Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Gotflebd

Guerilla Kweek 2017 - Eerste Keer Guerilla.

Recommended Posts

Heey WF,

 

Wij hebben besloten dit jaar een guerilla kweek te gaan doen alleen hebben we nog een aantal vragen over hoe en wat we dit het beste kunnen doen.

 

Zaden/strains en spots zijn al uitgezocht en zijn over het algemeen begroeid met brandnetels en bramen/prikkelplanten(weet de naam niet). Nou is mijn vraag of we de aarde op de spot kunnen mengen met cocos bricks,Plagron Bio supermix en eventueel perliet.( al is dit met cocos niet of nauwelijks nodig?!?) Is Bio Supermix alleswat de plant nodig heeft of moet hier nog iets extras bij?

 

Dus zeg per gat van 50x50x50 50% aarde van de spot, 40% cocos en eventueel 10% perliet en per gat 2 goeie handen Bio supermix. Zou dit genoeg zijn voor de groeifase van de plant? Willen gaan bij mesten in de bloeifase.

 

Heb even rond gekeken op het forum maar kon amper wat vinden over die supermix.

 

Groetjes

Gotflebd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prikkelplanten :whistle: Distels? :likken:

 

Supermix is goed spul. In principe moet je daar op kunnen draaien want alles zit er in. Als je niet veel gaten hebt die je vullen moet is het financieel ook wel op te brengen. Bij meer gaten zou ik zelf gaan mengen.. en kun je het ook meer afstellen op de belangen van de spot.

 

50x50x50 is een goed gat. Echter de grond van de spot die je gebruikt is afhankelijk van de grond die daar aanwezig is. Ook de rest stel je daar dan op af. Is het kleigrond, zandgrond, bosgrond, nat- droog, hoe diep staat het water...

 

40% cocos vind ik persoonlijk flink veel.. Als je de action cocos gebruikt, goed spoelen.

 

Welke soorten gaan jullie zetten? Jullie zijn in ieder geval mooi op tijd :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

Jammer dat ik niet zo'n guerilla kweek kan doen , is lastig als je in een grote stad woont

 

Als je nou meerdere spots hebt doe dan bij wijze van proef één spot zonder toevoegingen en vergelijk het resultaat .

De volle grond , zeker als er ander onkruid goed groeit , heeft voldoende voedingsstoffen , zeker voor de groeifase .

Dus de spot goed omspitten , plantje erin en als de bloei gaande is kan jij indien nodig eventueel wat bloeivoeding toevoegen .

Ik denk dat er niet veel verschil zal zijn met de plantjes uit de behandelde grond , wel goedkoper .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's geen excuus Haipaaltje :likken:

 

Een goed recept vinden is moeilijk.

Jou idee is goed, maar zou dan juist op 1 bepaalde spot (met de zelfde grond) de testjes doen.

En dan nog kun je er niet gelijk 100% van op aan. Het is maar net hoe je test. 1 gat is geen test.

Zeg je doet 10 met extreem veel voeding, 10 dit, 10 dat.. en 10 niks dan heb je een beter beeld.

Maar ik heb ook wel gezien dat ze aan de ene kant van de spot super gingen, en de andere kant bagger. Terwijl overal hetzelfde in zat per gat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prikkelplanten :whistle: Distels? :likken:

 

Supermix is goed spul. In principe moet je daar op kunnen draaien want alles zit er in. Als je niet veel gaten hebt die je vullen moet is het financieel ook wel op te brengen. Bij meer gaten zou ik zelf gaan mengen.. en kun je het ook meer afstellen op de belangen van de spot.

 

50x50x50 is een goed gat. Echter de grond van de spot die je gebruikt is afhankelijk van de grond die daar aanwezig is. Ook de rest stel je daar dan op af. Is het kleigrond, zandgrond, bosgrond, nat- droog, hoe diep staat het water...

 

40% cocos vind ik persoonlijk flink veel.. Als je de action cocos gebruikt, goed spoelen.

 

Welke soorten gaan jullie zetten? Jullie zijn in ieder geval mooi op tijd :wave:

 

Bedankt voor je reactie ! Hoeveel cocos zou dan goed zijn? Het gaan om redelijk natte bosgrond op een spot en normale bosgrond op de andere posts. Dan zal ik een paar gaten met doen en een paar zonden er dan kijken wat er beter uitkomt.

 

Hallo ,

Jammer dat ik niet zo'n guerilla kweek kan doen , is lastig als je in een grote stad woont

 

Als je nou meerdere spots hebt doe dan bij wijze van proef één spot zonder toevoegingen en vergelijk het resultaat .

De volle grond , zeker als er ander onkruid goed groeit , heeft voldoende voedingsstoffen , zeker voor de groeifase .

Dus de spot goed omspitten , plantje erin en als de bloei gaande is kan jij indien nodig eventueel wat bloeivoeding toevoegen .

Ik denk dat er niet veel verschil zal zijn met de plantjes uit de behandelde grond , wel goedkoper .

 

Woon zelf ook in een redelijk grote stad maar zijn genoeg spots te vinden.

Maar vloeibare bloeivoeding is dus overbodig bij eenvolle grond kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me altijd af of sommige gasten hier of ergens anders uberhaupt inlezen over hoe en wat te doen/ gebruiken.

 

Als jij iedere 2 dagen naar je spot wil in de zomer moet je vooral vloeibare voeding gebruiken.

 

Je hebt bosgrond en bosgrond.. loofbomen of naaldbomen...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me altijd af of sommige gasten hier of ergens anders uberhaupt inlezen over hoe en wat te doen/ gebruiken.

 

Als jij iedere 2 dagen naar je spot wil in de zomer moet je vooral vloeibare voeding gebruiken.

 

Je hebt bosgrond en bosgrond.. loofbomen of naaldbomen...?

Heb me zeker ingelezen maar heb je 5 mensen heb je 5 verschillende manieren waar ze bij zweren.. Probeer via deze weg er gewoon achter te komen wat nou wel en niet handig is. Is mijn eerste keer in het bos en wil t wel goed doen.

 

Het gaat om loof bomen btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten kan het een hele mooie ervaring worden maar ook een nachtmerrie.. je moet veel vooronderzoek doen vooral over je stekkie.. hoeveel mensen komen er, hoe vaak, in de buurt bijv.

maar ook hoeveel zonlicht krijgt het en is de bodem ok. zo niet dan vroegtijdig in het jaar prepareren met bijv kalk en andere suplementen om de grond in optimale conditie te krijgen...

 

dan heb je door het seizoen heen met zoveel dingen te maken die een oogst kunnen verwoesten zoals wilde dieren, blauwjassen rippers enz... daar moet je dus goed van bewust zijn dus is zo weinig mogelijk op je plek komen het beste.. elke 2 dagen is zeker met guerrilla echt te veel omdat je looppaden gaat maken en die looppaden trekken nieuwsgierige mensen en dieren aan... probeer daarom iets te bedenken waardoor je het ernaartoe gaan kunt beperken tot minimaal 1 keer per week en liefst maar 1 keer per 2 weken en evt bij bijzonderheden als droogte of problemen die om aandacht vragen...

 

zijn gewoon een paar tips puur voor guerrilla maar er zijn op youtube tal van guerrilla growers die hun eigen technieken uit de doeken doen en waar je veel van kunt leren ;)

 

veel succes hoe je het ook gaat doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten kan het een hele mooie ervaring worden maar ook een nachtmerrie.. je moet veel vooronderzoek doen vooral over je stekkie.. hoeveel mensen komen er, hoe vaak, in de buurt bijv.

maar ook hoeveel zonlicht krijgt het en is de bodem ok. zo niet dan vroegtijdig in het jaar prepareren met bijv kalk en andere suplementen om de grond in optimale conditie te krijgen...

 

dan heb je door het seizoen heen met zoveel dingen te maken die een oogst kunnen verwoesten zoals wilde dieren, blauwjassen rippers enz... daar moet je dus goed van bewust zijn dus is zo weinig mogelijk op je plek komen het beste.. elke 2 dagen is zeker met guerrilla echt te veel omdat je looppaden gaat maken en die looppaden trekken nieuwsgierige mensen en dieren aan... probeer daarom iets te bedenken waardoor je het ernaartoe gaan kunt beperken tot minimaal 1 keer per week en liefst maar 1 keer per 2 weken en evt bij bijzonderheden als droogte of problemen die om aandacht vragen...

 

zijn gewoon een paar tips puur voor guerrilla maar er zijn op youtube tal van guerrilla growers die hun eigen technieken uit de doeken doen en waar je veel van kunt leren ;)

 

veel succes hoe je het ook gaat doen ;)

De spots liggen goed verstopt, komen geen mensen in de buurt naar mijn weten... Goed op paadjes, voetafdrukken en zo gelet.

Maar wat raad jij aan dan? Wat meer by mesten by het gaten vullen en geen bloeivoeding? Qua dieren ( slakken en konijnen ): slakken koffie strooien want korrels zijn niet goed voor de natuur, en voor de konijnen vossenpisextract met een ophangsysyteem? Had dit online gevonden: http://www.roofdierpis.nl/Dispensers. Of is het toch beter om bijvoorbeeld kippengaas te gebruiken?

 

Heb me vanaf de zomer redelijk ingelezen en iid ook videos gekeken maar iedereen doet het anders dus dacht laat ik het op deze manier proberen om tot een concreet plan te komen. Dus als je nog tips en tricks hebt ,zijn altijd welkom !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn tip: gewoon doen zoals het jou het beste lijkt. Wij hebben ook geen foto's waar we iets op kunnen reageren.. als je die kunt posten kunnen er gerichter tips worden gegeven.

Al doende leer je..en meten is weten.

 

Mvg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar handjes culterra korrels door je aarde mixen enz enz

Als je wat wilt leren moet je dit forum maar eens door lezen..

 

http://www.weedforum.eu/wietforum/topic/3510-guerilla-contest-2016-de-samenwerking-van-ltgs-en-wiet61/

 

En nee ik wil je hier niet weglokken, maar daar staat zeer veel info in

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet om onder te doen aan LTGS of Wiet61,

Maar er zijn zat andere info bronnen te vinden. Als ik voor alle lees uurtjes uitbetaald had gekregen, had ik nu kunnen rentenieren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, klopt zijn veel bronnen.. maar die van hun vergeet je niet snel en hoeft geen 10 forums te bekijken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou toch alle 10 bij langs gaan. Hoe breder je horizon, ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

koper rondom je planten helpt tegen slakken.

kijk ook of er geen vogelnestjes van vooral merels en musjes zitten. die eten je planten ook op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn weten vreten vogels hooguit kiempjes op.

Muisjes ook.

 

Slakken vreten alles

Share this post


Link to post
Share on other sites

koper rondom je planten helpt tegen slakken.

Goedkoop biertje ingraven is goed(koper)

Slakken vreten alles

En zijn gek op bier hahahha

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke woordspeling :likken:

Ja, zolang ze maar niet meer gaan zuipen als de baas :rofl haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen biervallen meer voor mij!

Vieze bende hou je eraan over

(en gooi je dat kilometers ver ook weer netjes weg nadien? :innocent: ),

en alle slakken tot aan Parijs

komen dan ook ff meegenieten door die geur,

no can't do! Op een balkon hooguit..

 

love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste is niet bijmesten , je plantjes niet om de haverklap gaan bezoeken en femenised zaad of vrouwelijke stekken gebruiken.

Planten , slakken korrels en in goede grond en op einde vd bloeitijd gaan snoeien.

Gebruik de grond vd boer ...velden,mais.

Met de juiste planten bloeien ze voor de mais wordt gesnoeid.

Grtjs

Ps wiet...onkruid, groeit als de pest in de zon...

Bye

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...