Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

18X Rollex Og Kush Op Rfx

Recommended Posts

Had je geen laminaat meer...plafond is nog lang niet af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5 - 12/12

 

gallery_42960_19165_1275448.jpg

 

gallery_42960_19165_2398499.jpg

 

gallery_42960_19165_2979061.jpg

 

gallery_42960_19165_1591511.jpg

 

gallery_42960_19165_22567.jpg

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke ec waardes hou jij aan rodja, en welke canna heb je precies? er is een groene can waar canna hydro op staat. maar de doorzichtige cans worden ook hydro genoemd. a&b flores.

 

 

heb een tijd problemen gehad nadat gold label van de markt ging, eerst zouten, daarna canna. ik hield op gold label altijd lage waardes aan. +-1.6 voor een witsoortje. met die ec op canna heb ik problemen, het grote blad ziet er allemaal top uit, maar de kleine blaadjes in de buds vergelen en worden roestig vanaf begin week 5. heb van alles geprobeerd om het op te lossen, mocht niet baten. paar maanden terug hoger gegaan in ec. 40 ml per 10 L, precies zoals op de cans staat, en de planten zijn weer mooi donkergroen tot het eind. Komt neer op ec 2.2 2.3.

Wil GHE duo ook eens gaan proberen.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk meestal met doorzichtige kannen hydro of aqua (groene kannen). Merk niet echt verschil tussen beide. Haze kweek ik op 1.2 (start 1.6) en na week 5 lager. Casey jones doet het goed op een iets hogere ec. Eerste run casey had ik wat roest rond week 5/6 en dat kwam niet meer goed. Dacht camg probleem maar nu kweek ik op 1.4/1.5 tot het einde en alles blijft dan groen zonder camg toevoeging.

Deze rollexen krijgen tot nu toe alleen Ferro groei op 1.4 (canna hadden ze niet)

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thanks, apart is dat. Lage ec werkt bij mij niet meer. Weet je wat je water hardheid is? Van mij zit tegen de 8 aan. Vermoed dat dit ook nog een rol speelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de Aqua uitvoering kan dat wel iets zijn, je hebt een hard en zacht water uitvoering daarvan.

Overigens zou je met GHE Duo ook tegen dat probleem aan kunnen lopen, die is er ook in 2 uitvoeringen.

De GS is zich hier niet altijd bewust van en koopt 'GHE Duo' in, GHE is GHE toch :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de Aqua uitvoering kan dat wel iets zijn, je hebt een hard en zacht water uitvoering daarvan.

Overigens zou je met GHE Duo ook tegen dat probleem aan kunnen lopen, die is er ook in 2 uitvoeringen.

De GS is zich hier niet altijd bewust van en koopt 'GHE Duo' in, GHE is GHE toch :innocent:

 

klopt ja. ze verkopen t liefst gewoon zacht. hard staat nooit op voorraad. Zit tegen hard aan (7.8)

Wilde duo proberen omdat daar meer chelaten inzitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou kunnen maar als je wat meer water nodig hebt dan je Britta kan leveren is bijmengen best lastig of je moet de dagen ervoor al gaan Britta'en en het opsparen?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanvullen met osmose?

 

ik kweek nog oldschool lol

 

Geeft niet toch. Zo'n filter kost paar tientjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor filter is dat precies? Nieuw voor me. Osmose water btw ook, ik meen me te herinneren dat men dit liever niet voor de plantjes gebruikte?

 

Thanks

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLIK

 

Als je osmose bijmengt op je gewone water bevat het totaal nog wat.

Gebruik je alleen osmose dan mag je een fles calgel in huis gaan halen en dat is wat je je denk ik herinnert..

Ik weet niet wat vervangingsfilters kosten voor die apparaten, er is best wel verschil en ff uitzoeken waard lijkt me, vooral op filter capaciteit waar de prijs ook het laagste zal zijn (waarschijnlijk ook bij die ik gelinkt heb).

 

Geen water uit je wasdroger, dat lijkt osmose, gooi het in een emmer en laat ff bezinken :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik met rfx plagron hydro of bio tka hydro(deze het liefst)

voeg in het begin wat stikstof(n27%)toe en 3e t/m 5e week camg en dan over op de pk

weinig problemen met vergeling blijven mooi donker groen

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rodja

Succes met je ronde,

ik ga deze volgen. Ik moet nog veel leren.

 

 

Wat is de bedoeling precies met zo'n osmose filter?

Meng je hier 50 % van tussen je gewoon water zodat je EC omlaag gaat, dan kan ik het wel gebruiken, ik heb een EC van 0,8 uit de kraan. En chloor en ander vuil word er dan ook uitgefilterd. Dat is dan gelijk properder water.

Kan je ook volledig met osmosewater werken als je daar de juiste voedingstoffen bijvoegt zoals bv. Fatamorgana zegt of is dat bedoeld voor een andere mengverhouding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad met osmose kun je je ec van je water terug brengen naar wat betere waardes. 0,8 ec is inderdaad best hoog. Beter terug naar 0,4 ofzo. Meer ruimte voor voeding.

 

In kraanwater zit ook wel calcium en magnesium maar ook andere stoffen.

 

Dit is gelijk ook antwoord op jouw vraag @supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks. weird ik heb een kraanwater EC van 0,35. wat niet zo enorm hoog is. Maar de hardheid zit tegen 8. ( volgens internet)

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt boefje, dan ga ik zo'n filter aanschaffen en 50% mengen en de benodigde stoffen toevoegen. Zoals hier vermeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DH 8 is nou niet echt hard te noemen Noob.

0.35 is nog hoog tov de 0,24 die er hier uit de kraan komt, DH is zelfde hier overigens.

GHE is 1vd meest complete minerale voedingen waardoor je ineens met heel andere EC waarden kunt werken, 1.3 blijkt dan vaak al rammen te zijn :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

DH 8 is nou niet echt hard te noemen Noob.

0.35 is nog hoog tov de 0,24 die er hier uit de kraan komt, DH is zelfde hier overigens.

GHE is 1vd meest complete minerale voedingen waardoor je ineens met heel andere EC waarden kunt werken, 1.3 blijkt dan vaak al rammen te zijn :search:

 

Hoorde ik ook idd

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek is in week 4 afgebroken ivm onderhoudsmannetjes op locatie

 

wordt vervolgd :)

een afgerond verslag met de Budwiser cut gaat er hoe dan ook komen

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is weer eens wat anders als een heftige spintplaag. :)

 

Gaat goed komen natuurlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...