarvan een beslissing nemen.

 

Als jij teveel ampere trekt schakelt je hoofdschakelaar gewoon uit, die gaat dus niet zomaar branden. Niet alle hoofschakelaars kunnen dat dan moet je een thermische nemen. Maar een automaat zou ook gewoon kunnen.

 

LTS Zwakstroom...?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al liggen er 10 babys ga ik nog steeds die ene kilo "tillen" met nylontouw. Gewicht blijft toch hetzelfde. Brand onstaat door kortsluiting of door te dunne draden of door een fout in je aangelegde apparatuur.

 

Als jij gaat stofzuigen ga jij daar toch ook geen schakelkast speciaal daarvoor kopen? Of wat dacht je dat een game-pc aan wattage gebruikt? Of je koelkast en tv ? Moet je voor al deze spullen ook een schakelkast kopen?

 

TS moet gewoon precies zijn verbruik weten en aan de hand daarvan een beslissing nemen.

 

Als jij teveel ampere trekt schakelt je hoofdschakelaar gewoon uit, die gaat dus niet zomaar branden. Niet alle hoofschakelaars kunnen dat dan moet je een thermische nemen. Maar een automaat zou ook gewoon kunnen.

 

LTS Zwakstroom...?

 

Nope ik dacht aan het begin van dit onderwerp dat het over dit soort schakelkast ging

 

https://www.google.nl/search?q=schakelkast&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjOh-bgoJDSAhXMI8AKHSZJCXEQ_AUIBygB&biw=360&bih=592#imgrc=qHZ45QElv9FvZM:

 

ik dacht dat dit bedoeld werd. Vandaar dat antwoord die achteraf helemaal niet bij de thema past.

Zullen we maar niet over opleidingen hebben =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geintje joh!

 

Verder heb je het ergens over geldklopperij.

Voor geldklopperij mag je best een beetje opletten vooral daar waar het over voedingssupplementen gaat.

Maar vwb relaiskasten / schakelborden, trafo's, etc. is bezuinigen zelden goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kan ik de resultaten vinden?

 

Naar mijn inzicht betekent dit eigenlijk dat de contacten in deze schakelaar dunner zijn dan in die action schakelaar? Want die meent 2200 watt te kunnen klappen.

Geldklopperij en van die 600watt gaat de opstartstroom er nog af :)

 

24u licht tijdens de donkerperiode of lamp gaat niet meer aan zoek daar eens op in de kweekverslagen :search:

Die schakelkasten zouden de broodkwekers meer moeten gebruiken ipv de draden spaghetti die je nog te vaak ziet :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie hulp allemaal. Ik heb een nieuwbouw woning dus ik vermoed dat alles wel in orde zal zijn, is pas 2 maanden oud. Maar ik zal toch eens overwegen om erin te investeren.

 

Nu had ik nog een bijkomend vraagje.

Ik heb geopteerd voor de 250W lamp vanwille de hitte (tentje is 60 op 60), en de kamer waar hij instaat is een soort berghok in het midden van het huis, dus constante temperatuur.

 

Nu was ik aan het denken, hoe gaat de weggevoerde lucht de temperatuur van het kamertje beinvloeden? Het is er nu constant 21 graden en hoop dat het niet te veel omhoog gaat zodoende dat de nacht temperatuur niet te hoog ligt voor de plantjes.

 

Ik was ook aan het denken om de afzuiging aan te sluiten op de box die ook in die kamer staat en die de afzuiging van het huis regelt. Even checken of het gaat, er is nog een gat vrij dat ongeveer de grootte is van de buis van de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je plannen echt nog een keer goed overwegen.

Je mechanische unit is ongeschikt om in te zetten in een kweek opstelling, houdt die 2 systemen svp gescheiden als het ff kan.

 

Heb je zo'n alle verse lucht aanvoer gaat via roosters omdat de ramen niet open kunnen en een mechanische ventilatie unit (met filters) huis?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je plannen echt nog een keer goed overwegen.

Je mechanische unit is ongeschikt om in te zetten in een kweek opstelling, houdt die 2 systemen svp gescheiden als het ff kan.

 

Heb je zo'n alle verse lucht aanvoer gaat via roosters omdat de ramen niet open kunnen en een mechanische ventilatie unit (met filters) huis?

 

snap niet goed wat je bedoel sorry. Het gaat om een kamertje waar wat prul staat en het afzuigsysteem, geen ramen.

healthbox 2 is het toestel in kwestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je aan- en afvoer van de lucht in orde moet zijn voordat je binnen kunt gaan kweken.

Je blaast vochtige warme lucht uit minimaal 12u pdg en als dat je woning niet kan verlaten krijg je schimmel problemen.

Daar gaan je luchtwegen van naar de klote en wordt je huis mooi van :icecream:

 

Bekijk nog eens je plan om die vochtige warme lucht je verse lucht regel unit in te gaan lozen met mogelijk problemen in dat systeem als de website van die healthbox 2 dit zegt:

 

De regelmodules zijn programmeerbaar volgens het type ruimte en/of norm, wat wil zeggen dat bij installatie kan aangeduid worden om welke vochtige of droge ruimte het gaat. De regelmodules stellen zich dan in op het vereiste maximale debiet per ruimte en communiceren met de motor unit om het vereiste totaaldebiet van alle vochtige en droge ruimtes te bepalen, specifiek aan de woning.

 

Vooral het 1e is nogal van belang als je op die unit uit wilt gaan blazen want je voegt een 2e badkamer toe minimaal 12u per dag en hoe zit dat dan met 'regelen' van dat ding?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...