Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sir.smokeAlot

18X18L Orange Hill Special Onder 2X600W.

Recommended Posts

Hallo iedereen!

 

Na al een paar jaar redelijk wat af te lezen ben ik er eindelijk aan begonnen.

Ik heb al 2 keer buiten gekweekt maar binnen is er nog nooit van kunnen komen.

 

Ik heb gekozen om zelf stekken te maken en heb hiervoor 10 reguliere zaden van Orange hill special besteld bij dutch passion en daar heb ik nu 4 moedertjes van over gehouden genaamd: #1, #2, #5 en #7.

 

Mijn opstelling:

  • 2.40x1.20X2.00 tent.
  • 2x600w (momenteel maar 1)
  • 2x Lumii 600w ballast.
  • Max-Fan Pro 200 goed voor 800 of 1200 m³/h.
  • Plagron voeding

Voor de moeders:

  • 60x60x170 tent
  • 125w CFL groei lamp.
  • Bak van 40l om met 4 te delen.

Om te beginnen had ik van elke plant een 2 stekjes genomen om te kijken welke de mannetjes zijn. Dan schoten er nog 5 over en heb er 1 weg gegeven die ergens bewaard wordt om in de lente in de volle grond te zetten. De andere 4 staan samen in een grote kurverbak.

 

Stekkenprobleem:

Ik heb van elke moeder een stuk of 5 stekken gesneden maar ik moet zeggen dat die der niet zo goet uit zien.... Veel 3 vingeringe bladeren en wat misvormde groei.

Ze staan allemaal in Plagron Light mix en heb ze in gewaterd met power root en de helft grow.

Daarna heb ik mij bedacht dat dit wss wel te veel zou zijn voor die jonge arme wortels en sinds dien enkel afgezuurd water pH 5.9 - 6

 

Als ze niet rap bijtrekken zou ik de allerslechtste vervangen door verse stekken van #5 & #7

 

 

Dit is een #5: de andere zien er gelijk of minder uit

gallery_40891_19249_2288479.jpg

 

Hier is een #1:

gallery_40891_19249_879604.jpg

 

Een fotoje van de stekken van #7 en #5.

gallery_40891_19249_2666795.jpg

 

Toen ik zag dat ze het niet zo goed deden heb ik er nog eens 18 gesneden.

Over het algemeen doet #2 het best. niet zo veel groei maar wel "gezonde" bladeren en goede wortels.

 

Dit zijn #2: eerste foto zijn de 2 links. Die staan in 0,75l potjes

gallery_40891_19249_4109460.jpg

 

gallery_40891_19249_1012557.jpg

 

 

Een over all picture ben ik vergeten trekken wel... :P

 

Ik heb alles kwa elektriciteit zelf aangesloten en denk wel dat het goed zit. alles is geaard en ik heb een eigen zekering met 16A. Er zit ook een kWh meter achter zodat ik exact weet hoeveel ik verbruik.

 

gallery_40891_19249_124157.jpg

 

gallery_40891_19249_1310212.jpg

 

Alles ziet er wat chaotisch uit maar ik heb echt suuuper weinig plaats... Ik denk dat er niet veel dan 40cm zit tussen de muren de tent. beneden is er meer plaats omdat er schuin dak ligt.

 

Ik had nog 3 Mazar fem zaadjes liggen en heb die direct in een klein ingewaterd potje met lightmix geduwd en bij de rest gezet met een doorzichtige zak over.

 

gallery_40891_19249_4529630.jpg

 

 

 

ZO! Mijn eerste posst van mijn kweekverslag is achter de rug! :wOOt

Tips en advies is altijd welkom,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een uitstekend begin, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een uitstekend begin, succes!

Dank u Dilago! Ik hoop alleen dat die stekjes rap wa bij trekken of die nieuwe rap wortelen. Deze stekken staan nu al bijna 10 dagen en nog geen teken van worteltjes.... :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 ik volg, ziet er goed uit sir.sAl!

 

De stekken die bij mij nu staan hebben er ook 2 weken over gedaan om te wortelen dus waarschijnlijk moet je nog even geduld hebben, zolang ze mooi groen blijven zijn ze bezig met overleven en komen de wortels ook vanzelf.

 

Greetz

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop alleen dat die stekjes rap wa bij trekken of die nieuwe rap wortelen. Deze stekken staan nu al bijna 10 dagen en nog geen teken van worteltjes.... :thumbsdown:

Wat voor licht heb je boven die stekken? Less is more is mijn ervaring. 1 x 15watt tl cool white is prima zelfs als de lamp er wat verder van af hangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker soortje hoor. Ik had twee verschillende pheno's . Een sativa die niet zo bijzonder was en een indica plant met knetterharde golfballen waar je steil van achterover sloeg. Smaakt was zeer zacht en zoet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!!

 

@Dilago: De stekken staan in de HPS tent helemaal aan de andere kant op een omgekeerd emmer zodat ze niet op de grond moeten staan ivm temp meer dan een meter verwijderd van een gedimde lamp.

 

@Jaymaestro: Ik heb denk ik ook 2 pheno's. #2 en #7 zijn allebei wat korter in groei en de internodes liggen ook korter op mekaar. Voor de moeders hun snoeibeurd zat er bijna 20cm verschil op de #1 en #5. Ik hoopte door een paar moedertjes 1 mooie opbrenger én lekkere pheno der uit te halen.

 

Stand van zaken:

  • Max temp: 28,5°C Min temp: 19°C
  • Max Lv: 45% Min Lv: 33%

 

Ik weet dat de Lv wa aan de lage kant is voor stekken maar krijg die niet zo goed stabiel. Ik heb een luchtbevochtiger maar die doet bijna niets uit en mijn tent en kap beslaat dan helemaal wit. Het was wel nog een duur spel.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago: De stekken staan in de HPS tent helemaal aan de andere kant op een omgekeerd emmer zodat ze niet op de grond moeten staan ivm temp meer dan een meter verwijderd van een gedimde lamp.

Op die wijze heb ik het ook geprobeerd en hoewel de stekken mooi groen bleven wou dat bij mij niet. Na drie weken waren er nog geen wortels te bekennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand hier een verklaring voor?? Ik heb wel nog iets gefabriceerd waar ik max 6 spaarlampen kan indraaien, ik zal beginnen met 2.

bij de vorige stekken heb ik ze gewoon onder de moedertjes gezet toen ze nog in de grote tent stonden en daar zijn ze 70% geworteld, maar dan zien ze er wel verschrikkelijk uit. op sommige groeide de wortel er al bijna 4cm uit...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen!

 

De plantjes staan er al iets beter bij als vorige keer. De stekken zijn nog steeds niet geworteld, ik ga deze weg smijten en nieuwe pakken en deze onder 2 spaarlampen zetten in een minitentje.

 

Dit is van 28/1:

 

gallery_40891_19249_417941.jpg

 

Dit is van 31/01:

Ik heb ondertussen 3 keer #2 gepot in hun 18l potten gezet. Deze zaten in de kleine potjes en waren al mooi vol geworteld.

 

gallery_40891_19249_4238618.jpg

 

gallery_40891_19249_4470545.jpg

 

Ze krijgen nog steeds gewoon af gezuurd water.

De min temp is 20°C

De max temp is eens 29°C geweest maar was daarnet 24,5°C.

Lv is nog steeds erg laag.. max 38% min 28%

 

Dat was het voor vandaag. Ik heb geen foto genomen van de stekjes want ik had niet zo veel tijd. Ik kan maar 2 a 3 keer per week op locatie gaan dus heb niet de beste controle over alles.

 

Tips of advies zeker welcom!

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen!

 

Het is al ff geleden dat ik iets gepost heb maar ik trek wel af en toe fotos dus je kan wel mooi vooruitgang zien. :)

 

Alle dames staat ondertussen in hun 18l potten met Plagron grow mix. Ik heb besloten om 12 planten te zetten en ze iets langer voor te groeien. Ze doen het goed, alle nieuwe scheuten hebben geen misvormingen meer. Doordat ze in het begin zo misvormd groeide zijn er nu wel voor zijscheuten dus al bij al oke nog.

 

De 2e lamp hangt er ook bij en het is niet makkelijk om de temperatuur stabiel te houden.

Met 1 lamp was het perfect, min 21°c en max 28°c maar nu max 31°c...

Het is nog steeds niets extreem maar ik hou mijn hard vast voor deze zomer. :/

Ze drinken wel goed door met deze temperaturen, nog steeds gewoon water maar ga eens stilletjes aan beetje voeding geven want er komt wat geel blad vanonder bij somige.

 

EN NU DE PICS :shifty:

 

Dit is op 03/02

 

gallery_40891_19249_2809029.jpg

 

gallery_40891_19249_785974.jpg

 

Dit is 06/02

 

gallery_40891_19249_899138.jpg

 

 

Dit is op 10/02

 

gallery_40891_19249_4148912.jpg

 

gallery_40891_19249_6032427.jpg

 

 

Morgen ga ik nog eens op de locatie langs en zal eens een paar fotos nemen van de 12 dames onder de 2 lampen.

 

Advies of tips zijn zeker welkom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

joow mannekes!

 

Het is al een tijdje geleden en de dames staan er goed bij! Ik ben een week naar de bergen geweest dus het was een hele verrassing als ik thuis kwam. Ik had de lamp al een week op 12/12 gezet en toen ik weer kwam zag ik dit

 

gallery_40891_19306_3446673.jpg

 

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was!! :D

 

Toe ik thuis kwam zag ik wel dat er veeeel kleine dode blaadjes vanonder hingen. ik ben nog van plan om te dieven maar moet ik mij daar zorgen in maken?

Ze kregen tot Maandag nog groeivoeding en heb maandag de eerste keer bloei voeding gegeven van plagron EC 1,4 en ph 6,2.

 

Ik zuur af met azijn en vroeg mij af of dit geen problemen kan geven?

 

Nog een paar fotos van mijn schatjes?? :smoke

 

gallery_40891_19306_2425944.jpg

 

gallery_40891_19306_3249415.jpg

 

De kleine mazar in 3,5l pot doet het niet slecht eigenlijk..

 

gallery_40891_19306_1207746.jpg

 

gallery_40891_19306_2326271.jpg

 

Mazar in 18l pot.

 

gallery_40891_19306_990697.jpg

 

 

 

Ik heb wel precies mannelijke balletjes gespot maar dat lijkt mij sterk aangezien ik met mijn eigen stekjes bezig ben.....

DAFUQ?!? Iemand dit nog tegen gekomen? ik ga morgen eens beter kijken en wat fotos proberen maken.

 

Het zou mij echt verbazen mocht je hermas kweken van stekken die je zelf hebt gesneden van regulier zaad..

 

Ik hoor het graag!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk NOOIT met azijn afzuren, ik zelf gebruik hier gewoon de ph min voor, of gwn spa water ( PH 6 )

Verder ziet het er leuk uit :likken: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

joow mannekes!

 

Het is al een tijdje geleden en de dames staan er goed bij! Ik ben een week naar de bergen geweest dus het was een hele verrassing als ik thuis kwam. Ik had de lamp al een week op 12/12 gezet en toen ik weer kwam zag ik dit

 

gallery_40891_19306_3446673.jpg

 

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was!! :D

 

Toe ik thuis kwam zag ik wel dat er veeeel kleine dode blaadjes vanonder hingen. ik ben nog van plan om te dieven maar moet ik mij daar zorgen in maken?

Ze kregen tot Maandag nog groeivoeding en heb maandag de eerste keer bloei voeding gegeven van plagron EC 1,4 en ph 6,2.

 

Ik zuur af met azijn en vroeg mij af of dit geen problemen kan geven?

 

Nog een paar fotos van mijn schatjes?? :smoke

 

gallery_40891_19306_2425944.jpg

 

gallery_40891_19306_3249415.jpg

 

De kleine mazar in 3,5l pot doet het niet slecht eigenlijk..

 

gallery_40891_19306_1207746.jpg

 

gallery_40891_19306_2326271.jpg

 

Mazar in 18l pot.

 

gallery_40891_19306_990697.jpg

 

 

 

Ik heb wel precies mannelijke balletjes gespot maar dat lijkt mij sterk aangezien ik met mijn eigen stekjes bezig ben.....

DAFUQ?!? Iemand dit nog tegen gekomen? ik ga morgen eens beter kijken en wat fotos proberen maken.

 

Het zou mij echt verbazen mocht je hermas kweken van stekken die je zelf hebt gesneden van regulier zaad..

 

Ik hoor het graag!! :)

 

Ik heb zelf precies hetzelfde meegemaakt, stek van een plant die als vrouwtje af was gebloeid had ik kennelijk dusdanig gestrest dat deze ook uitgroeide als herma, het kan dus in andere omstandigheden wél.

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm dat is stom... Dan doe je het om herma's geen kans te geven, zit er toch zo'n fucker bij!! <_<

 

Ik ga vanavond eens goed inspecteren. als het meevalt de balletjes er van onder trekken of direct heel de plant??

Ik wil niet dat mijn eerste kweek verneukt wordt door een paar herma's... :(

 

Ik heb ze in hun beginfase wel stevig gestrest denk ik, maar sinds ze in grond staan is alles stabiel gebeleven.. de temp is gemiddeld wel rond de 30°C met de lampen aan maar dit maar voor een paar uur als er in de kamer ernaast wordt geslapen. Als ik de tent binnen kom is het altijd 26 a 27°C. Het komt ook nooit onder de 20°C snachts, daar zorgt mijn kacheltje en thermostaat voor.

 

Nog mogelijke vormen van stress??

 

Ik las net dat azijn niet stabiel blijft en na een dag al je water terug is alsof het uit de kraan komt. heb dus direct ph- besteld voor in de bloei.

Mss daarmee de dode blaadjes, door de schommelende pH.

 

Hoe meten jullie de pH van de grond eigelijk??

 

groetjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meet niet...temp.zal de stressfactor niet zijn.

Heb je nergens een lichtlek hoe minimaal ook?

 

Te droog en te nat kan de plant ook gaan stressen en van azijn word ze misschien een zeikerd van,maar daar brand ik me niet an.

 

En als je ze in t begin heb gestrest , word dat nu misschien pas zichtbaar.

 

Als het 1 of 2 balletjes zijn,kun je t beste met natte vingers of papiertje wegknijpen en elke dag goed in de gaten blijven houden.

Als er trosjes zitten...kill her!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kamihaze: ik kan straks pas naar de plantjes maar ik ga ze direct een goede ispectie geven. Bij 1 had ik al een paar balletjes gezien en die ook verwijderd maar straks alles eens goed inspecteren. Ik zal direct is kijken of er nergens licht aan kan maar dat betwijfel ik ook.

 

Laat ons gewoon hopen dat er geen balletjes zijn bijgekomen.. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mocht niet baten.... 3 plantjes er van tussen gehaald. :( Ze staan nu nog even in quarantaine maar ga ze morgen omleggen.

 

Dit is een kleine die nog in 3,5l stond. ik wou eens zien wat het zou geven. Hermas dus....

 

gallery_40891_19306_1205480.jpg

gallery_40891_19306_906334.jpg

 

DIt zijn dan wel 3 planten in 18l potten...

 

gallery_40891_19306_4200632.jpg

gallery_40891_19306_2660427.jpg

gallery_40891_19306_4172452.jpg

 

Ik gok op de stress die ze in het begin als stekje te verduren kregen in combinatie met een beetje lichtstress mss. ik liet de tent soms wel eens een beetje open staat om de temp laag te houden als ernaast gestookt werd. Normaal is het donker in de kamer maar mijn helpertje kan wel het licht hebben laten branden in de kamer.

 

Ze doet het goed maar heeft niet zo groene vingers dus moet echt per dag opschrijven wat ze moeten.

Ze krijgen nu de ene dag 12l met voeding en de andere dag 6l water met EC 1,5.

Ik geef momenteel gewoon bloeivoeding van plagron 50ml/12l.

 

Dag 19 12/12

 

gallery_40891_19306_1777165.jpg

 

Het is er maar eentje maar beter dan niets?

Ik zal maandag pas nieuwe foto's kunnen trekken en zal proberen voor de lamp te zijn.

 

We gaan dus verder met 8 planten en een kleine Mazar in 3,5l potje...

De rest doet het wel goed eigenlijk, er komt al wat thc op de kropjes en de blaadjes er rond dus als ik het niet verder up fuck en de overige planten wat meer open trek zullen ze er mss wel baat bij hebben dat er wat meer plaats is.

 

Dat doet me wel wat twijfelen over mijn stekkenprojectje... Een maat van mij kweekt altijd me fem zaad en nog nooit hermas gehad dus WTF?!? Ik ga nog 1 keer proberen stekken te maken en als het dan niet lukt ga ik eens een ander soortje zoeken ofzo maar dan gaan de moeders in elk geval plaats maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn idd herma's! Klote,maar ik zou als ik jou was dit soortje nooit meer stekken...zoek een stabiele strain..ik heb de paatste tijd +- 100 stekken getrokkne van fem.planten en nergens een bal te verkennen.Deze staan her en der diep in de bloei en bij sommige zo goed als klaar..zijn getrokken van 8 verschillende mama's dus is geen toevaltreffer.

 

 

Lichtlek is funest..denk ook bij sterke strains maar dat ga ik niet testen.

 

 

Ik ben bij sommige zaden van breeders ook wel is herma's tegengekomen terwijl andere in het hok niet. Dna bijvoorbeeld komt er hier niet meer in! Sannies planten en sensi's kunnen een hoop stres hebben zonder te ballen...zo kan je de sp bijvoorbeeld zonder zorgen blijven knakken tot die niet.meer groeid.

 

Wat ik al zei over die sensi's waar ik van stek kan je ook zorgeloos doen.

 

Maar omdat je uit regulier zaad kweekt denk ik dat ze zijn gaan ballen door licht in de donkere periode.

Kunnne naar mijn weten toch NOG meer hebben dan femzaad.

 

Sluit eerst alle stress factoren uit en maak dan zelf de beslissing waar verder mee gaat.

 

Weet je ook zeker dat deze balletjes niet al hebben gestuift of gestoven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jooow!!

 

Ik denk dat mijn helpertje soms wat lui was en niet wou wachten tot de lamp aan ging.. Ik denk niet dat ze weet dat dit redelijk belangrijk is maar ik heb het nog eens gezegd voor de duidelijkheid.

 

Ik wil het stekken wel onder de knie krijgen dus heb nog wat rockwool blokjes gekocht en ga het nog eens proberen.

Ik denk niet dat het de genetica is die de hermas heeft veroorzaakt dus ga nog eens proberen met de moeders die ik heb staan. Deze gaan dan naar buiten denk ik. Give them to mother nature... :P

 

Ik ben geen enkel balletjes tegengekomen dat al open was gegaan ik zit safe denk ik. Ik moet de 8 overige planten wel nog wat open halen want nu zijn we nog wat te compact en ik verlies plaats (dus licht).

 

Ik had eens iets gelezen dat sativa plantjes zich makkelijker laten stekken dan indica. Daar ervaring mee of denk je dat dit BS is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BS eerder nog andersom. Om succesvol te stekken is minder licht meer, anders blijf je bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update!

 

Ik ben net eens gaan kijken bij de plantjes en ik heb nog een paar balletjes tegen gekomen dus heb er nog eentje van tussen moeten halen.

ik hoop dat dit de laatste is want dit zal ik wel al voelen in de opbrengst...

Als ik toekwam hadden ze dorst dus heb direct een grote emmer gemaakt. Ik vind wel dat er veel dode blaadjes aan hingen, deze heb ik dan verwijderd en heb de voeding wat opgevoerd naar 1,6. Ik geef enkel Terra bloom maar heb het gevoel dat dit wat te weinig is precies...

 

De moeders hadden ook dorst dus daar ook een emmer voor gemaakt. Ik had zaterdag al wat rockwool blokjes in water gelegd met een pH van 5,5 en toen ik toekwam stond die op 6,5 dus heb dit zo gelaten. Dan een bodem perliet ingewaterd en alles klaar gezet om straks nog eens stekken te snijden. Er komen dan 2 spaarlampjes boven en een warmtemat met een isomo plaatje tussen (anders wordt het te warm en dit verdeelt de warmte mooi) dus ik denk niet dat te veel licht nu het probleem was.

 

Ik dacht als volgende soortje mss ak47 van serieus seeds. Lekker oldschool en zal wel stabieler zijn.(?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allemaal!

 

Bad news... Het herma verhaal gaat verder. <_<

Ik ben gisteren na 4 dagen pas terug eens kunnen gaan kijken en ik zag op bijna elke hoofdtop 1 of 2 banaantjes zitten. Ik heb die er voorzichtig van tussen gehaald maar vraag me toch echt af wat dat nou zou zijn.

 

Ze zijn de laatste week ook hard vergeeld aan de bovenste bladeren. De onderste bladeren zijn dan wel gestopt met vergelen dus dit is mij ook een beetje een raadsel.

 

Ik heb een paar foto's gemaakt voor alle duidelijkheid.

 

dag 35 12/12

 

gallery_40891_19306_317246.jpg

 

gallery_40891_19306_3261613.jpg

 

gallery_40891_19306_390285.jpg

 

De geur komt wat vaag over maar de trichomen komen wel mooi op gang.

 

gallery_40891_19306_5484098.jpg

 

gallery_40891_19306_1866007.jpg

 

gallery_40891_19306_54310.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze banaantjes op pagina 2 steken kaal uit de top en missen een schutblaadje,als je mazzel hebt drogen ze uit voor ze stuiven kunnen. ;)

Wel vaker gehad met femmen,en dan heb je ondanks honderden bananen nauwelijks of geen bevruchting en moet het handmatig bestoven worden.

 

Mooie kweek verder om te zien,leuk veldje :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er voor de rest netjes uit, zeer jammer van de herma's...

hoop voor je dat de bestuiving meevalt.

Goodluck de laatste weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...