Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kachel

Hps 200 Watt Vsa

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een kort vraagje maar kan geen duidelijk antwoord vinden.

Heb je als je een 200 watt HPS hebt een voorschakelapparaat nodig? Of kan die gewoon in de tijdklok en gaan?

Ergens in m'n achterhoofd zit namelijk dat een VSA pas nodig is vanaf 200 watt. Al zou ik dan 2x 200 watt hps in 2 verschillende tijdklokken, is dat dan brandveilig?

 

Groetjes :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, en is dat makkelijk te installeren als je er 0.0 verstand van hebt? Ik snap namelijk geen niks van die techniek, kan nieteens een fitting in elkaar zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kun je er beter afblijven!

Hulp vragen aan iemand :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een klein beetje zoek en leeswerk kom je met 2 linkerhanden daar nog wel uit, even controle op de foto's hier voordat je ze aanzet en gaon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb ook wel veel gezocht, vooral afbeeldingen hebben mij geholpen. Meeste snap ik nu maar bijvoorbeeld een vraag die ik heb. Vanaf je VSA naar je timer loopt een draad (een groen gele als die geaard is). Waar koop je zo'n draad met een stekker als uiteinde, die in je timer gaat? En hebben jullie tips voor een goedkope VSA voor een 600 Watt HPS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag alsjeblieft iemand om hulp die er een beetje verstand van heeft..

Als je nog niet op het idee komt om een losse stekker op een snoertje te zetten is dit vragen om problemen.. daarnaast moet je ook wel een geaard stopcontact gebruiken..

 

Weet je het niet of zecht het je niets gewoon niet doen spul kan serieus gevaarlijk zijn ook een 200 watt versie.. en die vsa s worden ook best wel warm..

 

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

rood is vuur is plus

als je die weet scheelt een heel eind .

en het mooiste is als de kleurtjes van de kabeltjes die je op elkaar aansluit een beetje van de zelfde kleur hebben .

en altijd adereindehusljes gebruiken dan kan er niet veel fout gaan .

en met 3 draden heb je altijd 90 procent kans dat het goed gaat .

leg het eerst aan met de aardlek er al vast uit .

als je op een geven moment denkt nu kan ie proefdraaien zet je de aardlekschakelaar weer aan .

ga em niet tegenhpouwen als ie der probeert uit te vliegen want dat win je toch niet .

dat heeft net zo veel zin als om een koelkast snel te openen of het lampje wel uit is

:vape:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag alsjeblieft iemand om hulp die er een beetje verstand van heeft..

Als je nog niet op het idee komt om een losse stekker op een snoertje te zetten is dit vragen om problemen.. daarnaast moet je ook wel een geaard stopcontact gebruiken..

 

Weet je het niet of zecht het je niets gewoon niet doen spul kan serieus gevaarlijk zijn ook een 200 watt versie.. en die vsa s worden ook best wel warm..

 

Succes

 

Ja lijkt me ook beter, maar het probleem is geen idee wie hier verstand van heeft en ga niet beetje aan iedereen vragen of ze me kunnen helpen met een hok bouwen :thumbsdown: Daarom zit ik met dat dilemma. Daarom dacht ik ook weer aan LED, maar een goede ledlamp met een fatsoenlijk wattage is duuuuuuur en het prijsverschil met hps is zo groot, terwijl de opbrengst niet veel verscheeld...

 

Ik denk dat ik maar beter dan moet gaan sparen voor led.

 

Macerror, je begrijpt me volgens mij niet goed, ik weet nieteens wat een aardlek bijv is :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben hier mensen gehad die t voor elkaar kregen om dr eigen tent onder stroom te zetten.. nam vervolgens ook geen verantwoording omdat zn maatje de elketra had geregeld.. dus zulke maatjes heb je ook niet nodig..

 

Opzich s t allemaal niet heel lastig en via t forum kan je een heel eind komen maar wees gewoon voorzichtig niemand zit op weer een brandje ofzo te wachten

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

250watt evsa? Plug play klaar...relais schakelkast erbij,reflektortje en aansluiten op een geaard stopcontact.

 

Maar dan....zie ik je als ik je zo hoor niet 1.2.3 je klimaat regelen enzo.... is wel goed te.doen dus laat.je niet afschrikken.

 

Help je grAg opbrengst 50/50 xd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPS en Mh VSA's en de meeste EVSA's kun je niet schakelen met een gewone klok. De klok zal vastbranden, en de lamp blijft aan. Dit komt door de condensator op de vsa. Je hebt dus altijd een relaisschakelkastje nodig om de lampen op tijd aan en uit te schakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grasslin Topica 410 (S) voldoet prima voor max 250W HPS schakelen en is een degelijke stopcontact schakelklok die niet vast zal branden op de contacten door het schakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er branden in Nederland 3 huizen per dag af door prutswerk aan electra icm wietkweek... zorg dat jij niet 1 van die 3 sukkels bent en zorg dat je de boel wel goed voor elkaar hebt..

 

Details als adereindhulzen en automatische blussers zijn gewoon n must...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scircocco

gebruik je nu echt een argument van de club die ons bestrijdt, 3 huizen pdg die af fikken :wave:

 

Een adereindhuls heb je niks aan als je de tang niet kunt hanteren en die brandblusser hang je in de tent boven de lamp want die zorgt vd fik toch :whistle:

 

Wat TS moet doen is ipv van i-net van alles gaan bestellen een bij een GS langs te gaan en daar bij een kopje koffie uitleg wat meer inzicht in de materie te krijgen die nu toch wel abracadabra is.

 

Zo hebben wij het tenslotte ook geleerdt als je zelf geen LTS had gedaan en toch wat kennis op moest pikken :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm oke, misschien in langs de growshop dan wel een ideetje ja. Bedankt allemaal voor de hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo'n plug and play set van greensell ?

Daar zit alles erop en eraan en is het een kwestie van stekkers in het stopcontact en gaan? Of is dit k*t kwaliteit?

Dan alleen nog een goede tijdklok vinden, maar die hoeft ook alleen maar in het stopcontact en het vsa erin met de stekker, dus geen draadjes gekloot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima hardware setup volgens de linkjes.

Toch zorgvuldig blijven met installeren.

Beetje basic natuurkunde of gezond boerenverstand.

Bij twijfel informeren.

Zet 'm op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha bedankt, gaat goed komen, ik houd jullie op de hoogte!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo'n plug and play set van greensell ?

Daar zit alles erop en eraan en is het een kwestie van stekkers in het stopcontact en gaan? Of is dit k*t kwaliteit?

Dan alleen nog een goede tijdklok vinden, maar die hoeft ook alleen maar in het stopcontact en het vsa erin met de stekker, dus geen draadjes gekloot.

 

Ik gebruik hiervan de 400watt voor het voorgroeien met een MH lamp en dit setje is voor mij een dikke 10, en idd plug&play

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat klopt dan hoef je niet zelf te sleutelen .

kwaliteit zal wel goed zijn topgear is wel een bekend merk volgens mij .

ik denk dat dit wel de beste optie is .

kijk die jongens uit de plaatselijke gs willen het wel uitleggen maar kijk wel uit dat ze niet de boel bij je thuis komen aansluiten .

want dan word je er niet stoned van waarschijnlijk .

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...