Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

Ik heb net Hollands Hope zaden besteld, maar eigenlijk weet ik niet eens zo heel veel van de plant.

Natuurlijk had ik eerst al wel wat gegoogeld maar veel informatie kan ik niet vinden.

Dus heeft iemand hier misschien ervaring met (of kennis van) Hollands Hope planten?

Alle informatie is welkom, vooral de zeldzame informatie.

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hollands Hope is een zeer krachtige indica die volledig aangepast is aan het Nederlandse klimaat en buiten gekweekt wordt sinds de jaren ‘80. Het is een sterke en betrouwbare variëteit, zeer resistent tegen schimmels. Na 8 weken bloei kan er rond eind september of begin oktober geoogst worden.

 

De planten worden 1-2 m hoog met een toppen tot 50 cm en kunnen, afhankelijk van de kweekomstandigheden, tussen de 100g tot 1000g opbrengen. Overbemesting van Hollands Hope kan buitensporige bladgroei stimuleren en de topproductie verminderen. Hollands Hope is een betrouwbare buitenfavoriet met een zware ‘knock-out stone’, die populair is bij recreatieve rokers en medische gebruikers. De rook is nogal zoet en de uitstekende high/stone houdt zeker een paar uur aan. Deze variëteit wordt reeds door een hele generatie buitenkwekers aanbevolen.

 

(Letterlijk controlc van un site)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hollands Hope is een zeer krachtige indica die volledig aangepast is aan het Nederlandse klimaat en buiten gekweekt wordt sinds de jaren ‘80. Het is een sterke en betrouwbare variëteit, zeer resistent tegen schimmels. Na 8 weken bloei kan er rond eind september of begin oktober geoogst worden.

 

De planten worden 1-2 m hoog met een toppen tot 50 cm en kunnen, afhankelijk van de kweekomstandigheden, tussen de 100g tot 1000g opbrengen. Overbemesting van Hollands Hope kan buitensporige bladgroei stimuleren en de topproductie verminderen. Hollands Hope is een betrouwbare buitenfavoriet met een zware ‘knock-out stone’, die populair is bij recreatieve rokers en medische gebruikers. De rook is nogal zoet en de uitstekende high/stone houdt zeker een paar uur aan. Deze variëteit wordt reeds door een hele generatie buitenkwekers aanbevolen.

 

(Letterlijk controlc van een site)

thanks, iemand meer/toevoegende info?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat hij wel alles heeft genoemd, zeer goede buitensoort, ook voor beginners.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog dingen waarmee ik moet uitkijken behalve overbemesting? Een speciale soort aarde ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, niet vol bemeste aarde met voeding erbij dus, dan heb je kans op overbemesting. Voor de rest niet echt. Zou werken met plagron grow mix of light mix, en alleen eventueel bijvoeden in de bloei waar nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog iets over de tijd wanneer je ze moet laten ontkiemen (ergens mei gok ik)? Wanneer ze naar buiten kunnen? Welke temperaturen ze aankunnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze eind mei buiten gezet (guerilla) planten werden 2m-2,50m hoog..

 

Compacte buds, vergelijkbaar met binnen wiet en vol met thc. (Geur weet ik niet meer maar wel zoet)

 

Smaak weet ik ook niet want rook niet.

 

 

Je kunt planten meestal buiten zetten na ijsheilige.. wanneer dat is zoek je maar op. Beetje moeite mag je wel doen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad ergens in mei naar buiten. Vanaf mei zijn de lichturen perfect. Ik weet niet hoe het bij deze soort zit met voorgroeien, aangezien bijvoorbeeld een soortje zoals de Guerilla gold (ook aangepast op het noord europees klimaat) voorgroeien niet goed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een oud Nederlands soortje , werd vroeger ook als kloon verkocht ook, maar ook in zaad in de tijd van Positronics.Viking x Skunk bestond de kruising uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zelf ook zeer benieuwd naar deze soort.

ik ga deze ook zéker uitproberen dit jaar.

of ik hem guerrilla ga zetten of op mijn gebruikelijke stekje buiten weet ik nog niet,ze komt er sowieso !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes Wiekspiet. Weet je toevallig nog wanneer je die Hollands Hope geoogst had? Ben op zoek naar wat vroege buitensoortjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een jaar of vijf geleden heb ik ook Hollands Hope buiten gehad en daar kwam prima compacte wiet vanaf. Als ik nog buiten kweekte zou ik 'm zeker weer zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...