Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

alkaline

Terpeen En Cannabinoïden Isolatie Voor Medicijn Op Maat

Recommended Posts

Het medisch en therapeutisch gebruik van cannabis(olie) hangt veel af van de verhoudingen actieve stoffen die in de plant aanwezig zijn en dat verschilt ook weer van plant tot plant.

 

 

Maar wat als we elk actief bestanddeel apart kunnen isoleren en later bij het bereiden van het eind medicijn mengen in een verhouding die voor jezelf (of de persoon waar je het voor maakt) het beste past?

 

 

Thc blijft thc en cbd blijft cbd, enz… (ik ga niet alle cannabinoïden opnoemen maar je ziet wel waar ik heen wil) deze stoffen werken allemaal het zelfde maar de terpenen die in synergie werken met deze stoffen zorgen voor het grote verschil in effect.

 

 

Zo kan bijvoorbeeld een soort met lagere thc waarden maar met het terpeen “myrceen” aanwezig het psychoactieve effect versterken.

 

 

Zo zorgt elk terpeen voor een ander effect en medicinale voordelen.

 

wou eigenlijk gewoon even weten wat jullie hier over denken en of het medisch relevant kan zijn om via deze weg je medicijn te maken.

 

 

greetz alki

 

 

enkele bronnen:

 

http://www.medicaljane.com/2013/10/30/terpene-isolation-could-be-the-future-of-cannabis/

 

http://www.icmag.com...ad.php?t=321687

Edited by alkaline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je eerst wil weten wat je ermee wilt bestrijden en dan kunt kijken of een specifiek terpeen voor iets werkt, ik denk persoonlijk dat net als met cbd het dan te beperkt is om echt iets mee te bestrijden.

 

Je lichaam bestaat uit honderden receptoren die elk individueel reageren op iedere stof op zich, daarom ben ik er van overtuigd dat het een compleet spectrum moet zijn om zoveel mogelijk cannabinoiden los te laten op die individuele receptoren. Des te natuurlijker de aanpak/benadering des te beter het effect.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PG heb het misschien verkeerd uitgelegd maar bedoel dat na het isoleren van alle stoffen dan het mengen van het complete eind product. Dus x aantal % cbd, thc, thc-v,... en het terpeen of terpenen mengeling waar de gebruiker het best zijn of haar kwalen mee bestrijd.

 

Zo heb je in mijn opinie toch meer controle op het eind product?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De blootstelling aan atmosfeer doet heel veel voor je eindproduct, ze kunnen het net aan meten laat staan scheiden en onafhankelijk opslaan...ze weten ook nog niet exact wat voor en hoeveel terpenen er echt in zitten. Biologisch is niet te meten en geeft slechts een indicatie van het eindproduct. Over meerdere oogsten word er een kwaliteits label aangehangen maar of dat hier ook zo gaat....?

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat zou wel leuk zijn, maar dat kan ik niet dus niet van toepassing :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gedachtewijze klopt wel,

alleen niet vanuit geisoleerde stoffen.

ik meng dus olie vanuit verschillende olien,

gestuurd vanuit de inhoudstoffen.

dus tegen depressie meer thc,terpenen,thcv

terwijl je voor slaap juist het tegenovergestelde wilt

cbd,cbn

 

verschillende profielen,ouderdom en maakwijze(tinctuur/olie)

zorgen dus voor een verschillend spectrum

toepasbaar op verschillende aandoeningen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

GW Pharmaceuticals doet dat al door een variëteit met een hoog THC gehalte (Thai) te mengen met een variëteit met een hoog CBD gehalte (Turkse hennep) dat uiteindelijk Sativex oplevert.Gedachtegang is niet nieuw.

 

Iemand bv die gestrest is zou veel baat kunnen hebben met wat THC, hoger CBD & myrceen.Soortjes met een hoog THC-gehalte icm limoneen & eventueel wat THCV zou kunnen werken tegen depressies.

 

gallery_44470_18142_200687.jpg

Edited by konopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...