Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Melchior

[Hulp] Bouwen Van Een Hok

Recommended Posts

Goedendag,

 

Ik ben van plan een hok te gaan bouwen. Alleen heb ik niet veel verstand van al het technische geklooi.

 

Het gaat om een ruimte van 200x200x200cm. Eventueel wordt het nog groter, maar dan alleen in lengte.

 

Ik wil hiervoor de meest efficiënte setup hebben. Ook dus ivm met temperatuur etc. Ik weet bijvoorbeeld dat 1000watt hps eigenlijk al niet te doen is ivm de hoogte.

 

Can u help me out please! :)

 

Heb zelf flink rondgezocht naar hoeveel ruimte een lamp effectief belicht maar ik kom op zulke uiteenlopende antwoorden uit dat het iemand die geen verstand van de techniek heeft niet veel duidelijker wordt.

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan! Ik ben ook totaal niet technisch, en zondag ga ik aan de slag! Bouw geen hok maar maak gebruik van een kleine kamer. Zelfde idee, alleen nog lastiger (uitblazen etc door raam). Alleen het technische van VSA aansluiten aan lamp etc heb ik maar achterwege gelaten, dat ging mij tever, maar je hebt gewoon kant en klare HPS setjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan! Ik ben ook totaal niet technisch, en zondag ga ik aan de slag! Bouw geen hok maar maak gebruik van een kleine kamer. Zelfde idee, alleen nog lastiger (uitblazen etc door raam). Alleen het technische van VSA aansluiten aan lamp etc heb ik maar achterwege gelaten, dat ging mij tever, maar je hebt gewoon kant en klare HPS setjes.

 

Gast, dat zijn echt 3 draden ofzo :shifty:

Denk dat een VSA aansluiten op een lamp wel het minst technische is van het bouwen van een hok, dat kun je echt zelf, geloof me.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het aansluiten van een VSA is kinderspel, maar een muurtje maken van gipsplaten is een ander verhaal voor mij althans. Daarom maar een tent op deze locatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan! Ik ben ook totaal niet technisch, en zondag ga ik aan de slag! Bouw geen hok maar maak gebruik van een kleine kamer. Zelfde idee, alleen nog lastiger (uitblazen etc door raam). Alleen het technische van VSA aansluiten aan lamp etc heb ik maar achterwege gelaten, dat ging mij tever, maar je hebt gewoon kant en klare HPS setjes.

 

Gast, dat zijn echt 3 draden ofzo :shifty:

Denk dat een VSA aansluiten op een lamp wel het minst technische is van het bouwen van een hok, dat kun je echt zelf, geloof me.

 

Ik kan echt niks geloof me :thumbsdown: Beste wat ik ooit heb gepresteerd op technisch gebied is gat in plafond boren, en dat ging nieteens in een keer goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het aansluiten van een VSA is kinderspel, maar een muurtje maken van gipsplaten is een ander verhaal voor mij althans. Daarom maar een tent op deze locatie.

 

Ik heb ook een tentje de enige voordeel van zon tent is dat je het zo weer afbreekt en opbouwt, Wel fijn zo kunnen de gordijnen toch een weekje open gaan zonder veel moeite.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Kapiteinkoek, misschien moet ik me er maar eens aan wagen met youtube kom je al snel een heel eind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Het kan! Ik ben ook totaal niet technisch, en zondag ga ik aan de slag! Bouw geen hok maar maak gebruik van een kleine kamer. Zelfde idee, alleen nog lastiger (uitblazen etc door raam). Alleen het technische van VSA aansluiten aan lamp etc heb ik maar achterwege gelaten, dat ging mij tever, maar je hebt gewoon kant en klare HPS setjes.

 

Gast, dat zijn echt 3 draden ofzo :shifty:

Denk dat een VSA aansluiten op een lamp wel het minst technische is van het bouwen van een hok, dat kun je echt zelf, geloof me.

 

Ik kan echt niks geloof me :thumbsdown: Beste wat ik ooit heb gepresteerd op technisch gebied is gat in plafond boren, en dat ging nieteens in een keer goed.

 

 

Kachel, de buurman uit hell. Hoop niet dat je door je onkunde ook de huis van de buren laat afbranden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik ook niet begrijpen idd.

Zonder je te willen beledigen, maar wat voor opvoeding heb je dan gehad?

 

Kom op zeg, het hoeft niet een schoonheidsprijs te verdienen toch?

Je kunt toch verdorie met een beetje goeie wil toch wel wat in elkaar krijgen??

 

Beetje verdiepen in de materie waarbij youtube idd een goede bron is en je staat versteld van wat je toch nog kunt.

Het is geen hogere wiskunde man..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap ik, maar heb ook de materialen er niet voor. Enige wat ik heb is een boor. Kan me er helemaal in verdiepen dat ik nog langer van huis ben, of ik koop gewoon die kant en klare set. Ben er inderdaad niet mee opgevoed, denk dat dat er wel mee te maken heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin dan eens met een tent, daarna snap je het principe van een hok beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan niet moeilijk doen en gaan voor een compleet setje plug and play, zit je altijd safe. Tip, voordat je besteld je hier even melden met je ideeën voor misschien nog wat aanvullende tips of correcties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe ik nu dan wel even, want ik was van plan om vanmiddag te bestellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tent is altijd makkelijk.......heb zelf 2 jaar in een tent gekweekt maar een tent heeft ook nadelen.

 

Zoiezo totaal geen isolatie. De hitte van in de tent komt dus ook keihard naar buiten zodat de kamer waar de tent zich in bevind ook aardig warm word. Vooral in de zomer is dit een drama. Zeker als je dan ook uit die kamer lucht aanzuigt die is dus nagenoeg dezelfde temperatuur als in de tent.

Tevens kan je zon tent dus ook niet op zolder plaatsen. Tenzij je graag betrapt wil raken in de winter als het sneeuwt want je zolder word een tropisch temperatuurtje met een tent er op.

 

Als je een tent gebruikt zou ik dus wel in iedergeval aanzuigen uit een andere ruimte of direct vanaf buiten. (Is niet ideaal als het vriest buiten natuurlijk)

 

Ik ga nu zelf een hok bouwen.

 

Dat heeft ook zeker voordelen. Je kan dingen ophangen waar je wil. In een tent ben je toch beperkt kwa montage aan het plafon etc.

Als je het gelijk goed doet kan je het isoleren is stuk beter voor het klimaat beheer.

 

Als je niet technisch bent zou ik inderdaad voor een tent gaan maar als je het gelijk goed wil doen bouw een hok zou ik zeggen.

Ik ga nu ook een hok bouwen want wil echt niet meer terug naar een tent.

 

Het kan! Ik ben ook totaal niet technisch, en zondag ga ik aan de slag! Bouw geen hok maar maak gebruik van een kleine kamer. Zelfde idee, alleen nog lastiger (uitblazen etc door raam). Alleen het technische van VSA aansluiten aan lamp etc heb ik maar achterwege gelaten, dat ging mij tever, maar je hebt gewoon kant en klare HPS setjes.

 

Gast, dat zijn echt 3 draden ofzo :shifty:

Denk dat een VSA aansluiten op een lamp wel het minst technische is van het bouwen van een hok, dat kun je echt zelf, geloof me.

 

Ik kan echt niks geloof me :thumbsdown: Beste wat ik ooit heb gepresteerd op technisch gebied is gat in plafond boren, en dat ging nieteens in een keer goed.

 

Bij nader inzien is het misschien verstandig dat je helemaal geen wiet kweekt als je niet eens een gat in een plafon kan boren....niet om lullig te doen maar der zijn al genoeg van die prutsers die een huis laten afbranden omdat ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, en wil een deze dagen de spullen aanschaffen voor een 1e kweek.

 

Nu heb ik op moment niet meer ruimte als voor een 90x90 tent. Maar over een aantal maanden wil ik over gaan naar een 240x120

 

Nu zat ik te denken om al wel de filter afzuiger enz voor de 240x120 aan te schaffen maar dit zolang in de 90x90 tent te plaatsen met een dimmer. Is dit mogelijk?

 

Ik heb hier een lijstje van de spullen die ik in gedachten heb. Heb er nog niet zo veel verstand van, dus alle info en tips zijn welkom!

 

Gorilla GGT44 kweektent 90x90

Later overgaand naar een 240x120

2x GPLed GLT-220 PLUS

Voor de 240x120 2 erbij

CO2 Boost emmer

Air fan in metalen kist. 1200m3

4 lampen cli-mate mini controller

CAN filter 1400m3

Bluelab ph/ec/temp meter

Ventilator Clip Oszillierend Monkey Fan 20 W

 

 

Zijn er verder nog meer dingen waar ik niet aan heb gedacht? En is dit goed?

Hoor graag jullie reacties!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...