Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongepot

Legale Wietteelt

Recommended Posts

Moet nog door die 1e kamer heen. Dat dit nou de oplossing is na al die jaren bedenktijd, weet niet of ik moet lachen of huilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toekomstige levering op het platteland

 

HUGEminitruckweed.png.jpg

 

In de steden iets groter vervoer

 

2c8b480912b0e5149500390f9d00a372.jpg

 

Het is huilen met de pet op, want denk eerder dat de eerste kamer er pas na de verkiezingen over gaat stemmen & dan regelrecht richting prullenbak.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopen dat ze de "criminele" jongens ook een vergunning gunnen. Anders zullen er heel wat pillendraaiers/ coke importeurs bijkomen indien niet meer te verdienen in de wiet valt.

 

Wat een belachelijke redenering!

Is dat ook jouw "plan B"?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard bedoel ik niet veroordeelde criminelen. Vandaar de tussen haakjes. Wij zijn toch allemaal criminelen in hun ogen.

 

Dus de gewone man. Krijgt die ook vergunning?

 

Hopen dat ze de "criminele" jongens ook een vergunning gunnen. Anders zullen er heel wat pillendraaiers/ coke importeurs bijkomen indien niet meer te verdienen in de wiet valt.

 

Wat een belachelijke redenering!

Is dat ook jouw "plan B"?

 

Gaat niet om mijn plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Uiteraard bedoel ik niet veroordeelde criminelen.

 

 

Wie bedoel je nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gewone man krijgt hem nu ook al niet, ik ben bang dat je eerst een paar zakken geld en penningen aan moet leveren

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard bedoel ik niet veroordeelde criminelen.

 

 

Wie bedoel je nou?

 

Kwekers zoals jij en ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan, voor de geinteresseerden;

 

stel je van legalisering / regulering en alle gedoe voorlopig (!) helemaal niets voor.

Veel geschreeuw, weinig wol, dit speelt al bijna 50 jaar in Nederland.

 

En wanneer er misschien dan toch nog eens wat zou gaan gebeuren op termijn lijkt bij sommigen van jullie nogal de vraag;

wie wordt die kweker?

 

Dit wordt een "leenheer".

 

Zoek in je geschiedenisboekje naar "Feodaal Stelsel"....

Share this post


Link to post
Share on other sites
de gewone man krijgt hem nu ook al niet, ik ben bang dat je eerst een paar zakken geld en penningen aan moet leveren

 

Als je geen geld hebt, dan kan je ook niet op grote schaal succesvol kweken, dus ben je geen serieuze partij. Er wordt dus niemand buiten gesloten, mensen sluiten zichzelf uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan, voor de geinteresseerden;

 

stel je van legalisering / regulering en alle gedoe voorlopig (!) helemaal niets voor.

 

 

Daar denken de VVD-jongeren heel anders over:

 

"Nederland viert feest", zeggen ze.

 

De liberale jongeren zeggen al 25 jaar te strijden voor legaliseren van de wietteelt.

 

Ik heb nooit iets gemerkt van die strijd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tweede Kamer steunt regulering wietteelt

 

Regulering van wietteelt is een stapje dichterbij gekomen. De Tweede Kamer heeft met een krappe meerderheid een initiatiefwet van D66 aangenomen, waarin staat dat cannabis onder bepaalde voorwaarden legaal kan worden geteeld en ingekocht.

 

Het wetsvoorstel van Kamerlid Bergkamp regelt dat professionele telers die zich aan de voorwaarden houden een ontheffing kunnen krijgen en niet strafbaar zijn. De teelt van de wiet wordt gecontroleerd door de overheid.

 

Bij de stemming schaarden 77 Kamerleden zich achter het voorstel en 72 keerden zich ertegen. Voor waren D66, PvdA, SP, GroenLinks, 50Plus, Partij voor de Dieren, Kuzu/Öztürk, Bontes/Van Klaveren, Van Vliet, Klein, Houwers en Monasch. Tegen stemden VVD, CDA, PVV, ChristenUnie en SGP.

 

Met de stemming in de Tweede Kamer is overigens helemaal niet zeker dat het voorstel van Bergkamp ook wet wordt. Ook de Eerste Kamer moet er nog mee akkoord gaan.

-lees verder-

Nog even en we moeten een andere hobby zoeken. ;)

 

Don't worry Dilago

Wij worden onze woningen uitgezet als zware criminelen en beboet en vervolgens wil de Haagse kliek praten over onze handel overnemen. Wat een door en door corrupte bende is het hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja vroegah hadden ze dit

 

11972.w500.0.5cd5358.png

 

1.jpg

 

Een man kijkt in een van de ketels die in de Nederlandse cocaïnefabriek werden gebruikt om cocapasta uit cocabladeren te extraheren.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoorde het vanochtend snel op de radio. Nog weinig inhoudelijk gelezen, maar het "gedogen". Pffff. Dat is niet voor niets een woord dat niet te vertalen valt. En dan gaat er een ander windje waaien, kan Piet met zijn kwekerij weer inpakken. Hier heeft toch niemand wat aan. Zoals eerder gezegd. De eerste kamer kijkt er naar, en Doei !. Verkiezingspropaganda van de bovenste plank dit. Tenminste, daar stinkt het naar.

 

@konopi "Arbeiders ik wordt er ziek van... Lul, er zijn hier ook nog mensen die normaal wakker willen worden"! En naar beneden pissen. Legendarische TV haha. Weet nog goed bij mamma op de bank. Links om Rechts lachen. Zoiets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen legale thuisteelt 5 planten

Wat echter het grootste punt van zorg is in dit D66 wietwet-traject is het absoluut negeren van de niet-commercieele thuiskweker, jij en ik dus die ongeveer vijf wietplanten per cyclus of zomer telen, puur voor eigen gebruik en om aardig te zijn voor vrienden en minderbedeelden wat cannabisbezit en/of geld betreft. Geen enkel woord daarover, behalve dat alle niet gereguleerde wietteelt ‘keihard’ wordt aangepakt.

En dat is natuurlijk belachelijk! Alsof 5 wietplanten bij jou of mij thuis ineens ‘crimineel’ zouden zijn. Nee, dit gemis is nog een zekerheidje voor het blijven voortbestaan van een zwart cannabiscircuit. Nog niet de helft van alle 500.000 Nederlandse cannabis consumenten koopt namelijk zijn wiet in de coffeeshop en we wagen te betwijfelen of er een enorme aanwas zal komen vanuit de huidige thuistelers/kopers naar de shops als die straks ineens ‘staatswiet’ in de weckpotten hebben zitten…

klik

 

Kwekers met hokken hebben niks te vrezen, kunnen gewoon doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals al gezegd moet het plan nog door de 1e kamer nog worden goedgekeurd. De kansen hierop zijn klein. Dit is een uitgekiende aktie van d66 om net voor de verkiezingen zichzelf te profileren als progressief.

 

Ik persoonlijk vind het een erg slecht idee. Ik denk dat het aanbod er niet gevarieerder op zal worden. Ook zal de overheid wellicht , nu de kweek toch gecontroleerd is, allerlei eisen gaan stellen aan het maximale THC gehalte.

 

Ook vrees ik dat , met de Nederlandse regeltjesmanie in gedachte , het voor een gemiddelde kweker onmogelijk wordt zo'n vergunning te krijgen. Logischer is het als de overheid de voorkeur geeft aan mega kwekerijen waar de hele productieketen makkelijk kan worden gecontrolleerd. Alleen bedrijven met veel vermogen zullen dus kans maken op een ontheffing om te kweken. Denk maar aan allerlei eisen omtrent opslag. Dure beveiligingssystemen . Een uitgebreid keuringssysteem voor schimmels en bestrijdingsmiddelen ( dit vind ik overigens wel een voordeel). Onbetaalbaar voor een ondernermertje zonder sloten met geld om te investeren.

 

Ook denk niet dat alle mensen die kweken voor een centje erbij ineens gaan stoppen, aannemelijker is het dat de export van illegale wiet enorm gaat toenemen met de daarbij behorende ellende.

 

Hoe gaan ze het doen met buitenlandse hash trouwens? Die verdwijnt? Of wordt het allemaal iceolator ?

 

Denk ook niet dat de prijzen gaan zakken, daar waar geld te halen valt wil de overheid bij voorkeur het onderste uit de kan. Ook zullen de marges kleiner worden met alle belasting die erover betaald moet gaan worden, hierdoor zullen alleen grote kwekers rendabel kunnen zijn.

 

Het ideale systeem zou zijn als het de gewone man gegund zou zijn een verguninkje te krijgen voor legaal 5 plantjes te kweken , desnoods op een centrale plek , een grote hal ofzo. En dat de kleine jongen dan zn wietje gekeurd kon krijgen en vervolgens aan kan bieden aan een coffeeshop; Dat zou een eerlijk systeem zijn waar veel normale mensen baat bij zouden hebben.

 

Als de overheid zich ergens mee bemoeit in de vorm van regulering wordt het er meestal niet beter op....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iedereen bovenstaande nou nog eens leest, zie je dan niet vooral een hoop geklaag en gezeur? Laten we eerst maar eens afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt wiet straks duurder door de nieuwe wietwet? Zeven vragen en antwoorden

 

EINDHOVEN - De Tweede Kamer heeft dinsdag ingestemd met het voorstel om de wietteelt te reguleren. Het initiatiefvoorstel van D66 wil een einde maken aan de praktijk waarbij cannabis wel mag worden verkocht in een coffeeshop, maar niet geteeld of aangevoerd. Veel Brabantse burgemeesters en coffeeshophouders zijn voorstander van het plan. Ook drugsexpert en sociaal wetenschapper Nicole Maalsté is blij met de doorbraak. "Dit is een belangrijke stap, zeg maar gerust een historisch moment." We vroegen haar in zeven vragen wat de nieuwe wietwet precies inhoudt.

1) Wie mag er straks legale wiet gaan kweken?

 

"Iedereen die aan de regels voldoet wiet mag kweken, ook particulieren. In principe kan iedereen een vergunning aanvragen voor wietteelt, maar dat is nu nog niet aan de orde. De wet moet immers ook nog door de Eerste Kamer worden goedgekeurd."

 

2) Waar komen die hennepkwekerijen precies?

 

"Dit moet allemaal nog worden bepaald, maar ik denk dat de hennep in bedrijfsruimtes of tuinkassen geteeld gaat worden. Niet bij iemand thuis. Als je wietteelt bedrijfsmatig gaat aanpakken als gedoogde teler, dan moet dat ook in een bedrijfsmatige omgeving gebeuren."

 

3) Mag je thuis nog wel hennepplanten blijven telen?

 

"Dat denk ik wel, want daar gaat deze wet niet over. Kleinschalige consumptie voor eigen gebruik blijft waarschijnlijk gewoon toegestaan, dat staat los van deze wet die het toestaat dat bedrijven onder strikte voorwaarden wiet mogen telen en aan coffeeshops mogen leveren."

 

4) Kan de politie nu stoppen met het zoeken naar illegale wietkwekerijen?

 

"Nee, want illegaal wiet kweken mag nog steeds niet. Maar het wordt waarschijnlijk wel makkelijker voor de politie om illegale wiettelers op te sporen. De nieuwe wet maakt het namelijk makkelijker om tegen je omgeving te zeggen: "Ik werk voor een coffeeshop". Hierdoor zal de acceptatie voor illegale praktijken in de omgeving waarschijnlijk lager worden, wordt er eerder melding van gemaakt en is het makkelijker om overtreders op te sporen."

 

5) Gaat de kwaliteit van de wiet door de nieuwe wet achteruit?

 

"Juist niet, de kwaliteit zal veel beter worden. Een van de regels zal waarschijnlijk zijn dat er geen pesticiden of andere bestrijdingsmiddelen gebruikt mogen worden, net zoals dat nu bij groente en fruit het geval is. Uit onderzoek blijkt dat dat nu wel gebeurt. Daarnaast krijgen we veel meer variëteit. Doordat de wiet nu onder illegale omstandigheden wordt geteeld, moet het hele proces zo snel worden afgehandeld omdat ze de wiet zo snel mogelijk willen doorspelen. Dan is de pakkans immers kleiner. Bij legale omstandigheden kan er de tijd worden genomen voor de kweek en het droogproces. Hierdoor zullen er heel nieuwe soorten op de markt komen, met verschillende smaken."

 

 

6) Wordt wiet nu goedkoper?

 

"Waarschijnlijk blijft de prijs ongeveer hetzelfde. Belangrijk is in ieder geval dat het niet duurder wordt dan wat er nu op de illegale markt voor cannabis wordt gevraagd. Bij illegale wiet is er ook een zogenoemde risicoprijs ingecalculeerd vanwege de tussenpersonen die bij het proces betrokken zijn. Daar is straks geen sprake meer van. Het kan zijn dat de overheid er iets aan wil verdienen, maar dat zal de prijs niet reusachtig opdrijven."

 

7) Wat gebeurt er met mensen die eerder hun huis zijn uitgezet omdat ze een illegale hennepkwekerij hadden?

 

"Ik denk niet dat dit teruggedraaid gaat worden door de nieuwe wet. Persoonlijk vind ik het een vrij overdreven maatregel ten opzichte van andere straffen die aan criminele praktijken worden opgelegd. Maar de kans om je huis uitgezet te worden als je illegaal hennep teelt, blijft waarschijnlijk bestaan."

print corrigeer

Publicatie: woensdag 22 februari 2017 - 13:37

Gewijzigd: woensdag 22 februari 2017 - 13:39

Auteur: Karin Kamp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een van de regels zal waarschijnlijk zijn dat er geen pesticiden of andere bestrijdingsmiddelen gebruikt mogen worden, net zoals dat nu bij groente en fruit het geval is. Uit onderzoek blijkt dat dat nu wel gebeurt. Daarnaast krijgen we veel meer variëteit. Doordat de wiet nu onder illegale omstandigheden wordt geteeld, moet het hele proces zo snel worden afgehandeld omdat ze de wiet zo snel mogelijk willen doorspelen. Dan is de pakkans immers kleiner. Bij legale omstandigheden kan er de tijd worden genomen voor de kweek en het droogproces. Hierdoor zullen er heel nieuwe soorten op de markt komen, met verschillende smaken."

nee want groente en fruit is nu echt bio en schoon, hallo zeg :whistle:

varieteit? er was zelf een lijstje met welke soorten ze gingen telen ipv dat aan marktwerking over te laten :wave:

legale bedrijven overtreden inderdaad nooit de (morele) wet voor meer winst :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bereschoon die groente & fruit van tegenwoordig :rofl

 

Wordt tijd dat Orange Bud weer op de markt komt met 7.5% THC.:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...