Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gin0

Dimlux Co² Controller Stuurt Magneetklep Kachel Niet Open

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Gebruik DimluxMaxi Controller 2.1 + Co2 sensor V2 + CO2 generator Biogreen propaangas. Krijg het niet voor elkaar om de kachel open te sturen. Waakvlam blijft aan en als ik de ppm ophoog zet gebeurt er niks. Misschien zie ik iets over het hoofd, hoop dat iemand mij een goede tip kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe is stekker rechtstreeks in stopcontact(van de co2 kachel) , dan kan je zien of kachel op juiste stand staat. (ik vermoed van niet)

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is juist het rare ervan als ik hem zonder controller gebruik brand hij goed. Je hoort dan ook meteen de magneetklep open gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de lichten staan aan. Het enige wat wel knippert is een getal 2 naast de ppm op de maxicontroller. Kan ook nergens vinden waar dat voor is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet trouwens het groene ledje branden op de co2 sensor of is dat voor de lol groen. Airsupplies zei dat de maxicontroller op instelling licht permanent aan moet. Beetje vaag verhaal allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien je dimlux controller opnieuw programmeren. Staat je timer wel goed in gesteld?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan je weinig instellen op de timer. Staat gewoon op 12 uur aan uit. Misschien toch maar overstappen op andere co2 controller, word er een beetje gek van als iets niet werkt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de stekker rechtstreeks in het stopcontact steekt werkt de kachel wel zeg je. Dus dan ligt het waarschijnlijk aan de co2 sensor of de dimlux controller. Soms wil het wel eens helpen om de co2 sensor een kwart slag te draaien zodat het licht beter in de licht cel schijnt.

 

Ik heb wel eens gehad dat de dimlux controller de AUX box niet aan stuurde, ik heb hem toen in geruild voor een nieuwe en toen werkte alles naar behoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaver ik denk dat je ook gelijk hebt. Ben eerder van mening dat de maxi controller niet goed werkt aangezien ik vandaag een andere co2 sensor heb getest van een maat van mij. Wat is heel raar vind is dat de maxi controller een 2 aangeeft waar eigenlijk een sterretje hoort te staan. Als ik de beschrijving moet geloven betekent de 2 (CO) Carbon monoxide alarm ( toxic) Weet niet precies wat dat moet betekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem gevonden heb een nieuwe maxi controller aangesloten en alles werkte meteen. Het lag dus toch aan de maxi controller ipv de sensor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...