Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CaveDave

4X Auto Pineapple Express By (C) Collie Weed

Recommended Posts

Zien er erg vet uit!

Heb ze hier ook nog liggen maar nog geen tijd gehad om ze in te plannen helaas :/

 

Snel werk van maken :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cave, misschien lees ik er overheen maar welke lamp heb jij er boven hangen? Ziet er goed uit trouwens, kweek naar mijn hart.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BoB..... Laatste regeltje in mijn handtekening....... :whistle:

 

Het is een Spectrabox 180 4e generatie. 120 Watt werkelijk verbruik in met flowerbooster.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja was er inmiddels ook al achter. Mist van gisteravond begint langzaam op te trekken :). Maar hoe kom jij aan dat werkelijke gebruik? Heb dezelfde lamp maar dan x 2 dus de 360w. Volgens jouw berekening gebruikt deze dus maar 240 Watt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al gekeken naar hoe rijp je trichoompjes zijn Dave?

Is misschien wel leuk om even te bekijken.

 

Ze zien er wel mooi uit,maar moeten inderdaad nog heel eventjes.

Zowiezo een weekje lekker spoelen met (afgezuurd) water.

 

Maar dat word straks genieten jongen :icecream:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja was er inmiddels ook al achter. Mist van gisteravond begint langzaam op te trekken :). Maar hoe kom jij aan dat werkelijke gebruik? Heb dezelfde lamp maar dan x 2 dus de 360w. Volgens jouw berekening gebruikt deze dus maar 240 Watt?

 

https://www.kweekotheek.nl/uitgelicht/360W_Spectrabox-Pro-IV.html

 

Die van jou verbuikt 243 Watt om precies te zijn in de bloeistand......

Share this post


Link to post
Share on other sites

theoretisch verbruik op papier, in realiteit heb je verliezen en dan heb je nog fans en drivers die stroom kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, voor een Chinese Discolamp doet ie het niet verkeerd toch?

 

@Collie, Ik ben dol op trichoompjes dus die bekijk ik zeer regelmatig. Veel is al milky maar ik zie toch ook nog behoorlijk wat heldere paddestoeltjes. Vanwege mijn jaaaaaaaaaarenlange kweekervaring denk ik dat de dames de 13 weken wel gaan halen. Ze lijken gelukkig wel allemaal tegelijkertijd klaar te zijn, ik zie weinig verschil tussen de planten onderling. Ook niet in bruine bloeihaartjes. En ik ga natuurlijk niets omhakken zonder de toestemming van de papa van de dames. We wachten geduldig af hoewel het potje Red Poison aardig leeg begint te raken :thumbsdown: :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt altijd eens een klein topje dat in de weg zit , knippen en proeven he

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de valreep toch nog even een vraagje van onzekere Henkie.......

 

Morgen zijn de plantjes 11 weken oud en krijgen ze de laatste keer water met voeding. Toch heb ik het idee dat de toppen nog steeds aandikken de laatste dagen. Ik dacht even dat ze stilstonden maar het is ook zo moeilijk te zien als je dagelijks je planten ziet. Maar goed, is het verstandig om nog een weekje door te gaan met voeden? En pas daarna nog minimaal een week te gaan spoelen? Zelf denk ik van niet omdat je volgens mij beter wat te lang spoelt dan te lang doorgaat met voeding. Maar om te voorkomen dat ik op het eind toch nog wat extra grammen misloop graag jullie mening.....

Voor de beeldvorming:

 

gallery_46643_19271_1681586.jpg

gallery_46643_19271_1468232.jpg

gallery_46643_19271_1537526.jpg

 

En nog een uitvergroting:

gallery_46643_19271_259019.jpg

 

En mijn dank is weder groots!

 

Aloha! :wave:

Bijna Pizza Hawai tijd!

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekje spoelen lijkt me wel voldoende, de meeste voeding hebben ze al op zo te zien.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige bergen zijn zo groot..daar sneeuwd t zelfs :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is echt een persoonlijke mening he?

Voed je nog door tot de laatste loodjes of ga je nu spoelen?

Wat voor wiet vind je lekkerder? licht of zwaar?

 

Als nog veel clear trichs tussen zitten,zou ik nog even 1 beurtje voeden.

Dan een weekje spoelen :whistle: en drogen/curen maar......

 

Maar da's persoonlijke voorkeur,en over smaak valt niet te twisten.

Als ik die laatste foto zie ruik ik ze ook al.....

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de reacties!

Ik heb vandaag voor het laatst voedingswater gegeven dus over 2 dagen krijgen ze de eerste spoelbeurt dus vanaf dan ga ik een week spoelen en dan oogsten. Spoelen in dit geval betekent dat ik water geef tot flinke drain, dan droogtrekken en vervolgens weer ruim watergeven? Of gewoon iedere dag maar dan wat minder water. Wat is beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben overgestapt naar minder en minder water, zoals het eigenlijk hoort in de natuur, maar ik doe ook maar wat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze gewoon naar behoefte water, weekje en dan is t wietje goed zacht hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah thnx!! Dus niet te nat zetten.......

 

@Huff..... Nou nou nou, Jij met je minder, minder, minder water zou wel eens aangeklaagd kunnen worden door water wat zich nu beledigd voelt hoor! Foei! :wave:.... maar we gaan het regelen..... :innocent:

 

@Collie, voor mij mag de wiet best aan de zware kant zijn, ik ben al niet zo'n grootverbruiker dus hoe potenter hoe beter.... als de smaak dan ook nog top is ben ik tevreden. Ik ben wel blij met een filter nu want de lucht die uit de tent komt als het deurtje opengaat doet me watertanden maar is nogal zwaar. Drie uur later ruik je het nog zodanig dat ik begon te twijfelen over mijn filter..... Die doet gelukkig nog steeds prima zijn werk, maar is wel iets om rekening mee te houden. Nieuwe filter ligt al klaar hoor, daar niet van.......

 

Ok, ik denk dat ik eruit ben wat mijn volgende soortje gaat worden. Ik ga voor de auto Super Skunk van Sensi...... De heerlijke verslagen hier op het forum hebben me overtuigd en omdat ik deze al een tijd lang niet heb gerookt maar wel altijd lekker vond leek het mij een mooie keuze.....Het blijft natuurlijk de vraag in hoeverre een autoflower vergelijkbaar is met een originele strain maar als je het niet probeert weet je dat ook niet.....

 

Ik ga mijn bijl uit het vet halen en slijpen.......... ligt dat alvast klaar....

 

Aloha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De autoflower haalt het niet bij de originele vrees ik en waarom niet gewoon de vrouwelijke Super Skunk van Sensi nemen? Het is een heel gemakkelijke plant om te kweken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere toppen CaveDave, dat word smullen :yummy:!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago :

Autoflowers zijn in 12 weken op 20/4 klaar,vanuit zaad.

Sommige na 9 weken al.

Lijkt mij sneller dan een fotosensitieve fem. superskunk moeten kiemen met een aanzienlijk langere vegetatieve periode.

Superskunk is wel weer lekker,dat dan weer wel. :icecream:

Deze Pineapple Express plantjes zijn helaas niet op maximale bemesting gekweekt,dat is te zien aan de hoeveelheid.

Maar mooie wiet is het zeker wel. :icecream:

 

@ Topic :

 

Misschien later een volgend rondje nog een keer Dave?

Gewoon om jezelf te rectificeren op het bemestings-gedeelte. :lol:

 

Houd er wel rekening mee dat die superskunk auto kleiner blijft dan deze soort,en je meer moet zetten om hetzelfde weckpotje met wiet te vullen.

Zijn ook in 9 weken klaar geloof ik :whistle:

Maarja het is superskunk.... :icecream: dus gewoon doen....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago :

Autoflowers zijn in 12 weken op 20/4 klaar,vanuit zaad.

Sommige na 9 weken al.

Lijkt mij sneller dan een fotosensitieve fem. superskunk moeten kiemen met een aanzienlijk langere vegetatieve periode.

Superskunk is wel weer lekker,dat dan weer wel. :icecream:

De originele Super Skunk was ook geen autoflower dus heb ik zelf liever het origineel. Toegegeven, hoe origineel deze Super Skunk is kan je nooit controleren, maar een auto flower Super Skunk heeft die schijn tegen. De vegatieve fase kan je zo lang maken als je wilt, zelf groei ik ze voor onder tl licht terwijl de anderen af bloeien onder hps. Dus zodra de fotosynthese planten het hok ingaan reageren ze als auto flowers maar smaken uiteindelijk als fotosynthese planten.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de beschrijving van sensi seeds auto super skunk staat 3 tot 5 weken groei en 7 tot 9 weken bloei ,dus min 10 weken max 14

 

zelf heb ik alleen ervaring met een super skunk auto van huismerk wietzaadjes , die staat momenteel 87 dagen en is bijna klaar

Edited by toerist123
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een topje uit Cave Dave z'n kweekje

Brak af en kreeg een donderpreekje

Hij droogde de top

en rookte het op

Nu ligt ie in coma voor een weekje........

 

Zucht.......... :wave:

 

@Dilago, ik ben pas 9 maanden aan het kweken hey, dus auto's zijn voor mij de beste keuze nu. KISS was altijd een van mijn favoriete rockbandjes. :innocent: Pas als ik een nieuwe (grotere) tent heb ga ik eens wat fotosensitieve plantjes kweken. Het negatieve beeld wat veel kwekers hebben van een autoflower begrijp ik niet helemaal. Misschien dat dat voortkomt uit het feit dat de eerste autoflowers op de markt nog ver achterbleven in prestaties. Maar dat is inmiddels wel flink verbeterd. Als je twee tenten hebt wordt het ook aantrekkelijker om fotosensitief te gaan kweken omdat je dan je eigen zaad en/of stekken kunt gaan maken. Maar omdat ik er nog totaal niet uit ben hoe de nieuwe opstelling eruit moet gaan zien hou ik het nog even bij de AFjes. En ik ben benieuwd hoe dicht de Super Skunk auto bij het origineel gaat komen.

 

@Collie, als ik zo iedere 13 weken mijn potjes kan vullen hou ik het wel vol hoor...... en dan ga ik liever voor een klassiek wietje van een goede breeder en Sensi is volgens mij niet verkeerd. En natuurlijk gaan jouw ananasjes nog een keer in herhaling, dat is een ding dat zeker is. Vergeet je ook niet dat er maar een 120 watt discolampje boven hangt dus dat zal ook wel wat invloed hebben op de opbrengst.

 

@toerist, en die bevalt wel goed? Ben niet zo van de huiszaadjes.

Edited by CaveDave
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...