Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pat67

Gavita Lichtplan 1000W

Recommended Posts

Gavita lampen op davin schakelkast een no go?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 jaar lang zonder problemen gedaan..

Was wel 1000w schakelkast en 600w SE gavita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier eerder ook een draai gedaan met gavita 600se op davin 2x 600watt en heeft bij skutters nu ook 10 weken gedraaid zonder problemen en die heeft nog een tijd een andere 600watt vsa erbij gehad,ook whitout probs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was een paar jaar geleden een 1000watt Gavita met een Davin aan de gang maar de Gavita ging soms gewoon niet aal en soms weer wel.

Heb der toendertijd terug gebracht waar ze bij Gavita zelf gingen kijken en daar deed deze het perfect .

Maar eenmaal bij mij ging het weer fout.

Toen weer terug gebracht en weer konden ze geen fout vnden maar vroegen wel of ik met Davin schakelde,,,,,

 

 

http://www.wietforum..._1#entry1333322

 

http://www.wietforum...__fromsearch__1

 

http://www.wietforum.nl/topic/107265-help-mn-gavita-pro-600-start-niet/page__fromsearch__1

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor lampen gebruik jij nu dan Donner?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die storing was een nieuw serie lampen.

Gebruik nog steeds de Gavita van de eerste serie (geloof 2012) die nergens last van heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die storing was een nieuw serie lampen.

Gebruik nog steeds de Gavita van de eerste serie (geloof 2012) die nergens last van heeft.

De 1000watter?

 

Ik heb een Gavita Pro 600watt die ook steeds uitviel maar op een andere locatie en met een andere schakelkast (merk weet ik niet, geen Davin) was het probleem verholpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou je ten zeerste afraden gavita lampen aan te schaffen!

 

ik had constant storingen met mijn 750DE lamp, na dat ik door gavita aan het lijntje ben gehouden dat ik niet het juiste relais gebruikte kreeg ik te horen ''sorry we kunnen je niet meer helpen wegens de nieuwe growshop wetgeving!''

Je mag toch wel verwachten dat je voor 400 euro een lamp krijgt die het gewoon doet echt schandalig hoe gavita hun klanten behandeld!!

 

Na een jaar aangekloot te hebben met verschillende relais en schakelkastjes heb ik de moed maar opgegeven en de 750DE lamp ligt al een jaar ergens stof te vangen.

Edited by -sjaak-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet waarom mensen zo geil worden van 1000W.

Met meerdere 600 (of 400W-?), dichter op je gewas, heb je een veel betere lichtverdeling.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 1000W lampen geven relatief bijna 10% meer licht per watt. Die reflectorkappen zijn ook flink efficienter dan de standaard reflectoren. In totaal kan het bij hetzelfde stroomvebruik dan tot wel 20% schelen wat je meer licht hebt met een 1000W Pro vergeleken met een 600W "standaard" HPS. Dat scheelt nogal in de hoeveelheid oogst en het kost je verder geen stroom extra.

 

Ze hebben ook wel 750W double ended lampen. Dat zou ook kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet ik toch maar eens voor een 1000 watt Gavita Pro kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is wel makkelijker aan te komen, zijn die Dimluxen gelijkwaardig?

 

En die andere EVSA's, die o.a. Oude Rocker gebruikt, zijn die er in 1000 watt vergelijkbaar in kwaliteit met Gavita en Dimlux?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om de DE bulbs. Die zijn efficienter dan single ended bulbs. Dimlux kun je zelfs boosten naar 1200W en ze zijn wat platter. Sommige mensen zeggen daarom dat die beter zijn dan Gavita. Heb nooit echt een test gezien die die twee vergeleek overigens. Dus welke er nou echt het beste is (afgezien van die 50W en een centimeter of 10 hoogteverschil) zou ik ook niet weten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik voel me toch enig sinds geflest door gavita.... of ik nu 1000 w of 1150 boost per 1.20 x 1.20 er is nauwelijks verschil en zeker geen 150 gr! behalve dat het een stuk heter wordt de lamp.en dus mijn airco harder heeft moeten draaien. tis ook een 1000 w lamp.... iemand andere ervaring?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000W is al teveel in een 120x120 tent. Dan heeft boosten naar 1150W geen zin nee. Als je dat ding gewoon in een 150x150 tent hangt dan wel.

 

Sowieso levert het toevoegen van meer licht steeds minder op:

gallery_37858_17549_9248.png

 

Met 1000W in een 120x120 zit je waarschijnlijk al over de 1000umol/s/m2. Vanaf daar is de grafiek vrij vlak dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is je Google op?

 

Ik denk iets van Photosynthetic Photon Flux Density.

 

Het is de lichtintensiteit binnen de PAR range, gemeten in aantal photonen.

 

Wat is PAR? Dat is de range van golflengtes die de planten opnemen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blikje kat gegeten? :likken:

 

Maar toch bedankt voor je antwoord hoor!

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een mammoth elite 150x150x215, 1000w dimlux + controller, 2500kub afzuiger, bijpassend filter voeding maakt niet uit en 24 of 32 potten ligt eraan welk soort je wil kweken.

Zonder enige kennis maar met hulp van de zoek functie hier op het forum en van medekwekers is 1400gr of minder te haalbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...