Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Xaim

Sugar Punch, Wanneer Klaar?

Recommended Posts

Eerst wat info:

 

400watt lamp

Nu dag 58.

Neemt weinig water op.

Blad wordt geel en kan je er zo afhalen.

 

Nu wordt er gezegd dat een sugar punch 9-10 weken nodig heeft en sommige zeggen zelfs 11-12. Ik heb zelf met een microscoop proberen te kijken, maar ik zie niks van amber kleur. Hoewel de toppen wel bruinig ogen ipv spierwit.

 

Hier zijn wat foto's, ik hoop dat iemand advies kan geven. Foto is van één van de zijtakken.

 

gallery_20363_19242_107284.jpg

 

gallery_20363_19242_282346.jpg

 

gallery_20363_19242_312272.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje duidelijkere foto's van de planten maken met normaal licht er op.

Nu is er niet te zien wat je bedoeld met geel blad wat je er zo af neemt.

Als dat blad onderop zit kan het zijn dat ze te weinig licht krijgen en daarom afsterven, maar kan net zo goed een voedingstekort of blokkade zijn.

 

Dat topje is wel erg klein voor dag 58 bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk over twee weken nog eens, zie nu alleen witte haartjes, die moeten dus nog uitgroeien tot calyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje duidelijkere foto's van de planten maken met normaal licht er op.

Nu is er niet te zien wat je bedoeld met geel blad wat je er zo af neemt.

Als dat blad onderop zit kan het zijn dat ze te weinig licht krijgen en daarom afsterven, maar kan net zo goed een voedingstekort of blokkade zijn.

 

Dat topje is wel erg klein voor dag 58 bloei.

 

Ik zal morgen een duidelijke foto maken van de plant in "normaal" licht. De bladeren sterven over de gehele plant af en begon van onder en trekt steeds verder naar boven.

 

Het topje is wel 1 van de onderste topjes omdat daar minder licht van de hps kwam en daar een iets duidelijkere foto kon maken. Maar zal morgen met gewoon licht een foto proberen te maken.

 

kijk over twee weken nog eens, zie nu alleen witte haartjes, die moeten dus nog uitgroeien tot calyx

 

Ja inderdaad, dat dacht ik dus ook. Alleen alle bladeren vallen er dus al af, en dit is nu de eerste SP maar de andere beginnen ook al te verkleuren alleen zijn wat minder ver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er ze er af vallen zijn ze leeg getrokken, is de stikstofbron die oude blaadjes of bedoel je dat niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat denk ik, ze neemt ook bijna geen water mee op. De voeding die ik geef is Sannie's way, dat zijn de tabletten. Voor de rest geef ik elke week een slok bacteriën mee.

 

Maar in mijn ogen lijkt het er op dat ze fiks aan het afbloeien is, maar vind het nogal vroeg, vandaar mijn vraag. Want ik heb zo mijn twijfels als ik met de microscoop kijk.

 

Ik zal vanavond proberen een goede foto te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef de volgende keer in de laatste weken ook wat BAC bio mee als je Sannies Way doet want de afvallende bladeren en achterblijvende toppen zijn een gevolg van te weinig voeding.

 

Een paar flinke planten redden het echt niet een hele kweek op alleen maar buffertabs als je je aan de aanbevolen hoeveelheid tabs houdt.

 

Hier zijn eind week 5 de tabs duidelijk op en begin ik met BAC mee geven, in lichte dosis kun je het eerder ook al mee gaan geven, hangt een beetje vd voorgroei periode en wat je voor medium hebt af en natuurlijk wat de plant(en) aangeven te willen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild,

 

Kan ik dan nog wel voeding gaan geven zo voor de oogst, aangezien de helf van de haren wel bruin zijn. Of zou je deze ronde als "verloren" beschouwen?

 

Nu jij Dit zo zegt en HUFFnPUFF ook, denk ik dat ik fiks ondervoed heb. Eerste kweek dus was/is even aftasten voor mij. Maar weet voor de volgende ronde al een hoop pijn punten meer. Maar zou ik nog wat kunnen doen met de voeding, of is het te kort dag voor de afbloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Harry

 

Zou dat niet ten koste van de kwaliteit gaan? Als ze toch niet 3 weken langer bloeien. En 1 plant is al behoorlijk veel groot blad kwijt, dus is al best kaal. Heb nog 2 andere SP staan die kan ik denk nog wel proberen maar 1 daarvan is de top ook al best bruin met haartjes en de andere nog niet. Heb ook nog Northen light staan en Die kunnen ook wel wat voeding gebruiken want die zijn nog behoorlijk wit, ondanks dat deze korter zouden bloeien dan de SP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft natuurlijk beetje gokken zonder de waardes te weten maar zie nog witte haartjes zat dus wat bouwstoffen aan je plantjes aanbieden de komende waterbeurten jan weinig kwaad lijkt me .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook maar een handige harrie met groene vingers maar ik zou niet bij gaan voeden als ze aan het afbloeien zijn, zoals je zegt je eerste keer, dan mag je wel een 'foutje' maken en kun je volgende keer meer voeding meegeven, ik zou het persoonlijk laten, ik heb liever een kleinere oogst die lekkerder smaakt dan een grotere vol met vieze voeding er in.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste reactie op jou topic , spreekt Bosrand over blokkade .

 

Dat zou kunnen , kweek je niet te droog ?

Is mijn fout ook geweest met de eerste keer Sugar Punch , toen leek het hier ook wel herfst .

 

Kweek je onder LED ? en gebruik je een tensiometer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen zoals beloofd zou ik vanavond foto's maken en dat heb ik gedaan.

 

@Harry,

Ik snap dat voeding dan handig kan zijn om zo nog wat gewicht er aan te krijgen, maar ben er toch een beetje huiverig voor omdat het tenkoste gaan van de kwaliteit.

 

@HuffenPuff,

Ik denk er dus precies zo over, ik heb de fout gemaakt en er van geleerd en zorg er voor dat het niet meer gebeurd.

Maar dan weet ik in ieder geval dat het goed te roken is, en geen vervelende bij smaken heeft,

 

@Heribei-lover,

Ik kweek onder een 400 HPS lamp.

Dit is juist de plant waar de tensiometer in zit, die zou ik dan het beste kunnen meten qua vochtigheid.

Lijkt me gek als de plant dan te droog heeft gestaan , maar het kan natuurlijk altijd.

 

Nu de juiste (althans, dat denk ik) foto's:

gallery_20363_19242_296006.jpg

gallery_20363_19242_281402.jpg

gallery_20363_19242_12566.jpg

gallery_20363_19242_100027.jpg

gallery_20363_19242_91550.jpg

gallery_20363_19242_393732.jpg

gallery_20363_19242_324530.jpg

 

 

Ik hoor graag jullie mening er over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit toch?

Ik zou denken nog een paar daagjes water geven en dan om :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik die foto's zo zie zou ik er ook bij nader inzien niet al te veel meer aan doen mischien 1 weekje nog licht bijvoeden en daarna weekje waterdieet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar flinke planten redden het echt niet een hele kweek op alleen maar buffertabs als je je aan de aanbevolen hoeveelheid tabs houdt.

 

Ligt er toch echt aan, hoeveel voeding je in je grond hebt.

 

Ik verrijk mijn aarde en doe alleen maar buffertabs als extra.

Verder de hele kweek alleen maar kraantjes water.

 

Daar ligt denk ik jou probleem,

Ze drinken niet meer genoeg, omdat de drinkvaatjes zich hebben gesloten, omdat ze te nat staan.. (denk ik).

Laat de hele boel maar eens een week droog trekken. (Tensio meter, wat zijn de waarden)

 

Je moet nog wel een paar weken zo te zien.. (dit in tegen stelling van wat andere deskundigen zeggen..

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou erg zonde zijn om ze in dit stadium om te halen , nog twee weken laten afbloeien scheelt in deze fase heel wat grammen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oude rocker.

 

Kijk daar wachtte ik op, niet dat ik de andere opmerkingen niet waardeer maar wachtte op iemand die wat meer ervaring heeft.

 

De tensiometer staat momenteel op 110. Maar misschien moet ik ze wat verder laten indrogen en kijken wat er gebeurd.

 

Waarom zouden ze in jouw optiek langer moeten blijven staan? (dan leer ik ook op die manier te kijken)

 

Ik heb 2 buffertabletten per 11liter pot, zou dit te weinig zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensio waarden, (zuigspanning in millibar)

tussen de 60 en 160.

ideaal is tussen 80 en 110

 

Let wel,, hoe hoger hoe droger.

Maw, bij 110 zou je wat vocht kunnen toevoegen.

 

Of 2 buffertabs voldoende zijn?

Dat hangt dus heel sterk af van je medium wat daar te verteren in zit..

Op alleen buffertabs ga je het niet redden.

 

Heb je bv ook schimmels en bacteriën toegevoegd?

En wat voor aarde heb je gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oude rocker,

 

Inderdaad maar probeer de tensiometer rond de 80 te houden. Maar eerst was elke dag van 80 naar 550~mb. Maar nu drinkt ze een stuk minder, van 80 naar 150~ max. Maar betekend dat niet dat ze bijna klaar is?

 

Ik heb van te voren de grond gemixt met schimmels en daarna ingewaterd met bacteriën. De voeding is Biobizz light. Dus daar zit nagenoeg geen voeding in, op de 2 buffertabletten na dan.

 

Dus in 1 pot:

11L Biobizz (eenmalig)

Schimmels (eenmalig)

Bacteriën (wekelijks).

Dagelijks water naar behoefte.

 

Wat zou ik de volgende keer beter kunnen doen?

 

Mijn idee is:

18L pot

3 tot 4 buffertabletten.

Schimmels.

Bacteriën.

En vanaf week 3 bloei voeding en wanneer nodig pkbooster.

 

Alleen had heel even pk booster geprobeerd. En de planten reageerde, alleen niet zo als ik wilde. Er kwamen 1 of 2 mannelijke bloemen in per plant. Heb wel alles kunnen tackelen, dus geen zaad (op eerste gezicht)

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@oude rocker,

 

Inderdaad maar probeer de tensiometer rond de 80 te houden. Maar eerst was elke dag van 80 naar 550~mb. Maar nu drinkt ze een stuk minder, van 80 naar 150~ max. Maar betekend dat niet dat ze bijna klaar is?

550?? :withstupid:

Nee hoor, het is heel normaal, dat het plantje rond de 35/40 dag minder gaat drinken.

Meeste mensen geven rond die tij uit gewoonte dan ook te veel water..

Het klaar zijn, hangt van je trichompjes af. 20% amber is waar ik oogst

 

Wat zou ik de volgende keer beter kunnen doen?

 

Wat ik doe is mijn medium voeden.

Anders heb je ook niks aan je schimmels en bacteriën.

Want die moet juist wat kunnen verteren, om ook je plantje te kunnen voeden..

 

De insteek is bij mij dan ook een medium, waarin voldoende (voor verteerde) plantaardige resten in zitten,

Dan is het alleen kraantjes water, liever te weinig dan te veel.

Je klimaat en ventilatie goed in orde en iedere noob kan kweken. :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oude rocker,

 

Ja ze dronken een hoop weg en ging steeds wat meer geven, maar wat jij nu zeg wist ik nog helemaal niet, dat ze rond de 35-40ste dag minder gaan drinken. Dan weet ik in ieder geval voor de volgende keer dat ik rond die dagen even moet opletten waar het schakelpunt komt.

 

Eigenlijk ook wel heel logisch.

Vul jij zelfs je medium aan of koop je al een compleet medium met de juiste voeding en wat buffertabletten er in en klaar?

 

Ik ga de volgende ronde dan de aarde wat op waarderen met meststoffen zodat de bacteriën ook goed hun best kunnen doen. Ik denk dat het ook vooral proberen is wat werkt voor de planten.

 

Maar zoals die weetjes dat een plant op dag 35-40 minder gaat drinken is wel handig om te weten.

 

Mijn klimaat is momenteel:

Lamp aan:25c

Lamp uit:17c (weet het beetje laag)

2 clip ventilatoren.

Rv hoog:48

Rv laag:42

 

Voor de volgende kweek wil ik kijken naar een warmte matje van 1m2. Om de temperatuur van de nacht wat hoger te houden.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mag dan wel noob zijn, maar dat lukt mij nog net wel, hahaha.

 

Nee ik heb er 1 rechts achter en 1 links voor, zodat je een "tornado" krijgt. Dan komt ook overal de lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...