Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Starter 1.0

Automatisch Water Geven Schakelbord

Recommended Posts

Hoi,

 

Heeft iemand van jullie een foto van de binnenkant van een bordje waarmee je het watergeven kan automatiseren? Of misschien een tekening?

 

bedoeling kweek op aarde.

 

Vat vullen > vlotter > kraan dicht > op tijd vloeden> vat vullen> vlotter die kraan sluit > enz.

Dit eventueel te combineren met een voedingscomputer

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de meeste voedingscomputer die te koop zijn zit vlotter er al op , pomp moet je zelf op klok zetten .

 

Maar als je alleen kraanwater geeft dan kan je gewoon een vlotter halen bij bv "wildkamp" (ik zou wel een overloop maken op je watervat)

https://www.wildkamp.nl/Vlotter-met-vlotterbal-kunststof-buitendraad_pr_644796_cat_11010150

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Starter if u have an easy solution dont forget to push forward the info for me :) thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaan ook electronische vlotters, onderin en bovenin je vat zit een sensor, je vlotter gaat open zodra er geen water meer tot aan je bovenste sensor komt. Je vlotter wordt electrisch geschakeld. Je kunt dan ook een timer op je vlotter zetten, zodat deze pas open gaat als je pomp waarmee je bewatert uit staat. Als je je pomp op een timer zet en je vlotter op een andere timer kun je dus je vat steeds bijvullen en zo vol houden. Dit in combinatie met een voedingscomputer en een overloop is wat jij zoekt, als ik het goed begrepen heb.

 

Ik denk dat je zo'n electronische vlotter bij een zaak in loodgieters-benodigdheden kunt vinden. Voor de rest even wat knutselen en instellen en klaar is kees. Niet echt een schakelbordje bij nodig, twee stopcontactjes is zat als je het enkel bij pomp en vlotter houdt.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx boef die zocht ik! Stond vandaag voor een gesloten deur.. (nooit open za)

 

Hidro hoe are u m8? Pm me

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf niet kapot van die mechanische vlotters. Heb een keer gehad dat de vlotter niet meer goed dicht ging door een soort van verkalking. Ik heb er nu een Reka MV in hangen die een magneetklep schakelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...