Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

Eerste Keer Stekken Maken Gaat Dit Goed Zo?

Recommended Posts

Weet iemand waarom bij mij het blad gewoon helemaal geel word en doodgaat ? Ze wortelen wel maar zien er dan zo zielig uit dat ik me afvraag of ze beter niet de kliko in moeten ?

 

Misterx als ze wortels hebben doe ik ze in coco's potjes. Ze krijgen dan afgezuurde water met ec van 1.0 wat wortel simulator en silicia. Gek genoeg hoe slecht me stekjes er uitzien na 2 weken zien ze er mooi groen uit en groeien als kolen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spuit jeje stekken nat ? daardoor worden ze geel .

 

gif in je stekken ruimtekan ook ,(heb ik ook gehad stekken zagen erniet uit , maar trokken daarna prima bij)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakke had er nooit aan gedacht maar ik denk gif. Had voor me stekjes een kleine kledingkast omgebouwd mooi gelukt want klimaat was stabiel en had er bodem verwarming in en bevochtiger.

Alleen vinden de stekjes het maar niks en duurde lang.

 

Het was geen nieuwe kast had er een paar weken wat in voor gegroeid en dat nu de gif eruit komt ? Ik spuit ze eigenlijk pas wanneer ze geworteld zijn en in cocos potjes komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de kappen worden ze ook geel na een tijdje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de kappen worden ze ook geel na een tijdje.

 

Verklaar je nader?

Ik heb altijd kap erop en enige gele wat ik heb is wortels zijn ontwikkeld indicator vergeling aan bladrand.

Misschien ligt het ook aan de stekken die je onder de kap zet ? Teveel blad aan de stek laten zitten helpt niet mee en ik zie bij velen dat ze hele

bladeren aan stekken laten zitten ipv ff de boel bij te punten.

Stekken van een schraal gehouden moederplant vergelen ook bij minste geringste.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste week ook niet te warm zetten ik heb zelf altijd gemerkt als je ze in het begin al van onderen ga verwarmen dat de stekje s raar gaan doen het geef stress ik zelf gebruik geen bodem verwarming

 

stek poeder speel ook een roll ik heb zelf ook zat poedertje en jell getest

ik wil niets meer anders dan chryzotop groen stek poeder daar heb ik toch het beste resultaat mee.

Edited by the-choca

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kapitein toen je kast als voorgroei gebruikte had je toen meer afzuiging/luchtverversing ?(of heb je in kamer iets veranderd vinyl gelegd of iets?, is je hardboard nat geworden door hogere rlv zoiets)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propagator regelmatig gelucht?

Elke dag (ook 1e dagen) paar minuten kap eraf om verse lucht door gewas heen te krijgen,

helemaal met veel stekken die hutje mutje op elkaar staan is dat wel van belang.

 

@knakenpoetser

ik heb vergiftiging op vorig adres gehad, stekken wortelen dan bijna helemaal niet is mijn ervaring, wat normaliter 2wk max was wordt zo 3.5 voordat je een worteltje gaat zien en ze zijn daarna ook traaaaaaaaaaaaaag tov gezonde stekkies.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de kappen worden ze ook geel na een tijdje.

 

Verklaar je nader?

Ik heb altijd kap erop en enige gele wat ik heb is wortels zijn ontwikkeld indicator vergeling aan bladrand.

Misschien ligt het ook aan de stekken die je onder de kap zet ? Teveel blad aan de stek laten zitten helpt niet mee en ik zie bij velen dat ze hele

bladeren aan stekken laten zitten ipv ff de boel bij te punten.

Stekken van een schraal gehouden moederplant vergelen ook bij minste geringste.

Met name bij Amnees worden de bladeren geel en zonder kap takelen ze iets minder snel af bij mij. Vandaar dus mijn keuze om de kappen er af te laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de kappen worden ze ook geel na een tijdje.

Zal eerder aan te lang staan liggen,dan aan die kap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de kappen worden ze ook geel na een tijdje.

Zal eerder aan te lang staan liggen,dan aan die kap

Door de kap blijft de LV hoog en dat is alleen in het begin wenselijk naar mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia wordt van van alles wel geel toch :icecream:

Geen graadmeter als je het mij vraagt.

 

Behandel een Indica stek zelfde als een Nees stek en aanschouw :search:

 

 

LV hoog met kap erop?

Schuifjes open en aan 1 kant opgehoogd kom je tussen 50-70% uit, voordeel is dat je lv blijft en niet onderhevig zal zijn aan klimaat invloeden in de stek ruimte wat zonder kap mogelijk wel geval is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...