Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jaymaestro

Spijkers Met Koppen : Jaymaestro And The Hammer Of Dawn

Recommended Posts

Dat was niet echt slim nee, je plantjes in dezelfde ruimte als die verfbom....

 

Maar niet getreurd, er is voldoende zaad op de wereld om opnieuw te beginnen :likken:

Succes.

 

 

Het ligt in ieder geval niet aan de plantjes, hier gaan ze als een malle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zien ze eruit dan? Het is toch (on)kruid en je hebt geen haast, dan trekken ze wel weer bij toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten staan toch of is het zo erg??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze geruimd. Schaamte alom. Planten stonden volledig stil. Deze week kamer goed luchten en opnieuw ontkiemen. Stay tuned!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al lampen in je kast hangen?

Die kun je dan het beste aan doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer niet ruimen maar in de vensterbank en als je naar bed gaat zet je ze in de buffetkast (ivm warmte s'nachts).

 

Overleven ze prima, wortelen doen ze dan in ieder geval wel en ook wat groei boven de grond en daarna eenmaal in je wel goed geluchte kastje zouden ze los gaan, het is en blijft onkruid :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had echt het idee dat ze volledig dichtgeslibd waren door de dampen. Nieuwe kast is af, maar ga ik nog zeker twee weken niet gebruiken. Temperaturen lopen ook aardig op met softbox op half vermogen. Komt een hitte van die cobs af joh! Ik moet met het dubbele hok toch al snel op 200 kuub gaan zitten en dat maakt toch echt meer herrie dan die pc fan. Heb het idee dat het vooral ook stralingswarmte is want de lucht die uitgeblazen wordt is wel keurig 25 graden. In het hok kom ik op 31-32 . Dit is wel met een kamertemperatuur van 20 graden.

 

Geloof mij, dit onkruid ging echt sterven en de tijd die ik kwijt was met reviven kan ik ook een verse start maken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien de warmte wat anders verdelen in hok mbv wat fans nu met de LED's?

stralingswarmte heb je last van als je de LEDS ergens te dicht op hebt volgens mij (ik heb de ballen verstand van LED)

Op welke afstand hangt de LED en hoe meet je?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met led heb je geen stralings warmte alleen confentionele warmte oftewel rond de cobs is het vrij warm maar tussen je planten/toppen totaal niet.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier het bouwverslag:

 

Bouwverslag Stealth Micro Cob Led groei/bloei kast (2017).

 

Ik heb de temperatuur sensor op een verhoging op 20cm van de lampen gelegd. Eerst los, later met een kartonnetje er over. Ook heb ik een sensor op de filter geplaatst. Wellicht moet ik de sensor los laten hangen met een afdakje?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25614_19232_1103208.jpg

 

Here we go again! Trouwens ook ff armatuurtje gefixt voor de bloeiruimte:

 

gallery_25614_19262_553343.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slimme oplossing met je driver!!!

En succes again.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kastje ziet er echt mooi uit! Ik had zelf de afzuiging niet onderin gemaakt maar ben benieuwd hoe het gaat. Btw ik heb van die plakbare noppenschuim om de kieren lichtdicht te maken, is ook nog geluidsdempend (misschien wel iets minder stijlvol) :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht moet ik de sensor los laten hangen met een afdakje?

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update : 18/6 dag 3

 

Bij deze twee kerngezonde HODtjes. Helaas van de 4 ontkiemde zaadjes, maar 2 ook daadwerkelijk bovengekomen. Andere twee hadden buiten een wit puntje blijkbaar geen zin om buiten te komen spelen. Vandaag heb ik ze uitgegraven en het ontkiemingsproces is na de watten niet verder gegaan in aarde. Nog niet eerder meegemaakt. Jammer.

gallery_25614_19232_1562921.jpg

 

Omdat ik eigenlijk wel voor zaad wil gaan deze ronde vandaag toch 2 zaden ter ontkieming gelegd: Durganchitral x Blue Hammer ( freebie) . Hopen dat deze snel ontkiemen zodat we nog wat te kiezen hebben!

 

 

gallery_25614_19232_972549.jpg

 

Overigens staan de HODtjes nog steeds in het oude kastje. De nieuwe ruikt me nog te nieuw en wil ze absoluut in leven houden dit keer :innocent: . Eerst maar es droog laten draaien. Anyway, we are up and running again at last!

 

:wave: Jay

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ben de kast soms even droog aan het draaien. Werkt goed, maar ga weer e.e.a wijzigen. Extra inlaat plaatsen in de bloeiruimte.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd: Dag 13

 

Het gaat redelijk goed hier. De HODtjes hebben het naar hun zin. Beginnen iets lichter te worden van kleur , maar ze leven dan ook op stekgrond en spa... Tijd voor nieuwe sloffen.

 

De DCxBH heb ik meer moeite mee. Zaden ontkiemde lastig. Heb er nu 1 boven, de ander kwam niet verder dan een wit puntje. Weinig kiemkracht. Nu een derde zaadje in water laten weken en daarna tussen de watten. Gaat vast goed komen!

 

Het plan is nu als volgt:

- HODtjes nog een week of drie groeien (onder PLL)

- DCxBH straks 4 weken groeien onder cob (6500k )

 

Het bloeien kan ik nog niet zeggen. Wil eerst zien of er mannen bij zitten en of ze goed genoeg zijn om dames mee te bestuiven. Plan is dan de vrouwen onder 100 watt cob af te laten bloeien en de man onder PLL. Afhankelijk van wat ik overhoud kan ik alweer een derde soort erbij gaan pakken. Leuk spelen zo! :jump:

 

gallery_25614_19232_176276.jpg

 

Overigens zien de HODtjes er op de foto nog veel lichter uit dan ze daadwerkelijk zijn. Allebei echte hybride bladeren . Bij de eerdere mislukte had ik ook een echte sativa pheno ertussen. Jammer dat ik deze nu niet heb.

 

Ik heb trouwens ook de grote kast aangepast. Extra inlaatgaten gemaakt. Temperatuur is nu stabiel op 28 graden met de afzuiger heerlijk zacht. Een stuk beter zo!

 

Over een week of wat meer!

:icecream: Jay

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit volgens mij! Ben zeer benieuwd naar hoe je nieuwe kast het gaat doen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

That makes two of us.. heb de ouwe kast nog steeds in gebruik nu, alsof ik geen afscheid kan nemen hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 23 :|

 

Hoe snel alles fout kan gaan heb ik gemerkt nadat ik de HODtjes heb verpot. Ik heb dezelfde potten met dezelfde aardemix gebruikt als de eerder mislukte kweek. Weet je nog dat ik dacht dat het aan de verflucht in de kamer lag dat mijn planten allerlei tekorten vertoonden en stierven? Wel exact hetzelfde gebeurde weer gelijk na het verpotten.... De twee HODtjes begonnen binnen 2 dagen ernstige gebrekken te vertonen.

 

Ik had de 2 zaailingen met pot en al boven op de grotere potten gezet en ook de DCxBH begon tekenen van bladverbranding te vertonen. Ik heb deze 2 toen gelijk in de andere kast gezet. Gek genoeg lijken deze nu gewoon goed te gaan.

 

Ok, wat kan er nu aan de hand zijn?

 

1. Verfdampen in de aarde getrokken? Kan ik me haast niet voorstellen. Heb toplaag eraf geschraapt en vervangen

2. De BioBizz pre-mix die ik gebruikt heb om te mixen was zeer oud volgens mij. Bovendien flinke plukken schimmel er in. Ik had wat over het grondje gelezen en het leek mij dat dit juist wel prima was. (Bio Grondje). Kan aarde ook zeer verkeerde schimmels krijgen door een paar jaar te staan?

 

3. De vorige planten heb ik ingewaterd met afgezuurd kraanwater. Echter ben ik erachter dat de pH meter gewoon ruk is. Krijg hem niet meer goed gekalibreerd en wijkt ruim een punt af naar boven. Heb toen op 5,8 afgezuurd ( doe normaal altijd 6,2 , vraag me niet waarom ik dit heb gedaan). In het ergste geval heb ik dus éénmaal ingewaterd met een ph van 4,8. Kan dit die aarde zo vernaggeld hebben dat de planten levend verbranden?

 

Bovenste gaan er van uit dat de aardemix klote is geweest die ik heb gebruikt, maar verklaard nog niet waarom DCxBH ook tekenen van verbranding begon te vertonen die stopte zodra ik haar/het in de cob kast plaatste. Dus wat kan er nog meer zijn?

 

4. LV te laag? Was wat laag met 30, maar heb ik opgekrikt tot 40-50 en moet gewoon zat zijn.

5. Temp? Gewoon keurig op 26 graden.

6. 24 uurs lichtregime? Heb hier nooit eerder problemen mee gehad

7. Oude PLL lampen die gif beginnen te sproeien? Zou dit kunnen ? Is wel heel ver gezocht.

 

Goed. Wat heb ik nu gedaan?

 

- Plant 1(HOD) was bijna beyond saving. Heb deze uitgegraven, de kluit afgespoeld en in de oude vertrouwde Canna Aardemix gezet ( waar ze ineens verdomme weer perliet aan toevoegen) .

gallery_25614_19232_2745112.jpg

 

- Plant 2 (HOD) heeft prachtige gele randen aan de bladeren :thumbsdown:, maar lijkt toch de groei weer te pakken te hebben. Bladeren staan weer mooi rechtop, en maakt nieuwe scheuten aan na toppen. Ik heb besloten deze te laten staan in de mix van BioBizz/Canna/Guano. We zien wel wat er gebeurd.

gallery_25614_19232_2396537.jpg

 

 

- Plant 3 (DCxBH) had na één dag al verbrande bladeren toen zij samen met 1 en 2 in de kast had gestaan. Nieuwe groei lijkt in orde. Wel erg korte internode's , maar dit komt door 6500k licht . Hier gaat het wel goed mee komen. Vandaag verpot in 8 liter pot met Canna Aarde.

gallery_25614_19232_1509088.jpg

 

- Plant 4(DCxBH) is pas een weekje boven en nog keurig groen. Deze plant moet mijn eer gaan redden. Ook in de oude vertouwde aarde gezet.

 

gallery_25614_19232_2242967.jpg

 

Verder heb ik een nieuwe pH meter besteld, maar zal even duren voordat deze er is. In de tussentijd geef ik mineraalwater uit de fles met een scheutje kraanwater. Laten we hopen dat deze pH ongeveer op 6,5 uitkomt . Ik heb de Tneon Kast voor nu even afgekoppeld. HODtjes staan onder de 100 watt COBs en de DCxBH onder de 50 watt.

 

 

Goed, rond deze tijd had ik eigenlijk 4 mooie struikjes willen hebben die al een week of wat in de bloei staan, maar het is even niet anders. Baal er behoorlijk van, vooral omdat ik er niet precies de vinger op kan leggen wat nou echt fout gaat. Wil immers wel graag leren van mijn fouten...

 

Als iemand input heeft hoor ik het heel graag! :whistling

 

Jay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt je nieuwe kast het beste een paar weken proef draaien, gewoon lampen en afzuiger 24/7 aan.

Duurt wel even voordat alle dampen eruit zijn, de meeste komen er ook pas uit als het materiaal opwarmt.

Dus hoe warmer hoe beter tijdens dat proef draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx vakman. Heb haar een dag of drie laten draaien en verder gewoon paar weken laten luchten. Laten we hopen dat het genoeg is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een dag of 3 is echt te kort Jay, zoals gezegd, de damp komt er pas echt uit als het allemaal opwarmt.

Ik zou nog wat langer draaien, better safe than sorry :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...