Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
knakenpoetser

Juiste Heatsink

Recommended Posts

Ik ga deze drivers gebruiken "ELG-240-C2100B " (de B versie omdat ik ze ga aansturen met de dimluxcontroller}

 

per driver ga ik 2 citizen clu058-1825 aansluiten.

 

De citizens komen dan op 109,7watt.

 

(zijn er forumleden die fouten problemen zien in de combinatie hierboven)

 

 

Kingbrite grootste passieve heatsink is de "Φ180mm*H70mm(for 95-105W)".

 

Zou er enige marge in zitten en dit gewoon werken op de 109,7 watt ?

 

of weten forumleden misch andere betaalbare alternatieven ?

 

 

Bij voorbaat dank

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf passieve heatsinks voor 60-70w en wanneer ik m'n cob, die normaal op 63w standaard draait, met 15% 'boost' (interne potmeter in de driver vol open draaien), dan is deze wanneer er niet nog iets van een fan overheen gaat bijna niet meer aan te raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf passieve heatsinks voor 60-70w en wanneer ik m'n cob, die normaal op 63w standaard draait, met 15% 'boost' (interne potmeter in de driver vol open draaien), dan is deze wanneer er niet nog iets van een fan overheen gaat bijna niet meer aan te raken.

En dus ong. 42 graden...,meet maar eens na.Niet schokkend dus, als die goed op de heatsink zit zal die COB zelf ong 50-60 degr. zijn

40 graden kun je je hand net op leggen, maar wel vasthouden, 50 graden ong. 3 sec.

Passief koelvermogen bij ons soort gebruik heb je bijna altijd wel afzuiger erbij aan (omgevingstemp blijft gelijk)aan, en zelfs een miniem fannetje doet al wonderen .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel je gebruikt deze heatsink is de "Φ180mm*H70mm(for 95-105W) op 109,7 watt .

 

word hij dan gewoon iets warmer(iets minder efficient) maar gaat die niet stuk? of is het echt een afrader ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je heatsink gloeiheet is, mag je een nieuwe chip kopen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel je gebruikt deze heatsink is de "Φ180mm*H70mm(for 95-105W) op 109,7 watt .

 

word hij dan gewoon iets warmer(iets minder efficient) maar gaat die niet stuk? of is het echt een afrader ?

Dat formaat heatsink moet opzich best gaan, als je maar iets van een circulatiefan er overheen laat waaien, zo koel je én de sinks en je stuurt de warme lucht naar het bladerdek.

 

Hoe groot armatuur ga je bouwen en hoe groot is de ruimte waar je hem boven hangt?

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een fan er over heen blazen zoals 123pinda zij en dan komt het wel goed joh!

Als je chicken shit bang bent.. of veel cobs gaat gebruiken, kan je elk kwartiertje bij 28c omgeving temperatuur je heatsinkje ff checken met een thermometert net zolang hij niet meer warmer word en dan heb je een redelijke goeie indicatie.. better be save than sorry :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pindarots, 4 cobs per m2 icm co2 waarschijnlijk.

 

@knetter, dat snap ik maar beetje je kut als je het te heet word je alles kan vervangen .

als ik er niet uitkom dan een paar bestellen en uitproberen voor ik de rest bestel.(maar is ook kut want duurt allemaal best lang op die manier)

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pindarots, 4 cobs per m2 icm co2 waarschijnlijk.

 

@knetter, dat snap ik maar beetje je kut als je het te heet word je alles kan vervangen .

als ik er niet uitkom dan een paar bestellen en uitproberen voor ik de rest bestel.(maar is ook kut want duurt allemaal best lang op die manier)

En bij CO2 zijn wat hogere temperaturen toch sowieso wel gewenst?

Lastig om het even eerst uit te testen inderdaad. Alhoewel, van moment van betaling tot levering zat/zit bij mij een week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit bedrijf heeft heatsinks https://www.endrich.com/en/light_solutions-accessories-heatsinks?page=2

 

ik vind het alleen vreemd als ik een heatsink zoek wat geschikt lijkt 109.7watt kom ik uit bij deze:

https://www.endrich.com/kuehlkoerper/nph_l-bf-200150-25s

alleen daar staat bij advies de clu058 niet bij.(wel de clue-28/38/48)

 

als ik puur op clu058 zoek ipv koelvermogen kom ik bij deze uit :https://www.endrich.com/kuehlkoerper/nph_l_bf-300120-40s

is

Ø 300mm H: 120mm , echt een heel groot verschil met de kingrbrite 180 diameter 70mm h 95/105 watt.

deze is geschikt tot 200watt (waarschijnlijk ook stuk duurder)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon veel koude lucht van boven over laten waaien koelen ze van zelf af. Ik koel de Vero 29-c op 1400ma (97W, 170lm/w @50C) met de heatsinks van kingbrite van de 85W. De geeft me een hogere kamertemp dan met de Cree cxb3590 @50W op de heatsinks van 65W.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kapitein dus jij zegt moet gewoon gaan met die van kingbrite 95/105 watt

 

heb je ook de temperatuur van de vero29-c gemeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee mooi zat.

 

Ik ben niet zo'n co2 held. Zodra ik ga opvoeren word het geel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ga je jou temp op 28-29 krijgen, ik weet niet hoe hoog je werkt maar zelfs met een gesloten systeem ga je die tempraturen niet bereiken met led. Mocht dat toch geen probleem hou ze dan lekker op 31-32 graden dan zie je de echte power van led.Volgens hps/led gebruikers

 

Heb je die Citizen 1825 al in huis ? Voor welke kleur tempratuur ben je gegaan ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

levertijd voor iets grotere aantallen is best lang , sta op punt te bestellen .

80 Ra ( dat is de beste keuze toch voor 1825)?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakenpoetser je LED geeft niet alleen warmte maar ook licht . Dus je gaat nog wat koelcapaciteit overhebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik met opti of dergelijke zou werken zou ik dan juist wat meer licht gebruiken. Zelfde warmte opbrengst proberen te houden want anders aan, uit aan, uit

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

levertijd voor iets grotere aantallen is best lang , sta op punt te bestellen .

80 Ra ( dat is de beste keuze toch voor 1825)?

Ja ze hebben een chinees feest ofzo heb ook 4 weken moet wachten voor ong 3600W aan led spullen, Ra 80 is indd de beste keuze maar ze hebben de 3000k en 3500k kleurentempratuur. Persoonlijke zou ik voor de 3000k gaan de enige reden waarom je voor de 3500k ging met Cree is omdat ze in een hogere bin zaten. Maar dat is bij de Citizen niet relevant en dan is de 3000k net iets beter voor de bloei.

 

@Boefje ik weet niet wat zon opti koelt aan warmte maar als je bijv nu 3kw koelt aan hps koelt dan moet je toch denken aan 9kw aan led en dan nog kom je tempratuur niet boven de 26. Of je begin tempratuur moet hoog zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kapitein klopt ga ook voor 3000k

 

 

@wortel , deze opstelling is iets effeicienter dan bv de 1000w de (+- 50% tegen 41%) maar of uiteindelijk word alle enegie die je er instopt warmte (ook het gedeelte wat in licht omgezet word)

 

wat ik op het forum lees , zuigt de warmte van cobs wel makkelijker weg , waarschijnlijk omdat het meer omhoog stijgt (minder instralingswarmte) en ik denk zelfs dat je rlv iets hoger word en lucht met hogere rlv voert veel makkelijker warmte af.

 

in de situatie waarbij je of gesloten of semi gesloten kweekt verwacht ik dat dit effect veel minder zal zijn.

 

stel je doet normaal 12 x dimlux 1200watt op 24m2 op een 15000pro , dan zou ik nu 30 m2 met cobs belichten.

 

qwa totale wattage ongeveer gelijk , ik verwacht daarom ook geen problemen met aan af slaan opti .

 

het niet warm worden ruimteben ik zeker niet bang , want opti slaat gewoon niet aan als het niet warm word.

Edited by knakenpoetser
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...