Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterX

Ideale Npk Verhoudingen Gedurende Kweek

Recommended Posts

Is allemaal van een paar jaar terug hoor, dus of die ratio's allemaal nog steeds kloppen weet ik ook niet zeker (weet niet eens of BioNova nog steeds bestaat). Ging me meer om dat ik toen geen concensus kon vinden tussen de voedingsfabrikanten onderling.

 

Ik weet dat jij niet kweekt, maar als je zou kweken, wat voor NPK zou je dan gebruiken tijdens de bloei? Varieer je dan nog over de bloei qua ratio of alleen de sterkte?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte vroeger tijdens de bloei uitsluitend Peeters 10-30-20. Terugkijkend zou ik daar alleen wat calcium extra bij hebben kunnen gebruiken. Verder ging dat prima, ook gewoon constante hoeveelheid aangehouden, 1 gram per liter. Toen deden we nog niet aan Ec, wel afzuren.

 

Groei ging met Peeters 24-8-16.

 

Bloei 1-3-2 en groei 3-1-2.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, heb deze er even bijgezet als 4-12-8. Dat is wel wat rijker aan P dan de anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is allemaal van een paar jaar terug hoor, dus of die ratio's allemaal nog steeds kloppen weet ik ook niet zeker (weet niet eens of BioNova nog steeds bestaat). Ging me meer om dat ik toen geen concensus kon vinden tussen de voedingsfabrikanten onderling.

 

Ik weet dat jij niet kweekt, maar als je zou kweken, wat voor NPK zou je dan gebruiken tijdens de bloei? Varieer je dan nog over de bloei qua ratio of alleen de sterkte?

 

Ik heb van alles gebruikt.

Van ghe tot Peeters met hoge p in het begin en week 3 a 4. En merk eigenlijk weinig verschil. Dus als ik zou kweken zou ik gewoon een a/b pakken van growshopmerk of van een merk voor de tuinbouw.

Edited by Boefje030
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat leek me ook. Alleen met die voedingen met heel weinig P had ik wel duidelijk slechtere resultaten.

 

Al is die testset eigenlijk wel te klein om zeker te zijn, maar dat ga ik niet nog een keer proberen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben uiteindelijk uitgekomen op dutch pro hydro/cocos A/B,

Heb nog wel een jerrycan explode toevallig staan , vandaar de keuze :innocent: .

Werk met blumats en een vaatje van 60ltr , elke 2 dagen bijvullen/meten circuleert het vanzelf als ik het erin plemp met de emmer(dus geen pompjes of bruisstenen)

Spul gaat niet meuren of iets. Beetje Kiss pricipe zeg maar

Al die boosters/fazers/ blazers xxxxxl zooi weet ik het ben ik al jaren mee gestopt, in mijn opstellingen is het toch niet meetbaar , behalve dat je blafwiet krijgt.

Afstellen van die NPK verhoudingen lijkt me in een hobby opstelling niet de doen, maar ook vooral niet meetbaar,behalve side by side

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op dutch pro hydro/cocos A/B, Heb nog wel een jerrycan explode toevallig staan , vandaar de keuze :innocent: . Werk met blumats en een vaatje van 60ltr , elke 2 dagen bijvullen/meten circuleert het vanzelf als ik het erin plemp met de emmer(dus geen pompjes of bruisstenen) Spul gaat niet meuren of iets. Beetje Kiss pricipe zeg maar Al die boosters/fazers/ blazers xxxxxl zooi weet ik het ben ik al jaren mee gestopt, in mijn opstellingen is het toch niet meetbaar , behalve dat je blafwiet krijgt. Afstellen van die NPK verhoudingen lijkt me in een hobby opstelling niet de doen, maar ook vooral niet meetbaar,behalve side by side

 

Gebruik je de explode niet? Begrijp ik dat goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik je ook power p?

en kun je toelichten hoezo ?

 

Combi sol inderdaad Met power p.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op dutch pro hydro/cocos A/B, Heb nog wel een jerrycan explode toevallig staan , vandaar de keuze :innocent: . Werk met blumats en een vaatje van 60ltr , elke 2 dagen bijvullen/meten circuleert het vanzelf als ik het erin plemp met de emmer(dus geen pompjes of bruisstenen) Spul gaat niet meuren of iets. Beetje Kiss pricipe zeg maar Al die boosters/fazers/ blazers xxxxxl zooi weet ik het ben ik al jaren mee gestopt, in mijn opstellingen is het toch niet meetbaar , behalve dat je blafwiet krijgt. Afstellen van die NPK verhoudingen lijkt me in een hobby opstelling niet de doen, maar ook vooral niet meetbaar,behalve side by side

 

Gebruik je de explode niet? Begrijp ik dat goed...

Jawel, juist wel! Alleen als je kijkt wat dat spul kost had ik er nooit aan begonnen : :whistle: :gvd jerry can 250 euro!! lijkt wel vloeibaar?...??

Maar heb dat spul gekregen vandaar dat ik de laatste tijd op dutch pro zit,maar na al die jaren moet ik zeggen bevalt super!

Toch redelijk geconcentreerd/niet zo zwaar 5/2/6 en geen poespas ipv van voeding met 17 verschillende extra zus , extra zooi, mega dit, power zo blah blah.

Zou sowieso nooit die explode kopen, qua geld dan, het doet absoluut zijn werk,maar toppen worden wel heel erg compact i.c.m.COB led's

 

gewoon A&B Cocos/hydro zit mooie NPK verhouding in :

4.9%NO3 5.9%K2O 1.3%SO 0.006%B 0.015%Mn 0.4%NH4 3.7%CaO 0.4%Na2O 0.002%Cu 0.002%Mo 2.1%P2O5 1.4%MgO 0.3%CI 0.021%Fe 0.006%Zn

N-P-K 5-2-6 TOTAL

Share this post


Link to post
Share on other sites

ala ik dat gebruik heb ik meerdere 10 liter kannen per draai nodig..

 

ik heb 2 zakjes voor 1 jaar :)

of meer.

 

laat mij maar lekker met mn combisol en kristalon klooien dan.

 

ipv dat gesleep met al die kannen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ala ik dat gebruik heb ik meerdere 10 liter kannen per draai nodig..

 

ik heb 2 zakjes voor 1 jaar :)

of meer.

 

laat mij maar lekker met mn combisol en kristalon klooien dan.

 

ipv dat gesleep met al die kannen..

tuurlijk ben ik voor Peters, ...

waar is de tijd gebleven 25kg zakken wit / bruin en je was ff klaar ;)

Ben van de hobby kweek en dan is dat te veel

 

El cap. jij bent al op het niveau dat je npk apart stuurt en begrijpt ,dat is andere koek

als en een alles in 1 klappen in een vaatje van 60 ltr ,8 weken met een liter fles 5/2/6 op 4 plantjes

Tevens heb ik in mijn cocos/ eigen aarde mengselmix (van ruim 2 jaar oud) ook nog, bat guano voor P, plagron supermix, wormenmest, Aptus mycor en micro mix, ook een flinke hand calcium kick, plus later in de bloei ca/mg van gold label(bestaat dat nog), dus helemaal eerlijk was ik niet..qua additieven

 

 

Alhoewel ik van horen zeggen heb dat DP ook in grotere kweekjes ,en ook vooral in het land van de sint gebruikt word. :innocent:

Met goede resultaten ook..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah thnx. Wist niet eens wat de verhouding is/was van DP. Voegde je nog dingen toe tijdens de kweek zoals cal/mag oid. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah thnx. Wist niet eens wat de verhouding is/was van DP. Voegde je nog dingen toe tijdens de kweek zoals cal/mag oid. ?

yup van gold label, maar eigenlijk is dat meer omdat dat ik dat veel lees op Amerikaanse forums mbt Cob led's en hier las ik het ook.Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit wat van gemerkt, met of zonder.Ziet er wel cool uit fluoriderend groen spul,soort hulk vloeistof hh, maar weet niet of het hier nog te koop is, heb het ooit gekregen :innocent:

Enige wat ik 'voedingtechnisch' nog wel eens wil gaan proberen is silica/silicium, rest heb ik allemaal wel gezien en is voor mij niet meetbaar als je maar weinig plantjes hebt in plaats van side by side 1op 1 test.

In mijn eigen grondje voeg ik steeds alleen cocos (uit bricks van Plagron) toe voor de verliezen, in rootpouches met blumats heb je niet 1 dikke wortel, maar een heel fijn vertakt wortelstelsel, soort haar.., ff uitschudden, grootste fijne deel van wortelstelsel vermalen voor het organische?En weer door.

Die grond heeft de afgelopen jaren al heel wat bemestingen (Gk/Tabs/Korrels/DCM aparte N P en K, enz enz, mycor schimmels van veschillende merken enz. gezien, vandaar dat ik niet zo hoog in de voeding hoef, en voor mij persoonlijk werkt het.

 

Dilago heeft het ook al eens aangegeven , 'less is more' qua al die voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nieuwe ontwikkelingen over de ideale NPK ratio de afgelopen 3 jaar?

Der moeten toch wel wat nieuwe ontwikkelingen zijn met de hype in Amerika de afgelopen jaren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...