Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SecretJardin

Schimmel Op Stekken In Stekkentent.

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik heb zo nu en dan last van schimmel aanslag in de toppen van mijn stekken, wanneer mijn stekken reeds een week geworteld zijn en beginnen te groeien dan is het moeilijk om bij het water geven dit allemaal te spotten. Wanneer ik ze uit eindelijk weg wil doen heb ik soms een spoor van vernieling onder het bladerdek zonder dat je het uberhaupt kunt zien.

 

25 graden met een kachel aan, 80% luchtvochtigheid.

 

Ik zelf vermoed dat het eventueel komt door dt er weinig luchtcirculatie binnen de tent is. Is dit mogelijk?

 

Ik heb ook veelal dat stekken vlak na het snijden omvallen. Ze gaan met de kopjes naar beneden hangen en zien er zielig uit. Moeders staan op ~~28/20 graden (aan uit). In de ruimte waar ik de stekken neem en ze toch wel een uurtje doorbrengen is het 14-18 graden en lage LV. Vervolgens in mijn stekkentent is het 25 graden 80% LV. Ze beginnen te hangen na ong 24uur. Van mijn laatste snede hangt wel tot 70%!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me niet zo'n probleem Huff, zolang ze maar in water staan, dus de stekken na het snijden meteen in het water zetten.

 

 

Het schimmelen kan door te weinig ventilatie en/of luchtcirculatie komen inderdaad, post eens een foto van hoe het er bij staat, dat geeft wat meer duidelijkheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik moet zorgen voor een aangenamere temperatuur op de plek waar ik ze daadwerkelijk neem van de moeder ondanks dat dit maar een uurtje is? misschien in het stekkenhok de stekken ook snijden? en hoe zit het met de schimmel?

 

Uiteraard gaan ze direct in water met Startbooster zoals op de verpakking aangegeven hoeveeheid Bosrand

 

ik ga een foto maken

Edited by SecretJardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmel komt door een te hoge LV en te weinig luchtcirculatie. Sinds ik de kappen niet meer op mijn stekken doe maar er een bak met water bij zet heb ik geen schimmel meer gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, geen kappen. Dan vermoed ik dat die luchtbevochtiger de schimmel veroorzaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hoge LV is nergens voor nodig bij reeds gewortelde stekken. Je kunt ze beter laten wennen aan de LV in je growruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laatste.. Gewoon sneller afharden, dan maar niet diepgroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...