Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Xell

Vraag 2X 400 Watt 1M2

Recommended Posts

Hallo ik heb een tent 1x1x2,40 hier hangt nu 1x 400watt HPS in, nou wil ik er graag nog 1x 400 watt bij hangen.

Ik zuig af met een g-tools 2standen 220/360m2 deze staat nu op 220m2 en de temp is max 23graden(kan dus nog harder).

Krijg ik warmte problemen als ik er nog een 400watter bij hang?

Heb eventueel ook nog een 500m2 softbox en kan dan de g-tools gebruiken om in te blazen.

 

Optie B zou zijn dat ik een 600watt EVSA haal.

 

Share your thoughts thanks.

Xell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou 600watter doen. 2,40 hoogte? Dat is behoorlijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel simpel gezegt; wat is je aanzuigtemp, 23 - aanzuigtemp = warmteontwikkeling 1 lamp, zo weet je wat je MINIMAAL erbij krijgt aan hitte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee ik zuig direct aan vanaf buiten dit verschilt dus, denk dat de keuze voor een evsa inderdaad verstandiger is vooral in de zomermaanden ga ik problemen krijgen met 2x400 denk ik....... dank voor de reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1800 watt op 120 240 200 afzuiger van 1500 inblaas van 1000 gaat perfect alleen in de zomer is het kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 400W geeft sowiezo meer warmte dan 1x 600W. Qua opbrengst op 1m2 zal je veel beter uitkomen met 1x 600W ipv 2x 400W. je stroomverbruik zal ook aanzienlijk lager zijn. mijn advies: lekker draaien op 1x 600W

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1800 watt op 120 240 200 afzuiger van 1500 inblaas van 1000 gaat perfect alleen in de zomer is het kut

 

Dus je zegt 2x400 watt met een 550m2 afzuiger en 360m2 inblaas moet te doen zijn?

 

2x 400W geeft sowiezo meer warmte dan 1x 600W. Qua opbrengst op 1m2 zal je veel beter uitkomen met 1x 600W ipv 2x 400W. je stroomverbruik zal ook aanzienlijk lager zijn. mijn advies: lekker draaien op 1x 600W

 

Daar ben ik het niet mee eens als ik het klimaat goed onder controle kan houden met 800watt denk ik dat het zeker wel verschilt in opbrengst dan met een 600watter.

Energie is geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk Xell, ik draai met dezelfde tent + verstelbare evsa ivm temperatuur, in de zomer is deze moeilijk onder de 28 graden te houden zonder terug te schakelen.

optie B lijkt me in jouw geval het meest praktisch

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met 2x 400W op 1m2 meer opbrengst haalt dan met 1x600W vind ik knap. Ik heb beiden al geprobeerd en met 600W kwam ik steeds aanzienlijk hoger uit qua opbrengst, zou aan meerdere factoren kunnen liggen maar ik ben echt wel overtuigd dat 1x600W beter werkt op 1m2 dan 2x400W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overtuigd.

EVSA word besteld bedankt allemaal voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook zitten twijfelen, uiteindelijk gekozen om 600watt te gebruiken die zo'n 90.000 lumens geeft ipv twee 400 watters die samen zo'n 110.000 lumens geven. Weet niet meer helemaal zeker of deze getallen exact zijn maar zoiets was het verschil. Het verschil in warmte valt mee. Een 500 kuub afzuiging had ik ook maar ging pas lekker toen ik daar actief bij in blies.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee ik zuig direct aan vanaf buiten

 

Is dat nu niet veel te koud of hebben de planten er geen last van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee ik zuig direct aan vanaf buiten

 

Is dat nu niet veel te koud of hebben de planten er geen last van?

 

Afzuiging staat uit als de lamp uit is zit nog in de groei...

In de bloei komt de dimmer met thermostaat er weer aan, dus zal deze tot zo'n 20% gedimd worden met lamp uit.

Als het dan nog te koud is zal ik bij verwarmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede keuze om voor die 600W te gaan denk ik en alvast veel succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede keuze om voor die 600W te gaan denk ik en alvast veel succes ;)

Ik hoop het en dankjewel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...