Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weedyweedy

A.h.o. Icm Pollinator

Recommended Posts

Een hele beste avond,

 

In het verleden wel is aho honey gemaakt, het verdampen duurde me veel te lang en het roken hiervan niet aan mij besteed. Geef mij maar gewoon een dikke groene toeter.

 

Nu krijg ik om mij heen steeds vaker de vraag, kan ik hasj olie maken voor medicinale doeleinden. Ja opzicht zou ik dat moeten kunnen, wil ik het dan ook...het is best veel werk en als ik het dan doe wil ik het wel goed doen. Om tot een goed eindresultaat te kunnen komen heb ik nog wat laatste onduidelijkheden waar ik mee blijf zitten. Hiervoor komen jullie hopelijk om de hoek kijken :D

 

Het is dus de bedoeling hasj olie te maken van afval, hiervoor hebben we beschikking over verschillende soorten maar dat laten we even achterwegen.

Verder moonshine ik zelf de alcohol, deze zal een percentage hebben van +-85%. Ook hebben we een polinator wat het proces wat zou kunnen versnellen.

 

Beknopt de werkwijze :

wreckpotten vullen met wiet en alcohol. Deze een aantal dagen laten trekken.(dag of 5). Vervolgens filteren, dan uit laten dampen. Verdunnen, in pipetflesjes en klaar. Klinkt simpel.

 

Nu de vragen:

 

Om alcohol te kunnen besparen en tijd ivm het uitdampingsproces, zou ik de wiet eerst kunnen polineren.... enkel als ik olie trek uit alleen de trichs, mis ik dan niet heel veel extra werkzame bestanddelen? Juist waarvoor de medische Aho voor bedoelt is?

 

Voordeel is dat ik dan zodanig weinig alcohol gebruik dat ik geen moeite hoef te doen om alcohol terug te winnen.

 

En anders... komen we bij mij 2e vraag.

 

Als ik wel wiet zou gebruiken, dan gaat hier ook behoorlijk veel alcohol in zitten. Nu heb ik een distileerketel, en dacht ik dat ik hier misschien wel een deel van de alcohol mee terug zou kunnen winnen. Enkel moet ik de alcohol dan opstoken tot ongeveer 80/82 graden. Enkel meen ik gelezen te hebben dat er dan werkzame stoffen verloren gaan. Maar het zou wel alcohol bespraken en de verdampinstijd behoorlijk terugschroeven. Dus ja wel of niet verwarmen?

 

Dan komen we weer bij de volgende vraag

 

Moet ik de olie voor medische doeleinden Decarboxyleren? Zo ja, dat heeft dan weer betrekking op de vorige vraag. Als ik de alcohol verdamp met 80/82graden word het dan niet automatisch gedecarboxyleerd? Of duurd dat bij deze temperaturen gewoon echt te lang?

 

En in het geval ik niet moet Decarboxyleren, kan ik dan wel verdampen met 80gr?(antwoord op vorige vraag en deze laatste vraag vallen een beetje samen)

 

In geval ik wel moet Decarboxyleren en ook gewoon de polinator kan gebruiken, kan ik dan ook gewoon alleen de pollen in de oven leggen? Of is het beter om de wiet eerst te Decarboxyleren?

 

Misschien handig nog te vermelden is dat de afval al wel wat langere tijd (van 6 maanden tot meer dan een jaar) donker ligt opgeslagen, meen gelezen te hebben dat de HTC-a zichzelf dan ook omzet in HTC?

 

Dan voor nu even de laatste vraag:

 

Aangezien ik verschillende soortje heb, is het vast niet handig om alles door elkaar te flikkeren? Maar appart batches te maken evt te mengen nadat het gemaakt is? Of zijn er mensen met een andere mening?

 

 

 

Ik en de gebruikers horen het graag.

 

 

Ltrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak al een jaar of 6 olie op deze manier.

stoken? ja geweldig liefst tot 96 %

terugwinnen? niet in koper maar in glas=soxlet sintaltie

verdamping rond de 80 Graden houden en je hebt geen verlies van stoffen

de beknopte werkzije heet tinctuur en is rijk aan thc A

het lang laten curen geeft cooral thc>cbn een degradaie product wat lekker slaapt heeft zelfde werking als cbd

olie kun je nadien decarben

verschiillnde soortjes apart houden

ze hebben een andere werking meestal.

haze is minder voor de dames, maakt ze nogal high.

 

en als je full spectrum wilt hebben:

kop een onsje hasj en maar daar thc/cbd olie van

kun je alle samenstellingen maken.

\

thca is ontstekingremmend, dus hheeft zijn eigen kwaliteiten

zou het dus allebei doen decarb en non decarb

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn distileerketel is van rvs, de stijgbuis en koelbuis van koper.

Waarom zou ik daar geen alcohol mee proberen terug te winnen?

En als ik de thermostaat vast zet op 80 graden, hoe krijg je dan het laatste deel water gescheiden van de olie? Zal hem toch echt door moeten stoken tot 100 graden, lijkt me.

 

Ik heb net gelezen dat de bestanddelen die we willen voor de olie eigenlijk alleen maar in de trichromen zit, dit zou inhouden dat ik dus alles kan polinatorren, dit zou aanzienlijk schelen in tijd.

 

Maar moet ik dan me evengoed me stuff 5 dagen (volgens sommige zelfs 2 weken of langer)laten weken in de alcohol?

 

Moet eerlijk zeggen dat ik weinig kan vinden van mensen die olie maken van hars wat ze zelf pollineren.

 

Wat is in g#dsnaam het goede woord voor het werkwoord van polinator: pollineren, polinatorren .... ik gebruik ze beide merk ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...