Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Vandaag heb ik 50 stuks nlx gehaald.....uiteindelijk wil ik er 36 of 24 overhouden, dat bekijk ik nog effe

 

Ze staan nou onder 400watt, en ze komen onder 3x600watt

 

hier de foto's:

 

nlxdag1.JPG

 

nlxdag1%20(1).JPG

 

nlxdag1%20(2).JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie stekken ,maar wat bedoel je met 36 of 24 overhouden?????en waarom zitten ze in van die kleine potjes ,of lijkt dat maar zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan in kleine potjes om voor te groeien :)

 

ik haal meestal een deel méér stekken dan ik uiteindelijk nodig denk te hebben....dan haal ik de sterkste/mooiste planten eruit voor dat ik ze in grote bakken zet (blumat)....'t scheelt wel paar tientjes tot 50 euro inkoop, maar dat heb je met 20gram méér opbrengst al terugverdient :|

 

ik weet nog niet of ik deze keer 8, of 12 stuks onder een lamp ga zetten (x3=24/36)....

 

en nee....nlx heeft geen bredere bladeren....kijk maar :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snap het ook niet helemaal,als je er 24 wilt overhouwen haal je er toch gewoon 25?

dan had ik nou al een probleem gehad, want er knakte 2 stekjes al doormidden !

 

ons ben zuunig :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zit wat in ,alleen de mooie gebruiken, ik zelf koop er ook altijd 5 extra ,ik zelf zet ze altijd gelijk in grote potten , omdat later in grote potten zetten bij mij juist problemen geeft, maar ja iedereen doet het op zijn manier :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
ook mag je lamp wel wat lager hangen

ja...tuurlijk....maar niet op dag 1 !

 

ze komen net onder tl uit.....meestal doe ik dan de eerste dag de lamp op 120cm hoogte....tweede dag 100...derde dag 80...enz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
waar is je hok van gemaakt ,het lijkt wel piepschuim en je heb je er ook een afzuiger in??

piepschuim idd.....(4cm)

 

en er hangt een 225m3 afzuiger in op een 400m3 filter

Share this post


Link to post
Share on other sites
38367B.jpg is een automatische blusser ,blust boven de 79 graden,zou ik er wel bij hangen

http://www.bootschappen.nl/winkel/enter.html

Voor dat geld wat die kost vind ik het wel een onmisbaar onderdeeltje wat wel thuishoord op je hobbyplekje.

Je kunt je er gigantisch veel ellende mee besparen en bij een eventuele inval kan men iig niet zeggen dat je gevaar opleverd voor je buren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het volledig eens met je methode die je erop nahoud Waterpijp.

Dat gaat ongetwijfeld weer een succes worden.

Top je ze eigenlijk :unsure:

Als ik er 12 op een meter ze hoef ik ze niet te toppen om het vol te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker beter om met meer stekken te starten dan je uiteindelijk nodig hebt, dat geld haal je er altijd uit later .

 

Die stek op de eerste foto ziet er niet zo best uit vind ik , vertoont ook tekenen van voorbloei, waardoor ie waarschijnlijk wat traagt van start zal gaan . Zijn ze allemaal zo ?

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is zeker beter om met meer stekken te starten dan je uiteindelijk nodig hebt, dat geld haal je er altijd uit later .

 

Die stek op de eerste foto ziet er niet zo best uit vind ik , vertoont ook tekenen van voorbloei, waardoor ie waarschijnlijk wat traagt van start zal gaan .  Zijn ze allemaal zo ?

nee....er zitten er wel een paar van zulke tussen, maar 36 goeie hou ik altijd wel over :|

 

ik heb dus besloten dat 't er 36 worden....3 per bak...12 per lamp

 

de stekjes slaan wel goed aan....ik merk al verschil met gisteren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die stek op de eerste foto ziet er niet zo best uit vind ik , vertoont ook tekenen van voorbloei, waardoor ie waarschijnlijk wat traagt van start zal gaan . Zijn ze allemaal zo ?

Ik denk dat dat juist bij een NLX niet zo is.

Je hebt gelijkt dat je iid de tekenen ziet van voorbloei, maar ik heb zelf ook een tijdje NLX gehad voor die PP en heb toen moeten concluderen dat de tekenen van voorbloei zelfs al aan de moederplant zichtbaar zijn. Gewoon met 18 uur licht.......

Mss dat het enkel bij bepaalde kruisingen is..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

waterpijp zal hier wel de max opbrengst uithalen denk ik .

 

doet me toch eens denken om een blumat systeem aan te schaffen .

mvg

 

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites
38367B.jpg is een automatische blusser ,blust boven de 79 graden,zou ik er wel bij hangen

http://www.bootschappen.nl/winkel/enter.html

het word maar 25 graden in dat hokje !

 

maar evengoed bedankt voor de tip :|

:angry: WHAAAAAHAHAAA :no ben nog ff wezen kijken en wat denk je mijn hok wordt ook geen 79*c (stond dan ook niet in de fik gelukkig) wat een lol hier

 

nu nog ff serieus heel goed idee zo'n brandblus automaat

veiligheid voor alles :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die stek op de eerste foto ziet er niet zo best uit vind ik , vertoont ook tekenen van voorbloei, waardoor ie waarschijnlijk wat traagt van start zal gaan .  Zijn ze allemaal zo ?

Ik denk dat dat juist bij een NLX niet zo is.

Je hebt gelijkt dat je iid de tekenen ziet van voorbloei, maar ik heb zelf ook een tijdje NLX gehad voor die PP en heb toen moeten concluderen dat de tekenen van voorbloei zelfs al aan de moederplant zichtbaar zijn. Gewoon met 18 uur licht.......

Mss dat het enkel bij bepaalde kruisingen is..............

Dus de moederplant die continu 18 uur licht per dag krijgt vertoont verschijnselen van voorbloei , dat is inderdaad mogelijk ,dacht ik als de moederplant een bepaalde leeftijd berijkt heeft /volwassen is. Een stek als moederplant heeft die leeftijd zo wie zo al berijkt als het goed is.

 

Ik vraag me af of de voorbloei verschijnselen ook weer verdwijnen als de stekken een tijdje in de groei staan . Weet jij daar iets over Oni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht dat het niet wegging.

Lijkt me juist een speciefiek kenmerk van een NLX.

Er zijn meerdere soorten die de voorbloei al laten zien op een plant die enkel groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dacht dat het niet wegging.

Lijkt me juist een speciefiek kenmerk van een NLX.

ik meen me te herrineren dat m'n vorige nlx-jes dat ook hadden (gedeelte)

 

kan er zo geen foto's meer van vinden, maar volgens mij is 't ook niet weggegaan idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...