Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Enasnimai

Men Eerste Kastje...

Recommended Posts

Owkey... hier gaan we dan !!! B)

 

 

Aan diegenen die een compleet bouwverslagje wille lezen: kom binnen enkele weken is terug! Ik ben nog maar net begonnen en kan niet altijd evenveel tijd vrijmaken om te doen wat ik wil doen :likken:

 

 

Maar nu serieus, het plan is dus van een lowbudget fluo kastje voor 1 plant te maken... (in de kelder)

 

vragen en opbouwende kritiek uiteraard welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 Enasnimai ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke setup had je in gedachten? (Kast grote, lamp, inlaat, uitlaat,...) :D

 

Hoe warm is het in je kelder? (Eventueel bijwarmen)

 

Ben gewoon even de dingetjes aan het overlopen dat je aan alles gedacht hebt :D

 

Alvast succes met het bouwproject!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een keldertje..... mooi man.

Alleen plaats voor een kastje of de hele ruimte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig een kastje, hopelijk volgend jaar de kelder zelf :)

 

 

alvast een voorsmaakje:

 

de kast

nieuwe achterkant

achterkant verstevigd

tussenschot + plankje tegen licht

plankje en gaten

en nog gaten...

bodem

extra vijzen en grondlaag

 

ik zal volgende keer de foto's draaien... :whistle:

 

Ondertussen ben ik ook de kelder zelf nog aan het doen, we willen dat de dame gezonde lucht te ademen krijgt :)

 

Ik dacht aan zo een warmtematje, maar mss idd gewoon de kelder verwarmen...

 

inlaat: open trapgat te bereiken vanuit de kelder dus het hele huis ongeveer

uitlaat: wachtbuis diameter 200 van +- 15 meter die onder het afdak uitkomt.

Spaarlampen

 

en aan de rest ben ik nog niet uit :D

Edited by Enasnimai

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kast is ongeveer 1m60 maar de pootjes zijn ook 20 cm... Het geheel staat nu toch al niet rechtsreeks op de beton :)

 

De kweekruimte zelf 50 x 50 X 139 dus ga ik voor afzuiging vanboven opzij. Dus beetje overgedimensioneerde filter in het vak naast de kweekruimte

Edited by Enasnimai

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk aan radiatorfolie en scrog :)

Edited by Enasnimai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand ervaring met recirculatiefilters van een dampkap ipv traditionele filters?

 

Deze zijn ook met koolstof en het doel lijkt me hetzelfde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is een wachtbuis??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cementbuis waar waterleiding en stroomkabels doorlopen + ondertussen voor passieve ventilatie moest zorgen maar dat is niet echt gelukt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is een wachtbuis??

 

Ps: het zou wel kunnen dat ik de bal mis sla en dat die buis eigenlijk anders noemt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag geen tijd om me in de kelder te schieten dus bij deze een samenvatting van de vorige dagen :)

 

Eerst het keldergat onder handen genomen, de gaten met sneldroog cement + compaktuna en daarna witte cement met wit zand en kompaktuna dek laag

 

Keldergat voor

keldergat na

 

 

Hierop plank met 2x Fans die gratis verkreeg en een dimmer.

 

Van de fans ben ik een foto vergeten maken maar dat komt nog...

Ze lijken namelijk op pc fans maar dan op 230v en verplaatsen elk ongeveer 175m²/u wat me perfect leek om eentje op de kast en eentje de kelder zelf te laten aanzuigen. Maar... wegens enorme herie gaan we dit herbekijken :D

 

Tijdelijk 1

 

 

Daarnaast nog de folie vastgezet, verluchtingsroosters, verf en reeds enkele kieren gespoten

 

 

Radiatorfolie  + allerlei 1

 

en ontdekt dat ik op zolder nog vloer isolatie heb dus dat we haar voetjes een beetje gaan isoleren, geen idee of dit veel gaat doen maar mijn idee is: sowieso beter als zonder :-)

 

 

warme voetjes

 

 

Indien toch nog ff tijd straks gaan de deuren er nog op en zoeken we uit hoe de laatste lichtvervuiling tegen te gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje: aangezien mijn klokboor maar tot 100 mm gaat en de fan er 120 mm is heb ik 2cm verlies, zou dit er met de figuurzaag uithalen enige verschil uitmaken op vlak van geluidsoverlast?

 

ik vraag me ook nog steeds af of ik het zou wagen met een dampkap recirculatiefilter... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een passende fan maakt uit ja

 

Dat had ik al gevreesd... niet dat ik het ni wil doen maar dat word manueel en ik durf dan wel eens kemels schieten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dampkap recirculatie filter waanzinnig woord voor galgje .. maar k neem aan dat je van dat afzuigkap filter doek bedoelt.. das niet echt voldoende zeg maar.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dampkap recirculatie filter waanzinnig woord voor galgje .. maar k neem aan dat je van dat afzuigkap filter doek bedoelt.. das niet echt voldoende zeg maar.. :)

 

Ik had het denk ik toch over de galg :D

maar dan doen we dit toch maar ff niet, ik had gehoopt om die te steken ipv gewone koolstof filter ( maar wel zelfde set-up) omdat die hier om de hoek verkocht worden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol blijkbaar waren de roosters op mijn ventilatieplank DE grote boosdoeners :D

na meten met db meter app (ok niet correct maar het geeft toch een indicatie voor en na een wijziging in de setup) bleek dat er met of zonder rooster een verschil was van bijna 30 db.

 

Nu hoor ik maar iets meer geluid als de fan op zich, voor mij persoonlijk goed genoeg maar ik ga toch de doorvoergaten nog een beetje vergroten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vraag ik me wel het volgende af:

 

aangezien ik voor spaarlampen ga en dus veel minder warmte genereer...kan ik op mijn kast gewoon een pc fan zou voorzien en de kast tegen de muur ernaast laten staan? De fan zou dan uitblazen in het aanzuigstuk van de fans die de kelderlucht naar buiten voeren.

 

ps het is 2x 33W spaarlamp :)

 

 

ik weet het veeel te weinig maar ik wil het toch is testen...

Het gaat me nu niet meteen om een mega opbrengst, ik wil gewoon wat met een dame in een klein hokje :D

 

om te bloeien zou ik er nog een uvb spaarlampje met aparte timer bij nemen (en uiteraard de 2700k ipv de 6500K maar ook 33W :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

wamte hangt van het wattage af, niet de lichtbron

check! Vandaar dat ik dat ook netjes vermelde ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze staan de deuren er terug...

 

Deuren er terug op

 

nu enkel nog beslissen of ik voor de dubbele deur ga of voor tochtstrips, er zit 11mm speling tss deur en kast

Voor de deur heb ik alles in huis maar tochtstrips kosten nu ook niet meteen een kapitaal. Dus het meest effectieve?

 

Maar de muurflens is eindelijk geleverd dus we gaan eerst de afzuiging installeren en er odertussen eens over nadenken :)

 

Twijfel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook!

 

Je hebt er die tussen de deur en de kast geplaatst worden en er zijn er die je aan de binnenkant van de kast plaatst tegen de deur aan.

Licht en lucht dicht!!!

 

 

 

Als je het type pakt die tussen de deur en de kast geplaatst worden wel de hoeken even in verstek zagen ;)

Zoiets dus gallery_45651_18660_236356.jpg

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zie er idd netjes uit! straks even langs de doe het zelf zaak :)

 

En bedankt voor de verstek tip, ik zou daar waarschijnlijk maar aan gedacht hebben als het reeds te laat was :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...