Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De_Föhn

10X Super Lemon Haze 2X Bubblegum 9Ltr 600W Hps

Recommended Posts

Hallo,

 

Heb in december mijn eerste echte succesvolle binnenkweek afgerond. Wat schoonheids fouten erin , maar dat geeft nog ruimte voor verbetering dus dat is altijd leuk.

 

Het doel is nu om 5 ons onder de 600W HPS vandaan te krijgen. Dan denk ik eerlijk gezegd dat ik wel aan de TAX zit van wat mijn lamp in deze setup kan opbrengen. aangezien mijn HPS in een cooltube zit met een stuk glas ervoor. We gaan het zien.

 

Setup.

 

kast 1.2M X 0,8M X 1.80M

voorgroei onder ROHS 90w Ufo LED, afbloeien onder 600W HPS in een cooltube.

12x 9liter smartpot

01x verwarmings mat

01x 360m2 afzuiging op Uniteck dimmer

01x 125m2 aanzuiging op Variac

 

voeding: Plagron Batmix, bioquant allround groeivoeding 20-20-20, bioquant bloeivoeding 10-30-5 en bioquant wortelstimulator(recutilon)

 

 

28 december is alles uitgekomen:

 

gallery_45821_19220_73150.jpg

 

De eerste maand zal ik jullie besparen. Ook nog een zepert gemaakt met ontkiemen onder wat goedkope Conrad koud witte lampen waardoor de zaailingen gingen strekken als een malle en de toppen er bijna uit gefikt waren.

 

lang verhaal kort. Van de 15 SLH zaden en 2 Bubblegum zaden heb ik 10 SLH plantjes over gehouden. En 2 Bubblegums. En 2 weken achterstand. We runnen er geen bedrijf van :D En met wat geduld is het toch allemaal goed gekomen. Dat scheelt.

 

SLH zijn echte strekkers. Heb niet heel veel hoogte. Dus heb de Bubblegums in het midden gezet. Staan die straks direct onder de lamp. DE SLH eromheen. Kom ik precies mooi uit qua hoogte. Voordeel van de HPS in de tube is dat ik de lamp er wel echt strak op kan zetten. Begin op 45 CM hoogte en eindig op 35 cm van de toppen af.

 

gallery_45821_19220_1558215.jpg

 

Heb onder de LED een dag temp van 22 graden en een nacht temp van 19 graden. Wat aan de koude kant, maar het lijkt ze niet heel veel te deren. Gaat wat langzaam. Volgende week wil ik de HPS erop gaan gooien. Dan half Febr de klok om.

Temp meten is alles wat ik doe trouwens. Afzuren water doe ik op ervaring en de luchtvochtigheid wil ik niet weten. Die is sowieso te laag, maar heb ik vorige ronde weinig pijn van gehad.

 

Zal er een wekelijkse/ 2 wekelijkse update van maken.

 

BTW ik heb de duurste potgrond ooit ! 120 euro voor 2 zakjes.

 

(2x 10 euro voor de aarde+ 92 euro boete A10 traject controle. GVDME ! zet 1x mijn flitsmeister niet aan)

Draag deze kweek dan ook op aan meneer Gatso !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes fohn! Is het met de afmetingen van jouw hok niet beter om met 2x250watt te belichten?(geboosed eventueel)

 

Hmmmm lemonhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks. Vind ik dan weer net te weinig. :D En qua verbruik netzo efficient als 1x600w, maar 2x zo duur in de aanschaf.

 

2x400 watt heb ik nog aan zitten denken. In de lengte ophangen naast elkaar. Heb nu 600w over de breedte hangen. En dat is volgens de boekjes niet optimaal. Heb wat minder licht in de verre hoeken. Vooralsnog geen klachten. 1 lamp sowieso. Daar zijn afspraken over gemaakt in de "relatie" hahaha. (zat wel te denken om die LED er dit keer bij te laten hangen, maar of dat veel zin heeft met bloeien vraag ik me dan weer af, Die tel ik niet mee als echte lamp :P)

 

JA de lemon haze. Die is wel echt lekker ! Vorig rondje nog wat trainwreck en lemon skunk ernaast gehad, maar qua smaak, geur en als dikke brenger spande ze wel de kroon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes De_Föhn, het ziet er een héél goed begin uit ;)

 

succes met je kweekje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat je zei..500 is wel het meeste wat je uit deze opstelling haald.

Nu dacht ik als je 2x 250watt naast elkaar neerhangt krijgt alles misschien net wat meer licht in bijv.de hoeken waardoor je alsnog 500gr eruit kan halen met 100watt minder energie x12uur p/d?

Dat is het dan in mijn ogen toch wel waard...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, ik voorzie binnenkort een goed gevulde kast. Van welke bank zijn je slh's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kami heb me ooit laten vertellen dat een 600W ballast met 600W lamp het meest efficiënt werkt. 2x250 verbruikt dus netto meer stroom. Net als 2x400. Daarbij gebruik ik die tube. Lekker koel in de kleine ruimte, maar door de glazen kap verlies je wel spectrum en wordt de lamp minder efficiënt. Tot 20% zeggen "ze". Met 2x 250W Wordt dat nog minder. Zonder cooltube niet echt een optie namelijk. Al met al ... Netto is de 600w het meest kost efficiënt dan. Met in acht neming van de Gram per W min 20% van de tube, zou ik 5 ons moeten over kunnen houden. Goed verhaal, of niet ? :D

 

@Twiet. Aangezien ik nog in de alles kan nog beter fase zit gewoon nog lekker eigen merk van de wietzaadjes.nl. Zeer tevreden over.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste plaatje HPS. Heerlijk, de warmte en het extra licht doen de plantjes goed. Mij ook trouwens !

 

gallery_45821_19220_174698.jpg

 

Heb bij de 2 langste dames een fim poging gedaan, wat plantjes rond geschoven zodat ik straks mooi uit kom met de lamp. Hou dit rondje de "niet aan de planten komen" regel aan. Verder wil ik dus eigenlijk zo min mogelijk toppen, knakken en schutbladeren weghalen. Week 2 bloei knip ik alles eruit wat niets gaat worden. Verder niks, was het plan.

 

Volgende update wanneer het klokje om gaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een klein dingetje en voor ik meteen weer als een malle ga meten. Leg het even voor.

gallery_45821_19220_401887.jpg

 

Heb ze nu denk een week of 4/5 in de batmix staan. Zie aan de bubblegums vooral. ( twee middelste planten) Dat de ze een beetje te licht van kleur zijn wat lastig te zien op zo'n plaatje, maar klinkt het logisch dat ik na een week of 4/5 in de batmix bij mag gaan voeden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt dat goed zo´n g tools bonanza kast? ben aan het overwegen om er ook zo een te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Weet je wat het is, het is een duur ding. En zo uit de box werkt het niet. Heb er nog wel een aantal gaten en flensen tegenaan moeten gooien om er genoeg lucht doorheen te krijgen.

 

Het systeem dat ze gebruiken is wel handig, maar die alu kokerprofielen kan je ook zelf bestellen. Paar MDF platen op maat laten zagen, schuif je het voor een kwart van het geld zo in elkaar.

 

Voordeel is dat het echt een kast is, trekt geen vacuüm, en hij is van de grond dus je trekt de kou niet niet zo van de vloer. je kan een paar kilo aan het plafond hangen, maar met wat ik nu weet anderhalf jaar later had ik zeker mijn eigen kast/hok gebouwd. Of gewoon een diepe grote kast gehaald bij de kringloop winkel en het zo opgebouwd. Goed, 9 meier leergeld noem ik dat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Weet je wat het is, het is een duur ding. En zo uit de box werkt het niet. Heb er nog wel een aantal gaten en flensen tegenaan moeten gooien om er genoeg lucht doorheen te krijgen.

 

Het systeem dat ze gebruiken is wel handig, maar die alu kokerprofielen kan je ook zelf bestellen. Paar MDF platen op maat laten zagen, schuif je het voor een kwart van het geld zo in elkaar.

 

Voordeel is dat het echt een kast is, trekt geen vacuüm, en hij is van de grond dus je trekt de kou niet niet zo van de vloer. je kan een paar kilo aan het plafond hangen, maar met wat ik nu weet anderhalf jaar later had ik zeker mijn eigen kast/hok gebouwd. Of gewoon een diepe grote kast gehaald bij de kringloop winkel en het zo opgebouwd. Goed, 9 meier leergeld noem ik dat.

 

Nou, ik was eerst van plan om er zelf een te maken, maar denk dat ik hierin ga falen eens de deur erin moet, geen idee hoe ik die lichtdicht zou moeten krijgen. Deze is met schuifdeuren toch? hoe zit het daar met de lichtinval van buitenuit? zie je er iets van als de kast dicht is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker. Die schuifdeur is niet lichtdicht. Je krijgt er wel een strip bij, maar die werkt niet. Ik zie met de HPS aan nog wel wat schijnsels uit de kast komen in de hoekjes bij de profielen en tussen de deuren door. Niet veel, maar lichtdicht is hij niet. Wel makkelijk te maken overigens. Heb er zelf een flap aangemaakt waardoor het lichtdicht is geworden. Heb er verder geen last van, want de kast staat in een ruimte zonder ramen.

 

Een ding wat ik vergeten ben. Echt een nadeel ook. Die schuifdeuren. kan je altijd maar 1 helft open hebben. openslaande deuren zou prettiger zijn. Dan kan je er veel beter bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker. Die schuifdeur is niet lichtdicht. Je krijgt er wel een strip bij, maar die werkt niet. Ik zie met de HPS aan nog wel wat schijnsels uit de kast komen in de hoekjes bij de profielen en tussen de deuren door. Niet veel, maar lichtdicht is hij niet. Wel makkelijk te maken overigens. Heb er zelf een flap aangemaakt waardoor het lichtdicht is geworden. Heb er verder geen last van, want de kast staat in een ruimte zonder ramen.

 

Een ding wat ik vergeten ben. Echt een nadeel ook. Die schuifdeuren. kan je altijd maar 1 helft open hebben. openslaande deuren zou prettiger zijn. Dan kan je er veel beter bij.

 

Oke, bedankt voor de info, mij is het vooral te doen om het feit dat er hier veel volk over de vloer komt, en moest er dan toch iemand op de een of andere manier in mijn "geheime" kamer komen, dan zien ze gewoon een kast staan ipv een tent. Heb je er al kweken mee gedaan ? Wat was de opbrengst hiervan? hoe valt de temperatuur mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat "covert ops" ding kun je wel vergeten. Wanneer je die kamer van mij binnen komt. Zie je een zwarte uit het oog springende kast die zoemt, waar een grote witte doos boven hangt, een schakelklok met ballast, variac, thermo dimmer en mabo blusser ernaast aan de muur. Als klap op de vuurpijl komt er nog 10 meter sonoconnect uit alle kanten lol.

 

De ervaring met de buisventilator en schakelklok in de kast is ronduit slecht.

Ze geven je die kast kant en klaar mee met de buisventilator aan een hoek profiel aan het plafond van de kast. Dan plakken ze de Ballast van de lamp in de kast aan het plafond en laten ze de snoeren achter de ballast langs naar buiten lopen. Dat resoneert als een gek en is gewoon wachten op het afbranden van je huis. Daar heb ik toen over gemaild en gevraagd of hij wel helemaal lekker was daar bij die G-tools. Nou ja, dat werd een gezellig gesprek ... lol. Hij is een vuile vieze leuningbijter die handig gebruikt maakt van onwetende klanten die niet naar de consumentenbond kunnen.

 

Temp hou ik onder controle door de 600w in een tube te hangen. 27/19 graden. En maakt niet uit of het zomer of winter is op zolder. Dat is wel fijn. een Losse 600w met open kap erin en het is zo 32 graden. Dan wordt het niks. 400w kan je er zonder problemen in hangen. en een halve kilo per rondje moet gewoon zeker lukken uit die kast met 600w. Het formaat is wel mooi. Precies 15 planten in 9 liters.

 

gallery_45821_19152_1657749.jpg

 

Is opzich geen nare aanblik zo wanneer het deurtje opengaat :D

 

Ik heb toen voor 900 die kast kant en klaar gekocht en moest er nog zeker voor 300 400 tegenaan gooien om het goed te laten werken. Nou als ik zie wat voor een hokken mensen maken voor 1200/1300 euro ... Je pakt het wel terug met niet meer naar de shop hoeven, maar het doet toch pijn aan mijn xxx hart. Al met al hoe langer ik er weer over nadenk, hoe pissiger ik wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker dan, heb er ook aan gedacht maar als ik dit zo lees ben ik toch blij dat ik een tentje heb genomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

grappig, toen ik die kast bekeek heb ik juist precies al die problemen genoemd die jij ervaarde en lekker een houten kastje van de kringloop gehaald of nog beter; als je een kant en klare ikea kast haalt (die zijn 80/90 breed 200 hoog en zon 50 diep, twee deuren, middelste plank omhoog, daar je filter/electro op en je hebt 80% van de kosten bespaard) maar het ziet er mooi uit :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het precies" het zit er leuk uit". Met een grote diepe pax kast ben je beter af.

 

maaruh. Deze is een beetje ondergesneeuwd door de Bonanza verhalen lol.

Heb een klein dingetje en voor ik meteen weer als een malle ga meten. Leg het even voor.

Heb ze nu denk een week of 4/5 in de batmix staan. Zie aan de bubblegums vooral. ( twee middelste planten) Dat de ze een beetje te licht van kleur zijn wat lastig te zien op zo'n plaatje, maar klinkt het logisch dat ik na een week of 4/5 in de batmix bij mag gaan voeden ?

 

Iemand een hint voor mijn "peace of mind"? . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was duidelijk gevalletje: "te weinig voeding". Ze hebben mij hun antwoord gegeven :D

 

Gaat prima zo, al hebben drie plantjes nog wat problemen. Goed te zien ook, maar denk dat die de batmix gehad hebben uit de rest zak van halfjaar oud. Wat meer voeding dan de rest, kijken of ik het nog op kan leuken. Klokje nog niet om, paar dagen nog.

 

gallery_45821_19220_3116278.jpg

 

 

Ben wel blij hoe het fimmen is uitgepakt. Alle vier de gefimmerde, drie toppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch ziet het er wel leuk uit zo'n kast:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk : D En wanneer daar na vier maanden bijna vier ons droge keiharde beukende wiet uit komt. Dan ben je die poen voor het bouwen zo vergeten. Heb ook lachend die 400 extra aan de stroomleverancier afgetikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3 Bloei. Tot zover is het aardig volgens planning dicht gegroeid. Nu begint het leuke gedeelte.

gallery_45821_19220_546560.jpg

 

Bubblegum in het midden is wat bijgetrokken. Ook fijn.

 

/edit

Timelaps voor de liefhebber. https://vid.me/uZE0

Blijft mooi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 bloei

 

Begint wel wat te worden zo. Gaat hard omhoog ! En duidelijk bloei te zien.

gallery_45821_19220_899037.jpg

 

Met de lamp uit, HPS en kleur in foto's blijft lastig.

gallery_45821_19220_368409.jpg

 

Gaat allemaal redelijk voorspoedig zo wat mij betreft. Dit keer nog geen schutbladeren weggehaald. Wel wat wegknipt aan de onderkant. En aan het dieven geweest.

 

Timelaps: https://vid.me/AlvD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er prachtig uit.

 

En wat een moooie setup heb je daar.

 

Grow ze....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...