Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Omdat je vanaf het begin niet goed heb kunnen meten is waarschijnlijk je pH te hoog op gelopen waardoor ze de voeding niet goed kunnen opnemen en dit uit zich in lichte/gele bladeren (tekorten)

 

Je moet eerst de pH omlaag brengen. En daarna pas de EC gaan opvoeren want anders zit je dalijk met een overschot en gaan je bladeren sowieso verbranden.

 

Als je met canna werkt en je maakt een vat aan doe je eerst de toevoegingen erin en daarna zet je de EC goed met de basisvoeding.

 

Je moet wel goed opletten of je de toevoegingen van aptus of canna gebruikt. Want de volgende van een vat aanmaken met aptus is weer anders.

 

Je hebt EC+ en dat is de EC zonder de EC van je kraanwater mee gerekend. En je hebt de totale EC dat is de EC van je voeding + EC kraanwater en het makkelijkste is om daar naar te kijken. Meet van te voren een keer de EC van je kraanwater meestal ligt deze rond 0.4

 

Zorg ook voor de juiste temperatuur van het water.

 

Succes gr klaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej thanx man flink wat uitleg

Ik ben ook nu al paar dagen af aant zuren naar 6,3

Ik maak het water altijd tussen de 21-22 graden

Ik gebruik inderdaad canna basisvoeding

En toevoegingen van aptus zoals topbooster, regulator, en andere dingen.

Dus beter gewoon morgen vat aanmaken dat is 70 liter water

Welke ec zal ik aanhouden dan en ph gewoon op 6,3 laten lijkt me?

Ik zat er zelfs aan te denken wat bladvoeding te gebruiken om het wat sneller op gang te laten krijgen ik heb nu een plantje op de foto die er het ergst aan toe is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap alleen dat gedeelre van de ec nier helemaal,

Me kraanwater is inderdaad 0,4 ik vul de regulator en topbooster erbij zit op op 0,8 ongeveer en aanvullen tot 1,1-1,2? Met canna basisvoeding. Klopt dit?

Maar met morgen een vat aanmaken wat kan ik het beste doen alleen afgezuurd water met enzymen met ph 6,3 en dit paar dagen aanhouden of?

Bedankt voor je informatie man serieus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het echt nodig om enzymen, regulator en topbooster te gebruiken, kun je niet beter eens een tijdje enkel afgezuurde basisvoeding geven?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker gaat dat zal ik dat doen en dan de ec laag houden aangezien haze niet van hoge ec houdt.

Ik ga vanmiddag een vat aanmaken met alleen basisvoeding en vul de ec aan tot 1,1

Rustig aan en kijken tot bijtrekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om je totale EC inderdaad..

 

 

En waarom ik dat zei.. ik snap niet dat mensen eerst een hok bouwen.. alles erin zetten, en zich dan pas gaan afvragen hoe en wat ze moeten doen om een redelijke oogst te halen of uberhaupt een oogst.

 

Daarnee bedoel ik.. waarom heb je het niet eerst wat kleiner geprobeerd?

Zodat je iig de basis kent.

 

Begrijp me niet verkeerd :) mijn zegen heb je om 5k te oogsten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej,

Nou ik heb het al heel wat keren geprobeerd in tentjes in andere hokken en dat ging redelijk weet je😜

Maar ook ik blijf serieus veel fouten maken telkens weer😕

Ik doe dit samen met een vriend om hem te helpen en omdat ik de basis redelijk ken en hij niet.

Maar even terug te komen op het andere wat kan ik volgens jullie serieus nu het beste doen is een bladvoeding iets om het tekort even aan te pakken en vanuit daar gewoon afgezuurd water geven met alleen basisvoeding ec 1,1

En dit een weekje aanhouden en kijken wat er gebeurd of ?

Bedankt toch nog voor je reactie jong👍🏻👍🏻

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, enkel basisvoeding geven lijkt me prima. En een keertje bladvoeding geven is een goed idee, maar welk tekort denk je te zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit te twijfelen tussen stikstof of magnesium maar nogmaals het blijft voor mij een raadsel,

Ik heb net een vat aangemaakt met alleen basisvoeding ec totaal 1,17 en afgezuurd maar ph 6,3

Ik zal dit even een week aanhouden en kijken of ze opknappen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gokken op magnesium-gebrek, je zou een keer bladvoeding kunnen geven met bvb bitterzout.

Ken je deze "gebreks-detector"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik dachr ook al aan magnesium waar kan ik die bitterzout krijgen heb wel een fles van canna met die pure magnesium wat je kan gebruiken als bladvoeding en ik heb van plagron de vita race bladvoeding staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

he wat? even serieus? Jullie doen met vatje aanmaken dus eerst de ph goed krijgen en dan de voeding toevoegen? ...

 

:rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee hoe kom je daarbij

Eerst ton vullen

Ec meten

Basisvoedinf erbij tot ec 1,1

Dan ph corrigeren.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kun je die canna mg ook gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd nog wat donker fotos,

 

 

 

gallery_21787_16399_1498773.jpg

 

gallery_21787_16399_1875453.jpg

 

Zoals te zien is redelijk donker van kleur

Ik doe even alleen water met basisvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap alleen dat gedeelre van de ec nier helemaal,

Me kraanwater is inderdaad 0,4 ik vul de regulator en topbooster erbij zit op op 0,8 ongeveer en aanvullen tot 1,1-1,2? Met canna basisvoeding. Klopt dit?

Maar met morgen een vat aanmaken wat kan ik het beste doen alleen afgezuurd water met enzymen met ph 6,3 en dit paar dagen aanhouden of?

Bedankt voor je informatie man serieus

 

Hier ga je de fout in. Als je met aptus werkt moet je op deze volgende het vat aanmaken: eerst de regulator, daarna met de basisvoeding de EC goed zetten. Daarna pas je startbooster OF topbooster en enzymen. En uiteindelijk je pH goed zetten.

 

Als je met aptus wilt werken geef ik je de tip om ook de aptus CaMa-booster, aptus super P/K en de aptus K-boost erbij te gebruiken. De P-boost kan je beter niet gebruiken op aarde want die haalt je pH teveel naar beneden.

 

Als je me tip aan neemt moet je het vat aanmaken in deze volgorde: regulator, super P/K, K-boost, CaMa-booster dan met basisvoeding je EC goed zetten. Daarna de topbooster en enzymen en uiteindelijk de pH goed zetten.

 

Je moet natuurlijk wel goed op letten dat je het juiste geeft in de juiste weken. En met de juiste hoeveelheid.

 

Ik zie op je foto dat je planten in de voorbloei zijn. Dus het heeft nu nog niet veel zin om volle mep boosters te geven. Je moet pas booste als er wat te booste valt. Behalve de CaMa-booster die kan je wel alvast gebruiken.

 

Op welke dag zit je nou precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej okee ik zal het doen hoe jij het me zegt waarvoor is dat dan dat het zo op die wijze moet dan als ik vragen mag?

Ik heb op aanraden van een ander lid meegekregen dat ik even een week water met alleen basisvoeding moet geven en afzuren naar 6.3

Want dat beetje geel blad vindt ik toch wel klote zie het liever helemaal groen maargoed.

Ze staan nu even kijken vanaf 26 januari op 12/12 dus vandaag dag 12

 

 

En excuses vergete te mededelen ik heb van aptus de camg die moet deze week eigelijk meegegeven worden volgens schema

Maar aangezien ik een week afgezuurd water met alleen basis voeding moet geven verplaats ik dit na volgende week.

De super pk heb ik ook hier staan dan is de k boost niet nodig toch?

Dat zit al in de super pk toch?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een week water met alleen basisvoeding en pH 6.3 is goed. Ik heb daar niks op aan te merken.

 

Maar ik las in je post dat je bij het aanmaken van een vat de mist in ging. Dus als je planten dalijk weer beter gaan en je wilt weer toevoegingen mee geven zorg dan voor de juiste volgende:)

 

Ik zelf geef op aarde in week 5 en 6 super P/K en in week 7 en 8 K-boost. Dan krijg je kogelharde toppen.

 

Maar op je foto tezien gaat het opzich niet heel slecht hoor. Kom je wel uit met de hoogte in je hok/tent? En ik zou een net of stokken plaatsen.

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal de k snel bij bestellen!

En zal dit wat je nu zegt overnemen en zo goed mogelijk uit voeren!

Ik zal ze morgen eens meten denk sommige een 60-70

De lange knak ik af en toe maar ik kan met de lampen heel hoog is 3 meter hoogte ofzo is een kamer.

Ik zal deze week dan rustig aan doen

Volgende week waneer het beter gaat ga ik langzaam de toevoegingen erbij doen

Kan ik eventueel deze week bij een vat door de week heen wat camg meegeven?

Bedankr voor je tips man ik kan aan de slag als ik deze fotos terug kijk vindt ik het inderdaad ook niet zo heel slecht gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef de CaMa-boost in week 3, 4 en 5 en soms later in de kweek ook nog. Let wel op dat je die maar 1x per week hoeft te geven.

 

Op aarde is het ook wel eens goed om alleen water te geven met de juiste pH. Dus bijvoorbeeld 3x water geven met voeding en dan een keertje zonder en dan weer 3x met voeding en dan weer zonder.

 

Je moet natuurlijk altijd naar je planten kijken. Die vertellen jou het beste van hoe en wat.

 

Komt goed joh ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator zakt naar de bodem als je deze niet als eerste in het water mengt.

 

Had niet gezien dat je eerst boosters enz erin doet.. goed opgemerkt klaver :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens bedankt man!

Na 4 dagen alleen water geven met basisvoeding helpt echt!

Het gele is niet erger geworden die planten groeien als kool!

Heb eergister een klein dopje camg van aptus erbij gedaan en nu ze worden zelfs weer glanzend groen.

Ze gaan echt goed maak vd week een foto voor jullie.

En de gene die dalijk op laatst raad hoeveel het is en de gene die er het dichts bij zit krijgt wat lekkers van mij opgestuurd.

Groet

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo staat het er nu bij

 

gallery_21787_14926_3431776.jpg

 

Even snel een foto gemaakt andere kant van kamer maak ik andere keer foto van.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...