Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mistermb27

Error 12 Opticlimate 3500 Pro3 Split

Recommended Posts

na een eerste tegenvallende ronde met de opti loop ik continue tegen errors aan. Het apparaat is geweldig als ie het doet, maar sommige errors zijn echt tergend irritant. Helaas verloopt het contact via air supplies redelijk stroef waardoor ik nog niet weet wat ik nu fout doet en hoop ik dat hier iemand mijn probleem herkent.

 

Wie is bekend met een opticlimate split unit en kan mij vertellen waarom het apparaat zodra de compressor aanslaat al na 1 seconde een error 12 (hoge druk protectie) laat zien? Volgens de gebruikershandleiding kunnen er 3 redenen zijn:

 

1) fan werkt niet

2) buitenlucht te warm

3) koelslangen niet goed aangesloten

 

Buiten is het eerder koud dan +40 dus daar ligt het niet aan. De fan draait ook. Dus ligt het denk ik aan de koelslangen. Ik heb de koelslangen afgekoppeld gehad en weer opnieuw aangekoppeld. Gaat het hier fout? Kan ik afgevulde koelslangen slechts 1 keer aankoppelen en daarna niet meer of blijven de slangen ook na afkoppelen nog vacuüm? Als dat laatste het geval is zou dit probleem niet moeten ontstaan. Voordat ik de koelslangen had afgekoppeld had ik regelmatig een error 13 (lage druk protectie). Misschien zijn de slangen de eerste ronde nooit goed aangesloten geweest en zit ik nu met de gebakken errors.

 

Hopelijk heeft iemand hier een antwoord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ervaring met de split's aansluiten maar je kan niet proberen een flesje vulmiddel te krijgen om zelf je bij te vullen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijvullen als de hogedrukprotectie inslaat? Lijkt me dan eerder teveel als te weinig koelmiddel.

 

Misschien slangen verkeerd om of geknikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry had effe in me hoofd lage druk protectie wat ie vantevoeren had.

Maar als de hogedruk protectie nu meteen aanspringt zal er idd niks rondpompen. Slangen nakijken lijkt me ook idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

slaNgen zijn nergens geknikt. enige waar ik moeite mee heb is bepalen hoe die aansluitingen werken. In onderstaand filmpje zie je precies dezelfde slangen die ik heb, ik heb dit als voorbeeld genomen voor het aansluiten van de slangen. In de handleiding bij de opticlimate split zeggen ze alleen dat ik de koppelingen handvast moet draaien en daarna met twee sleutels moet aandraaien.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de leidingen ook opengedraaid zoals rond 3:05 in t filmpje te zien is?

Die stap overslaan geeft 100% zeker de storing zoals jij hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de leidingen ook opengedraaid zoals rond 3:05 in t filmpje te zien is?

Die stap overslaan geeft 100% zeker de storing zoals jij hebt.

 

Ik heb niet precies dezelfde koppeling, hier op de foto's zijn de koppelingen die ik heb:

 

 

gallery_37911_19244_2268355.png

 

gallery_37911_19244_840613.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn de koppelingen van de slang die je laat zien, in het filmpje zie je de koppelingen op de unit, daar waar je de slangen op draait.

Maak daar eens een foto van en bekijk die eens goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lag niet aan de aansluiting van de koelslangen, inmiddels ben ik er met de mensen van air supplies uit. Door de behoorlijke kou van de afgelopen weken en de weerstand tussen binnen en buitenunit kunnen errors 12 en 13 ontstaan. Dit valt op te lossen door een drukgestuurde fancontroller in de binnenunit te monteren. Daarmee gaat de fan van de buitenunit harder of zachter afhankelijk van de druk ipv de temperatuur.

 

Om te testen of de compressor het wel gewoon doet kan je handmatig relais KM1 indrukken (wannneer error 12 op komt direct loslaten!) na deze test kwam ik erachter dat er met het apparaat niks mis is, de opti draait nu weer op volle toeren. Echter als de unit in nachtmodus heeft gestaan en de compressor een tijdje niet heeft gedraaid, krijg ik eigenlijk direct een error 12 zodra de dagmodus aan gaat en de compressor weer aanspringt.

 

Dat probleem is over een paar dagen als het goed is verholpen! Er is echt bijzonder weinig informatie over de split unit versie te vinden, kunnen toch wel wat problemen zijn die zonder de hulp van air supplies echt niet zijn op te lossen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet echt een goed uitgewerkte concept dus de splitunit opti , zouden ze de splitversie niet/bijna niet verkopen in landen met koudere winters?

 

hopelijk werkt na het inbouwen drukgestuurde fancontroller in de binnenunit alles naar behoren , ben benieuwd of ze alle split unit vanaf nu gaan leveren met deze aanpassing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...