Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Scuba

Zwenkventilator 's Nachts Aan.

Recommended Posts

Beste mede kwekers

 

Ik heb online een nieuwe zwenkventilator gekocht. Het is er een om op te hangen en te bedienen met een afstandsbediening.

 

Nu het probleem is dat ik deze uitzet via de timer deze niet meer aanslaat als de timer terug opspringt. De ventilator staat dan uit.

Kan het kwaad dat deze dag en nacht draait?

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 u per dag is prima , pas aanzetten nadat planten goed verdampen , na 7 tot 14 dagen 12 u +- (indicatie als je lang voorgroeid is het eerder)

 

als je tevroeg bij jong gewas begint droogt plant als het ware uit , net als een natte doek veel eerder opdroogt in de wind .

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, dank je wel. Dan zet ik hem voorlopig nog even uit want ik zit in de groeiperiode. Ze hebben 2 weken onder neon gestaan en staan nu 4 dagen onder MH 400 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 u per dag is prima , pas aanzetten nadat planten goed verdampen , na 7 tot 14 dagen 12 u +- (indicatie als je lang voorgroeid is het eerder)

 

als je tevroeg bij jong gewas begint droogt plant als het ware uit , net als een natte doek veel eerder opdroogt in de wind .

 

heb em eigenlijk altijd al 24 uur aan vanaf stek. een windje geeft ook sterkere planten imo. laat jij ze helemaal uit of 12 uurtjes? kan t eens proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een tijdje bij opti opstellingen helemaal geen fannetjes gebruikt , maar heb het idee dat er toch meer toprot (ondanks preheat slowcooldown sunrise etc)

dus gebruik nu weer fannetjes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatste keer met pp ook rot gehad. Met amnees nooit (ja hier en daar een topje)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken kunnen aanvankelijk wel heel even zonder ventilator.

Zelf werk ik met zaailingen; 24/7 ventilatie i.c.m. airco / defensor vanaf het eerste uur...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...