Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skittle

Sugar Punch Onder 300W Led

Recommended Posts

op iedere oplader (denk telefoon, 12v lampjes, speelgoed etc) kun je een fan aansluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meccano shit dude dat is lang geleden, bestaat dat nog. :D

 

ziet er goed ga zo door...

Bedankt, het was een tip van mijn moeder. De meccano was nog van haar vader, mijn grootvader dus. Heel toevallig passen de gaatjes van een arctic alpine 11 perfect op die van de meccano. Top dus :D

Mijn grootvader zou trots geweest zijn hahaha waarschijnlijk niet.

 

op iedere oplader (denk telefoon, 12v lampjes, speelgoed etc) kun je een fan aansluiten

Klopt, maar dan kan je ze niet dimmen eh. Nu heb een driver voor 4 fans aangesloten met een 12V GSM-oplader en dat gaat perfect. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update! Na 13 dagen bloei doet de sugar punch het uitstekend! Ze groeit lekker verder op kraanwater met soms wat bacto. De eerste bloeiharen zijn duidelijk zichtbaar. Het is m'n eerste sativa dus ook m'n eerst ervaring met zo'n strek. Maar tot nu toe vind ik het heel goed meevallen. :) Ik vraag me wel af tot waar ik topjes zou wegdieven. Onder het scrognet heb ik al alle toppen verwijderd maar ik denk eraan om erboven ook een paar weg te nemen. Liever geen fluff maar dikke compacte toppen! Wat denken jullie? Misschien eerst nog even kijken hoe het loopt?

 

De blaadjes hangen een beetje door te nat. Morgen de watergift maar eens overslaan!

Volgende keer maak ik duidelijkere foto’s met de lamp uit!

 

gallery_45400_19231_4076915.jpg

 

gallery_45400_19231_4760829.jpg

 

gallery_45400_19231_1142891.jpg

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker man, wordt een mooie volle bak! Kijk graag mee, leuk soortje die suiker-klappie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed Skittle , gewoon zo door gaan , en vooral heel voorzichtig met voeding .

Heb een ronde Sugar Punch gedraaid zonder voeding ,wel de buffertabs en iedere week bacto

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 volts adapter van vakman kun je ook via aliexpress bestellen voor 5/6 euro . Werkt inderdaad prima. Planten staan er mooi bij kerel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

@Hutseflutsel: Ik denk het wel hoor. Als ik aan de aarde voel, voelt het vochtig genoeg. Ik denk dat de blaadjes wat hangen omdat het te koud is en ze daarom het water niet genoeg kan opnemen. De mars hydro gaf veel meer warmte dan de COB's. Ik heb hier nog een elektrisch kacheltje dat ik zou kunnen gebruiken maar zit in met de stroomkosten. Hopelijk wordt het buiten snel warmer, dan zal het daar ook warmer zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker.

 

Wat ventilatie in het hok om de warmte van de leds rond te blazen kan ook helpen tegen een lage temperatuur.

 

En/of van onder afzuigen. Dan trek je de wame lucht door de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 22 dagen (3 weken en een dag) bloei doet de sugar punch het goed!

 

Na de vorige post zijn de bladeren nog een vijftal dagen blijven hangen. Daarna stonden ze op miraculeuze weer opeens mooi recht! Het zou om drie redenen kunnen zijn.

1) Ik gaf ze nog eens bacto en dat was al meer dan twee weken geleden

2) Door de sterke groei zijn ze nu op hoogte gekomen van de afzuiging waardoor de warme lucht van de lampen het bladerdek passeert

3) Het is buiten iets warmer

Waarschijnlijk is het door een combinatie van de drie. :)

Alleszins geef ik ze nog steeds enkel kraanwater met soms wat bacto! Zolang ze geen tekenenen van ondervoeding tonen, hou ik dat zo.

 

Net zoals in het begin van dit verhaal groeit de linkerplant meer de hoogte in dan de rechter. Maar naar mijn idee doen ze het wel allebei even goed. :)

Ik heb bij de linker plant één top naar beneden gebonden, die begon iets te veel haar best te doen! De leeggezogen bladeren laat ik hangen. Ik verwijder enkel de bladeren die ze zelf afstoten. Hetgeen ik nog moest doen wanneer ik deze foto's nam. ;)

 

gallery_45400_19231_714019.jpg

 

gallery_45400_19231_823467.jpg

 

gallery_45400_19231_4501059.jpg

 

gallery_45400_19231_2400833.jpg

 

Ik vraag me af deze topjes nog iets zouden worden en of ik ze niet beter zou wegnemen. Wat denken jullie?

gallery_45400_19231_2406585.jpg

 

De rechterplant heeft een top met twee bloemetjes! Een afwijking die ik nooit eerder zag.

gallery_45400_19231_376326.jpg

 

gallery_45400_19231_2403507.jpg

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Skittle , ik zou wel wat bladeren wegdieven, maar die COBS hebben veel meer dieptestraling dan je vorig lamp dus zelfs die diepe topjes kunnen nog wel wat worden lijkt me! Verder gaat het top toch! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, Jaymaestro! Ik ben blij dat jij het probleem van je kweek hebt kunnen achterhalen en dus ook kunnen oplossen!

 

Waarom zou je de bladeren wegdieven? Die lijken me net kostbare energie te bevatten voor de plant.

Ik baseer me op dit topic van Sativied. :)

Ik las ook ergens dat zolang ze het blad niet afstoot, er steeds energie in zit. Dus als het blad er helemaal verdort uitziet, zit er vaak nog energie in de steel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi topic inderdaad en volgens mij een eeuwige discussie. Op Amerikaanse fora wordt letterlijk alles onder het netje weggehaald en hier is de algehele consensus om zo min mogelijk aan de plant te zitten.

 

Ik kan het niet helemaal onderbouwen, maar gevoelsmatig zou ik ertussen zitten. Heb vorige ronde echt alles kleinere topjes onder verwijderd (fluff) en ongeveer dezelfde oogst behaald, maar veel minder/grotere toppen. Dit is dus iets wat ik vaker zou doen.

 

Met betrekking tot bladeren hanteer ik eigenlijk de volgende zaken:

- Ziet het blad er niet meer uit en laat het los als ik er zachtjes aan trek

- Wordt door dit blad een top uit het licht gehouden .

 

Bij één van deze zaken dief ik het blad.

De vraag is dus eigenlijk als volgt: levert geel blad energie, of kost het meer energie dan het oplevert?

 

Gevoelsmatig zeg ik dan het laatste, al is dus voor het eerste ook wat te zeggen. Circulatie is trouwens in een klein hok en scrog ook echt wel belangrijk, maar de boel oogt niet te vol op dit moment.

 

Je kunt natuurlijk ook één plant wel wat wegdieven en de ander niet aankomen. :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In die theorie kan ik me wel vinden!

Bij één plant wel dieven en de andere niet zie ik niet zitten! Noem het maar autisme, OCD of communisme maar beide planten moeten gelijk zijn voor mij. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamelijk vol veldje Skittle , haal zelf alles weg onder het scrognet , en zou ook wat kleine topjes onderin weg dieven .

Na zo mishandeling geef ik gelijk bacto .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring is dat je per soortje moet bekijken of je wel of niet wegsnoeit, de een verliest er gewoon veel grammen mee en dan ander profiteert juist weer

 

ik wil ook eens kijken hoe het bovenaan snoeien werkt op kleine schaal, voor meer licht tussen de topjes maar ten koste van de bladoppervlakte, met hydro zie ik regelmatig voordelen maar dat is anders dan op aarde

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hier Skittle :-] misschien een goed plan om de beentjes wat te scheren, op naar een mooie ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties! Tijd voor een update!

 

Na 5 weken bloei doet de sugar punch het nog best goed! Vooral de rechterplant begint wat tekorten te tonen nu. De fertometer geef geel licht dus ik geef ze nu een klein beetje bloeivoeding: 1ml/3l ofwel 0,33ml/l. Ik zou dit langzaam opdrijven tot 1ml/l.

 

Wat het dieven betreft, ik heb alle tips & tricks aandachtig gelezen en heb er uiteindelijk voor gekozen om de bladeren die er echt slecht uitzagen zelf weg te dieven. Al de rest ga ik laten zitten.

 

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden!

 

gallery_45400_19231_2681955.jpg

 

gallery_45400_19231_4624580.jpg

 

gallery_45400_19231_1939366.jpg

 

gallery_45400_19231_4129325.jpg

 

gallery_45400_19231_4811914.jpg

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...