Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kachel

Hardware Setup

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Hierbij de lijst met wat ik wil bestellen vanavond:

Waarschijnlijk is het nog niet 100% kloppend, dus aanvulling zijn welkom!

Het is een zolderkamer met een schuin aflopend dak met een dakraam. De kamer is ongeveer 125m3, Ik wil gaan kweken met de Bubblegum OG 4x in 25L smartpotten.

 

Als verlichting deze set: Verlichting . Dit is een plug and play set, zodat ik niet hoef te knutselen met draadjes, wat ik totaal niet kan. Daarop als relais/schakelkast de Davin DV 400 Watt. Als Filter en afzuiging deze set, en als buis de Sonoconnect. Het wordt geen hok, maar gewoon een hele kweekkamer. Als medium gebruik ik Plagron grow mix, zonder extra voeding in de groei, en in de bloei dan bijvoeden met plagron alga bloom.

Het plan is om de planten in het midden van de kamer te zetten, met daarboven de lamp gehangen. De filter wil ik iets hoger dan ooghoogte leggen, misschien zelfs nog iets hoger.

Dan wordt de constructie: filter -buis- afzuig die blaast naar -> - buis - raam. Hopelijk creëer ik dan dat er verse lucht onder de deurkier door komt, en dat het huis dus niet ruikt, maar alleen de kamer.

Bij het raam deze constructie met de afblaas:

 

afsluiter voor ramen

 

Nog 1 vraag:

Moet de filter persee opgehangen worden? Of kan die ook op een hoge tafel op een autoband ofzo staan?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus kortom een redelijke zolder waar je ff gauw 400 watt lampje ophangt 300 m3 afzuigertje in pleurt met lief klein filtertje en plantje ondergooit..

 

Dat kan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker opvallend, zo'n kist in je raam, of heeft er niemand zicht op?

En wat zijn de afmetingen van die kamer, en niet onbelangrijk, hoe is de temperatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kachel,

 

Ik ben zelf maar een beginneling dus kan je op mij niet echt voort gaan.

Maar ik zou wel gaan voor verlichting met EVSA 600w dimbaar tot 400w. En ik denk dat je op 1,25 M2 wel met 600 w mag werken. Dan heb wel een Davin DV 600w nodig natuurlijk. De afzuiger is volgens mij wel te doen, al is het wel aan de lichte kant denk ik. Sonoconnect buis is perfect al zal dat niet veel schelen aan geluid met een buisventilator.

Ik denk ook dat je beter een hok maakt of een tentje koopt ivm lichtweerkaatsing aan de zijkanten en klimaatregeling.

Over de filter ik denk dat je die best kan ophangen dan kan je beneden lucht aanzuigen en boven lucht afzuigen.

 

Als ik hier verkeerd ben hoor ik het wel, ik wil alleen maar mijn steentje bijdragen aan het forum.

Groetjes

Scuba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus kortom een redelijke zolder waar je ff gauw 400 watt lampje ophangt 300 m3 afzuigertje in pleurt met lief klein filtertje en plantje ondergooit..

 

Dat kan..

Je vergeet de lawaai afzuiger

 

 

Over de filter ik denk dat je die best kan ophangen dan kan je beneden lucht aanzuigen en boven lucht afzuigen.

 

 

Een filter hang je het beste in een schuine hoek, met de afzuigkant naar beneden.

Als de kool dan zakt, heb je minder lekkage.

 

En lucht beneden aanzuigen is zo 2016..

Het beste werkt beiden aan de boven kant, tegenover elkaar.

De koude inlaat lucht valt dan vanzelf naar beneden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als ik dan bijvoorbeeld zo'n kant en klare tent van desjop zou bestellen, bijvoorbeeld die van 80x80, daar kunnen maar 2 planten ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp best dat je niet handig bent hoor... maar als je je maten goed opneemt leverd de gamma of formido ook haast een kant en klaar hok. Hoef je ook alleen in elkaar te zetten net als een tent..en het lijkt mij heel sterk dat je niet weet hoe een schroeftol werkt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd dat kan, een hokje maken, Is niet moeilijk en een stuk goedkoper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...