Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supernoob

Welke Alcohol Voor Olie

Recommended Posts

heb net mn 1e olie gemaakt en het ging eigenlijk best goed. maar toch nog een aantal vragen. maak er desnoods een nieuw topic voor maar voor als iemand het hier leest.

 

ik had na sommige post hier verwacht niet zo veel alcohol nodig te hebben. wilde in eerste instantie een test doen met 500 gram machine afval en 1 liter alcohol. maar heb uiteindelijk 3 liter gebruikt voor 250 gram... net aan tot de rand van de wiet. gebruiken jullie echt zoveel minder?

 

het uitknijpen van de wiet na het afgieten, doen veel met een kaasdoek las ik. kon die niet vinden dus had een t shirt gebruikt maar dat was geen succes. is een waszak om ice te maken niet perfect voor de grove filtering? zo ja, welke maat kopen?

voor de 2e filtering had ik koffie filters maar dit ging rete langzaam. ben van plan een fijn mazige zeef te kopen.

 

 

en als laatste. ik wil em verdunnen met 50% walnoot olie. tijdens het uitdampen van de laatste restjes alcohol op warmhoudtstand van de rijstkoker. word de olie behoorlijk dik en kleverig. moet je persee wachten met het toevoegen van de walnoot olie tot alle alcohol is uitgedampt, of je kun je in de laatste fase al toevoegen en de mix verder laten uitdampen? vloeibaar lijkt me wat minder plakken.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je wiet in gedaan toen je alcohol erop goot?

 

Aanlengen met de olie doe je pas als de alcohol weg is, als je het te vroeg mengt dampt de alcohol er niet uit en is je olie voorzien van een dikke prik in je bek alcohol spike, geeft niks maar fijn is anders.

 

Het is in begin ff lastig om te beroordelen wanneer alcohol nu zga weg is, ik hanteer zelf als de olie nog wel loopt in het schaaltje en net niet plakt.

Zodra het sticky wordt is de alcohol er helemaal uit en wordt het een heel gedoe met uit het bakje krijgen.

Zonder aanlengen is zga onmogelijk dan en ik moet naar ratio veel meer olie toe gaan voegen om het weer zo vloeibaar te krijgen dat ik het in bijv spuitjes op kan zuigen uit het bakje.

 

Warmhoudstand rijskoker, is dat gelijk aan AuBain Marie standje?

Mijn warmhoudplaatje van Douwe Egberts moet ik voorzien van een bak water en dan AuBain doen anders gaat het veel te hard dat uitdampen laatste restje ethanol.

 

Dat nafilteren is idd koffiefilterwerk, uit de karaf filter ik het met een pantykous waar ik daarna direct door een koffiefilter heen schenk en de kous met knip daarna dan uitwring boven die koffiefilter (latex handschoentjes aanbevolen).

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een glazen vaas lostchild, voor de helft gevuld met wiet. daarna moest ik er 3 L opschenken anders bleef bovenlaag kurk droog.

 

Warmhoudstand rijskoker, is dat gelijk aan AuBain Marie standje?

geen idee maar het is een lage stand waarop de alcohol niet verbrand. heb em daar nog 4-5 uur op gehouden totdat bijna bubbeltjes waren verdwenen. dan is hij idd super plakkerig. maar als je em daarna weer op cook zet is hij binnen no time weer vloeibaar genoeg om em op te spuiten

 

had em 50/50 verdund en gisternacht 2 druppeltjes genomen. ging bijna bad man zo sterk. zat al in flesjes maar heb er nog een beetje walnoot olie bij kunnen gooien. hopen dat 1 druppeltje niet teveel is voor dr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de walnoot olie vervangen door druivenpit olie of een andere olie.

 

Walnoot olie kan voor een stoffige niet aangename smaak zorgen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_46333_18974_263864.jpg

 

Ja niet?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit PH donner en running water. Goede prijs voor 5L foodgrade

 

Vind er verder weinig over, lijkt de enige site die het aanbiedt. Maar als jullie em gebruiken zal het wel goed zijn.

 

Jammer dat het enkel beschikbaar is voor bedrijven. Goedkoop voor feestjes ook zie ik die site lol.

 

Kijk even bij de 'veel gestelde vragen' ... :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Kokosolie kan je dat volgens mij op een paar manieren doen:

1) Op de manier waarop je gewoon wietboter maakt. Nu alleen kokosolie ipv boter (je hebt dan een relatief laag THC gehalte)

2) Als de olie klaar is kan je wat verwarmde kokosolie toevoegen om het wat dikker te en beter handelbaar te maken.

 

Dat laatste is handig als je het mengsel warm in lege capsules spuit. Die lekken na het uitharden niet. Wij (ik kweek voor mijn zwager die ernstig ziek is) doen die meestal. Als we olie gemaakt hebben, houden we wat apart om te laten testen op TCH-percentage. We mengen het wat kokosolie. Als we de testresultaten terug hebben kunnen we precies uitrekenen hoeveel gram er van het mengsel in capsule moet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de walnoot olie vervangen door druivenpit olie of een andere olie.

 

Walnoot olie kan voor een stoffige niet aangename smaak zorgen

 

thanks voor deze tip. ze vind em idd erg smerig de olie. had ook nog een fles dure olijfolie geprobeerd, ook niet te pruimen. druiven olie geproefd en die is idd perfect, lekker neutraal.

 

had em 1 deel wietolie 2 delen walnoot olie gemixt. dacht in eerste instantie dat hij te sterk was. maar was dus de walnoot olie

 

vind 1/3 een mooie mix. 1 druppel is voldoende. van 2 ga je spacen.

 

maandag een nieuwe batch maken.

 

ps: had afval de 1e keer 20 minuten laten trekken in de alcohol. kwam veel groen vrij aangezien er ook veel blad bij afval zit. neem aan dat dit geen kwaad kan aangezien je alle alcohol verdampt. of zouden jullie em korter trekken? vind zonde als niet alles uit t materiaal word getrokken.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zag de olie er zelf uit als je deze tegen het licht hield?

Lichtgroene alcohol na ff trekken zoals jij gedaan hebt is normaal.

 

Blad as in complete fan leaves of blaadjes van/rond de toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zag de olie er zelf uit als je deze tegen het licht hield?

Lichtgroene alcohol na ff trekken zoals jij gedaan hebt is normaal.

 

Blad as in complete fan leaves of blaadjes van/rond de toppen?

 

olie zelf was mooi donker bruin van kleur. geen fan leaves. vast wel een paar verdwaalde. maar is enkel afval van de tumble trimmer. Had van 250 gram afval ongeveer 16 ml olie. Denk dat het de volgende keer wel iets meer word. Ik had niks om het afval goed uit te knijpen na het filteren, en veel gemorst met overgieten. Nu de juiste spullen.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

As in pantykous en een doos handschoentjes vd Action om afval uit te knijpen na weken?

 

Volgende keer je afval losser van elkaar proberen te krijgen, het afval vanuit de TT toen ik die nog gebruikte zat veel meer op elkaar geplakt/gedrukt dan wanneer ik handgeknipt gebruikte en dat merk je in %, je zou ergens tussen de 10-15% over moeten houden van wat je er in stop aan knip.

De TT gebruik ik al jaren niet meer, er ging mij teveel verloren met dat ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ga het nu opvangen met een grote bakkerszeef en een kaasdoek. Panty is wat klein voor veel afval.

 

TT is noodzakelijk voor mij. Vind het verlies wel meevallen. Is moeilijk te berekenen ook. Denk als je mooie harde bollen hebt dat t nihil is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog 1 vraagje

 

 

wanneer is de olie eigenlijk verbrand? Pas als hij aankoekt? Of kan hij ook "verbrand" zijn in vloeibare vorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbranden van je olie kan toch alleen maar als je op te hoge temperatuur en veel te lang uit dampt?

Dat ruik je dan en de olie is ook niet echt aangekoekt, meer van alleen los te krijgen met een beetje alcohol of olie en dat gaat dan nog lastig.

Hier gehad toen ik de 1e keer met de Easymaker aan de slag ging om alcohol terug te winnen, dat ging veel te snel toen waardoor de olie in de Easymaker verbrandde en ik het alleen met nieuwe alcohol los kon krijgen, bah wat een meuk werd dat zeg kon zo de kliko in :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat beter werkt dan uitknijpen is een beetje alcohol bewaren en spoel daar je wiet mee door.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild. Ik zet de rijstkoker tijdig op warmhoud stand. Eigenlijk doet hij dit automatish al. voordat de laatste lichtgroene bubbeltjes verdampen. Dan koelt de rijstkoker langzaam af en zie je enkel nog een paar transparante bubbeltjes in de olie. Ik wacht vervolgens 6 uur op de warmhoud stand. Maar er veranderd niet veel aan, en de olie word dik.

 

Dan twijfel ik of alle alcohol er uit is en zet ik em nog een keer een minuut/2 minuten op koken en roer de boel om. Je ziet em dan wel goed roken en de olie word glad. Daarna mix ik em en spuit ik het in flesjes. De olie blijft niet kleven aan de bak, kan em gewoon afwassen. Betwijfel alleen of het goed is voor de olie. Het ruikt niet super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PH

en je doorgespoelde die nog best wel wat alcohol verzadigd met bevat dan?

dat knijp je toch uit/laat je uitlekken?

 

@noob

je laatste behandeling van koken niet doen, wel 100% alcohol eruit maar nog veel meer ook, echt niet nodig :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of dit al voorbij is, maar om je wiet na het macereren in de alcohol de wiet uit te persen zou je zo RVS aardappelpers kunnen gebruiken.Die heb je trouwens in verschillende prijsklassen.

 

idealisk-aardappelpers__23789_PE098512_S4.JPG

 

Beter een beetje alcohol in de olie laten, werkt nml ook als conservering.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xell Is dat ook goed voor menselijk consumptie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...