Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jarpibuds

Snel Vorderende Vergeling

Recommended Posts

Hiii everbody ,

even de setup

- SJ 90-90-180

- 600watt Hps Philips

- Afzuiging ( Can-fan RKW 125L/370m/h) )

- Grote kuip Grow-mix Plagron 50L

- 2 haze X stekken ( bloeit af tussen 7-9 weken )

- Voeding - Terra bloom , Green sensation Plagron

 

 

Alles ging goed , hebben 1 week voorgroei gekregen .

Nu hebben ze door het knakken weekje achterstand opgelopen , dit moest gebeuren tot W4 Bloei W3 .

Ik geefde ze PH 5,8 tot week 5 waar mijn probleem begon . Ik gaf ze 3L met 1/2 van het aanbevolen hoeveelheid TB en GS om de 2 dagen .

Ben wat afgezwakt van de hoeveelheid water van 3L om de dag naar 1,5 elke dag Ph naar 6.0 ,

om ze niet tenat telaten staan . Heb de voeding opgedreven naar 3/4 schema .

IMG 20170127 190004

 

IMG 20170127 185946

IMG 20170127 185933

IMG 20170127 003523

IMG 20170127 190032

 

Ben opzoek gegaan naar het probleem nu zou het aan een magnesium ( algemeen wat tekort ) gaan .

Ik heb hier kieseriet van DMC 1 theelepel op 1L water toegevoegt midden week 5 Bloei

 

IMG 20170130 190324

IMG 20170130 190334

IMG 20170130 190356

IMG 20170130 190405 1

 

Dit heeft momenteel na 2dagen dit als resultaat en weet niet wat tedoen . bloeit wel verder maar traag.

 

IMG 20170201 185611

IMG 20170201 185559

IMG 20170201 185549

IMG 20170201 185542

 

Extra info - dag temp 22-25 dag Lv 50

- nacht temp 19,5-20 nacht Lv 55-60

 

Thanks Guys ,

 

Jarpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stikstof begint op te raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik dan Terro bloom en green sensation verhogen van 3/4 naar volledig hoeveelheid ?

Of zijn er suggesties voor extra stikstof toevoeging ?

 

Ph is normaal 6.0 dus een telage/hoge ph is het niet, alles zou normaal moeten worden opgenomen . Tenzij ze toch even tenat hebben gestaan .

Tensiometer meet niet correct in deze grote kuip ,is nauwkeurig op 15L.

Heb de hoeveelheid water verlaagd zo ik ze perdag kan geven .

 

Thx

Jarpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Of zijn er suggesties voor extra stikstof toevoeging ?

 

 

Dat zou ik niet doen.

 

Maar er zijn leterlijk honderden topics over dit probleem.

 

Je zoektocht naar de term gele bladeren gaf 132 resultaten

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb best wel wat opgezocht en klopt inderdaad stikstof toevoegen heeft geen zin .

Nu denk ik toch aan magnesium omdat de onderkant best groen blijft, en het verspreid naar boven en de oudste balderen eerst (heb er zogoed als geen grote over).

 

Stikstof tekort begint aan de onderkant en pakt eerst de kleintjes toch ?

 

Ik heb al enkele kweekjes klaar met hier en daar een klein tekort maar was snel bijgevoed . Nu bij deze gaatie niet zo lekker en de twijfel over magnesium ,stikstof tekort nekt deze keer heel men hersenpan hehe.

Ga gewoon blijven voeden op 3/4 voorlopig ...ze drinken niet veel zo beiden 1,5 om de 2dagen , wou vandaag bijgeven maar zal voor morgen zijn .

Heb ze nog beetje hoger van grond gezet met latjes zo'n halve cm .

 

Jarpi

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ben ik weer niet zeker over magnesium omdat dit moeilijker uit de oudste bladeren kan ontrokken worden.

 

Als het mss toch een stikstof gebrek zou zijn kan ik niet veel doen buiten gewoon voeden en mijn ph op orde houden ?

 

Jarpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vermoed dat je te scheutig met de groene sensatie bent geweest .

heb je die groene sensatiegiften op gebouwd of plotsklaps in 1 keer mee gegeven ?.

ik heb er zelf ook es een outdoortje mee vergeeld .

was met 1 volle dop op 5 liter al klaar .

 

en niet te veel van alles en nog wat der bij gooien .

meer =minder .

:vape:

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben dit beginnen meegeven van week 4 samen met de terra bloom . Dit wel met 1/3 vande aanbevolen hlv . Heb wel wat veel gegeven geven in begin zo 3 en zelfs 4 l wat ze niet drinken nu . Heb de hoeveelheid water afgezwakt maar Green sensation en terra bloom stilaan opgevoerd naar 3/4schema . Omdat ik dacht met een tekort tezitten ...nu drinken ze maar 2 l omde dag met 2 wat weinig is maar ze ziet er helemaal niet meer gezond uit en gaat vroeger afbloeien denk ik.

Wat de opbrengst aardig omlaag haalt.

 

Heb ook geleze dat met plagron je ook de ph min gebruikt het toch niet zogoed is ...had ie verder geen verklaring voor. Maar mijn ph komt uit op 6.7 met voeding en kraanwater is 7.7 dus zuur deze verder af met ph min van plagron . Kan dit voor problemen zorgen of totaal volslagen verkeerd van die man ? Ik zuur verder ag naar 6.0

 

Alvast bedankt voor jullie reactie's alle hersencellen en opinies zijn welkom .

 

Jarpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magnesium probleem geeft een soort van tijgerstrepen in grote fanleaves, vergeling die jij hebt is toch wel anders.

 

Je wist dat het magnesium was, acteerde erop en het ging niet beter en nu twijfel je of het wel magnesium was?

Nooit zomaar op 1 component waaraan een tekort zou zijn gaan acteren is iets wat ik je mee kan geven, enige manier waarop dat enig (snel) resultaat zou hebben is als je dat via bladvoeding zou doen.

 

Stoffen en hoe ze opgenomen worden in combinatie met wat er in je voeding zit (N is ver te zoeken in de Terra Bloom) maken het soms best lastig om nu te bepalen waar het in kan zitten, je verwacht niet dat een complete voeding ervoor zorgt dat je op een bepaalde comp ondervoedt niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben helemaal eens met je .

Ik kreeg inderdaad twijfel nadat de kieseriet en opvoer van terra bloom en green sensation helemaal niet hielp en de vergeelde bladeren snel helemaal afsterfde en nieuwe geel blad aanmaakte . Nu heb ik mijn les geleerd en ga me meer verdiepen in voedingsstoffen. De Green S is PK en idd in de terra bloom is N 2,1% wat niet veel is neem ik aan .

Heb Sugar royal gekregen van een vriend dit is N gebaseerd 8,5% organisch gebonden stikstof.

De vraag ....als ik dit had meegeven 1xper/w van week 3 was dit probleem dan nog opgetreden ?

 

Vorige kweekjes op batmix gekweekt moest zo enkel week 6a7 bijvoeden op 1/3 terra bloom - green sensation maar toen dronken ze lekker en ondervond ik enkel paarse bladstengels maar bleef gezond groen tot het einde ( hier en daar een lichtergroen blad ).

Ga dit volgende terug op batmix gaan doen ,tot ik me volledig heb ingestudeerd over het geheel "voeding" , "onder-overvoeding" , "Blokkades".

 

Jarpi

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een pH van 5.8 / 6.0 gegeven en dat is vrij laag op aarde.

 

Dus het kan zijn dat de pH in je medium te laag is geworden en daardoor kunnen ze de voeding niet goed opnemen. Meestal worden dan de grote bladeren in het midden eerst geel en daarna trekt het naar boven.

 

Ik zou effe geen pH- meer gebruiken zodat de pH weer omhoog gaat. En na deze ronde je aarde analyseren en opwaarderen of alles weg gooien en vervangen.

 

Gr klaver

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

6.0 goed moet zijn toch ?

Kan deze ronde pas afzuren (aanschaf ph meter) vorige ronde deed ik het niet toen gaf ik een auto-ph tijdens de cyclus(batmix) en gaf er op het einde als nodig terra bloom en green sensation 1/3 mee .

Wat mijn uiteindelijke ph was hebbik geen idee , maar alles ging goed op paar gele na .

Na wat docu doorgenomen tehebben laat ik me wijsmaken dat 5,8 - 6.0 een goede ph is maar je tot 6,5 kan gaan op aarde ,maar zijn discusies over .

Nu ben ik een nog een groentje heb nog maar 3 kweekjes gedaan inclusief deze en kan nog wel wat support gebruiken en ben blij met jullie aandacht ...

 

Dus ik zou mijn ph moeten verhogen naar bv 6.3 ? Ga morgen ph tabellen eens bestuderen zodat ik daar iets van opsteek .

Zal grond staal pakken als ze omkunnen . Maar omteweten hoe het percies zat, Want ga opvolgend starten opbatmix en kan beter mijn kennis verhogen want met voeding spelen enzo heeft me flink genekt .

 

Jarpi

 

Ben zo stoned ...ik zou wel de ph- gebruiken om aftezuren inplaats de auto ph wat ik had gekregen . Dus de ph is alsnog belangrijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel Terra Bloom geef je? Meet je de Ec wel? Zo nee, koop een Ec meter en geef ze eens tussen de 1.3 en 1.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi al die meters terug de kast in en doe wat je de 1e 2x deed :withstupid:

Je maakt het jezelf echt veel te lastig, meten is niet voor iedereen een ding en voor heel veel kwekers zelfs totaal overbodig :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

8ml terra bloom en 1,5ml Green sensation op 2l water.

Heb geen ec meter , zal hem bestellen . Had dit beter samen in combi met ph meter gekocht maar het geld was op . Zal vanavond foto uploaden ....vrees dat ze stilaan doodgaat , de haartjes beginnen te verkleuren en heb zogoed als geen goed blad meer over .

 

Jarpi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi al die meters terug de kast in en doe wat je de 1e 2x deed :withstupid:

Je maakt het jezelf echt veel te lastig, meten is niet voor iedereen een ding en voor heel veel kwekers zelfs totaal overbodig :icecream:

 

Ja ik snap je redenering en ben met je eens , volgende terug op men oude methode . Maar zou me toch graag verdiepen in dit geheel en zal waarschijnlijk eentje opstarten in detoekomst in tentje waar ik de ec - ph zal meten . Meten zal ik leren van de beste kan je leren .

 

Jarpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meten van je Ec is geen hogere wiskunde, je steek het metertje in je vat met voeding en als de waarden te hoog zijn doe je er wat water bij, zijn ze te laag vul je aan met wat voeding. Op die wijze weet je wat er ingaat en dat heeft mij ontzettend geholpen als iemand met niet zulke groene vingers.

 

Gooi al die meters terug de kast in en doe wat je de 1e 2x deed :withstupid:

Je maakt het jezelf echt veel te lastig, meten is niet voor iedereen een ding en voor heel veel kwekers zelfs totaal overbodig :icecream:

Het meten is alleen overbodig als je alles in je grond hebt zitten waardoor je alleen kraanwater hoeft te geven. En dat klinkt zo eenvoudig, maar voor mij voelde het als kweken met een blinddoek op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meten van je Ec is geen hogere wiskunde, je steek het metertje in je vat met voeding en als de waarden te hoog zijn doe je er wat water bij, zijn ze te laag vul je aan met wat voeding. Op die wijze weet je wat er ingaat en dat heeft mij ontzettend geholpen als iemand met niet zulke groene vingers.

 

Gooi al die meters terug de kast in en doe wat je de 1e 2x deed :withstupid:

Je maakt het jezelf echt veel te lastig, meten is niet voor iedereen een ding en voor heel veel kwekers zelfs totaal overbodig :icecream:

Het meten is alleen overbodig als je alles in je grond hebt zitten waardoor je alleen kraanwater hoeft te geven. En dat klinkt zo eenvoudig, maar voor mij voelde het als kweken met een blinddoek op.

 

"Kweken met een blinddoek" perfecte verwoording waarom ik toch een testje deed .

Nu zal ik de Ec meter aankopen en 1 tent op Batmix en eentje op Growmix starten , waar ik het meten en weten en feit maak . Zal een topic starten dan .

Nog klein vraagje

Welke ph houden jullie aan op aarde ?

 

Thanks guys ,

 

Jarpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop wel een goede kwaliteit Ec-meter en verzorg die goed. Dwz. na elk gebruik even schoonspoelen in een beetje gedistileerd water, daarna even drogen en dan pas kapje er weer op. Ook regelmatig even ijken, je dient dus ook ijkvloeistof te kopen als je je meter koopt. En hou in de gaten dat je ec ook afhankelijk is van de temperatuur van je water, hoe hoger je temp hoe hoger je ec. Dus niet meten in koud water maar in water dat de temp heeft waarop je het aan je plantjes geeft.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meten van je Ec is geen hogere wiskunde, je steek het metertje in je vat met voeding en als de waarden te hoog zijn doe je er wat water bij, zijn ze te laag vul je aan met wat voeding. Op die wijze weet je wat er ingaat.

 

Weet je ineens meer omdat je weet dat je een EC van zeg 1.3 hebt waar je eerder 5ml/ltr deed en weet je dan ook nog wat je geeft omdat je een meter hebt? :wave:

 

@jarpi

er is geen ideale waarde, schommelen (niet te hevig) is beste, wordt alles opgenomen uit je voeding

alles tussen de 6 en 7 is goed, strak sturen op ph als je op aarde kweekt is niet je van het

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het meten van je Ec is geen hogere wiskunde, je steek het metertje in je vat met voeding en als de waarden te hoog zijn doe je er wat water bij, zijn ze te laag vul je aan met wat voeding. Op die wijze weet je wat er ingaat.

 

Weet je ineens meer omdat je weet dat je een EC van zeg 1.3 hebt waar je eerder 5ml/ltr deed en weet je dan ook nog wat je geeft omdat je een meter hebt? :wave:

Ja, je weet dan meer door je ervaring met meters. En dan nog zou ik adviseren de meters ter nacontrole te gebruiken, want misschien heb je wel wat meer of minder water in je vat waardoor die 5ml regel niet op gaat. Maar als je zeer secuur te werk gaat en op de millimeter nauwkeurig 'meet' dan kun je je meters in de kast leggen maar het maatbekertje kan je niet zonder en ook dat is een meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jarpi

er is geen ideale waarde, schommelen (niet te hevig) is beste, wordt alles opgenomen uit je voeding

alles tussen

 

Oke ,neem aan dat ik dan de uiterste ph ondergrens heb aangetikt en mijn aarde waarschijnlijk tezuur is geworden voor volledige opnames van de voeding die aanwezig was , als het waren een blokkade heb gecreerd voor stikstof opnamen , zwavel etc.

Bedankt het word me allemaal duidelijker waar ik mijn fouten gemaakt heb.

 

Een Telage ph met als resultaat dat ze van het begin niet genoeg stoffen kon opnemen . Gestart met 5,8 en opgevoerd in week 5 dacht ik naar 6.0 wat nog altijd de ondergens is . Het schommelen lijkt me een goed plan omdat in de tabellen sommige stoffen meer/minder opgenomen worden met bv 0,2 - 0,3 verschil .

 

Jarpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je ineens meer omdat je weet dat je een EC van zeg 1.3 hebt waar je eerder 5ml/ltr deed en weet je dan ook nog wat je geeft omdat je een meter hebt? :wave:

Ja, je weet dan meer door je ervaring met meters. En dan nog zou ik adviseren de meters ter nacontrole te gebruiken, want misschien heb je wel wat meer of minder water in je vat waardoor die 5ml regel niet op gaat.

 

Ik moest best lachen toen ik het las, meer weten door ervaring met meters en dat minder of meer water in je vat.

Vooral blijven meten :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je ineens meer omdat je weet dat je een EC van zeg 1.3 hebt waar je eerder 5ml/ltr deed en weet je dan ook nog wat je geeft omdat je een meter hebt? :wave:

Ja, je weet dan meer door je ervaring met meters. En dan nog zou ik adviseren de meters ter nacontrole te gebruiken, want misschien heb je wel wat meer of minder water in je vat waardoor die 5ml regel niet op gaat.

 

Ik moest best lachen toen ik het las, meer weten door ervaring met meters en dat minder of meer water in je vat.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Vooral blijven meten :icecream:

Dat is een beter advies dan jouw suggestie ze in de kast op te bergen (daar moest ik om lachen) want wie koopt nou dure meters en bergt die vervolgens op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...