Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baze020

Ph Hydro, De Zin En Onzin

Recommended Posts

Beste leden, tis alweer een tijd geleden dat ik me liet horen, maar ikke ben r nog.

Ontzettend druk gehad met mezelf en de dames, geluk gekend en meer verdriet gehad van ze hahaha

 

Maar goed, ben/was al tijdje om naar hydro, coco's in dit geval, en dat bevalt verder goed, wel veel werk met schoonmaken/zeefen, maar dan heb j ook wat hé :)

 

Het gaat me nu om de PH van het voedingswater met daarin verschillende soorten voeding zoals de bekende NPK.

 

Met aarde hield ik altijd 1 waarde vast, en ben daarmee doorgegaan toen ik op coco's overstapte.

Maar na wat verhalen en rond lezen ben ik t spoor ff bijster daarin.

 

Ik hield altijd 5.8PH aan, maar ben nu de onderstaande waardes aan t proberen:

gallery_29028_19219_13160.jpg

zie verschil aarde/hydro

voor hydro geldt nu dus hier datie geen P(fosfor) opneemt boven 5.5PH

 

Maar r zijn ook deze voorbeelden:

gallery_29028_19219_203904.jpg

deze geeft hele andere waarden aan.

 

Dus wat is nou eigenlijk de juiste PH.

Ik werk met Aptus, N,P,K,CaMg en Tboost

ik werk nu met PH5.4 tot PH6.5 in volle bloei om juiste voeding te laten opnemen

 

Vraag is dus wat is de zin en onzin van PH

wat zijn nu de werkelijke waardes voor het voedingswater, en wat verschilt t met evt daadwerkelijke waarde in medium en de PH waarde van opnamen door de plant tijdens groei en bloei.???

 

Greetz Wappie/Baze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokos is geen hydro zoals in schema hierboven maar zit er tussen in.

Kokos heeft zijn eigen ph range en die zit tussen de 5.7 en de 6.3 om ALLE stofjes lekker op te laten nemen door de plant.

 

Te strak sturen op ph heeft ook in een volledige hydro setup weinig zin omdat je dan ongebalanceerd aan het voeden bent.

 

Als je zeg de ph op 6 zet dan gaat N er minder in maar calcium wil dan stukken beter opgenomen worden, wat is dan wijsheid?

 

Gelukkig zijn de meeste voedingen tegenwoordig zo dat ze hun ding kunnen doen over een bredere ph range (gechelateerd) en hoef jij je niet meer zo bloind te staren en onmogelijke keuzes te maken welke ph aanhouden nu goed zou zijn, in range (tussen de 5.7 en 6.5) is altijd ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was ff verder wezen ook zoeken en begrijp hier uit dat de voeding en losse supplementen die we kopen en

gebruiken geprepareerd zijn voor gebruik met een pH redelijk vaste waarde.

 

had wel ff getest en gespeeld met de waardes, op zich niet zo'n probleem,

behalve dat de verschillen in het medium te veel gaan variëren.

 

blijf alleen nog met t verhaal zitten dat men zegt dat de pH waarde van coco's iets hoger mag zijn dan van aarde ??

 

latsrzzzz

Wappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je dat opgepikt dan?

 

Aarde is 6.2-6.5 en kokos 5.8-6.2 ph range.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker 100% bio/organisch gaan, nooit meer afzuren en gewoon kraanwater geven.

 

Perfect voor de luie stoner!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan dat ook op cocos ?

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je dat op cocos willen mac? Aarde heeft juist die pH buffer samen met je mycorizzha houden ze die in stand.

 

Ik ga het zelf binnenkort eens testen, volledig bio/organisch op 100% cocos dus dan weet ik meer @mac.

 

In de cocos van Ugro zit al guano, endomycorizzha en wormenhumus, eens kijken of het hiermee lukt.

 

Link: http://ugrococo.com/nl/producten/pure/

 

Het is de Superiour light mix.

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bac bio kan je primo gebruiken op kokos, heb dat zelf vaak zat gedaan inderdaad ivm lekker makkelijk niks aanzuren enzo.

Maar dat is bio mineraal :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi vraagje betrefd het ph onderwerp. Mijn ph schema ziet er als volgt uit. soort am op cocos.

Week 1 5.5

2 5.6

3 5.7

4 5.8

Overige cyclus op 5.8 houden

 

De reden van mijn vraag is dat ik telkens vanaf week2 rode steeltjes krijg en lichtgroene bladeren tegen geel aan .

 

Dag/nacht temp zijn goed. wel erg droge ruimte rv30% droogte stres?

 

800watt pm2 lichtstres?

 

 

Kokos is geen hydro zoals in schema hierboven maar zit er tussen in.

Kokos heeft zijn eigen ph range en die zit tussen de 5.7 en de 6.3 om ALLE stofjes lekker op te laten nemen door de plant.

 

Te strak sturen op ph heeft ook in een volledige hydro setup weinig zin omdat je dan ongebalanceerd aan het voeden bent.

 

Als je zeg de ph op 6 zet dan gaat N er minder in maar calcium wil dan stukken beter opgenomen worden, wat is dan wijsheid?

 

Gelukkig zijn de meeste voedingen tegenwoordig zo dat ze hun ding kunnen doen over een bredere ph range (gechelateerd) en hoef jij je niet meer zo bloind te staren en onmogelijke keuzes te maken welke ph aanhouden nu goed zou zijn, in range (tussen de 5.7 en 6.5) is altijd ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel veel idd,

Zeker op kleine plantjes..

 

Daar doe ik altijd veel minder licht op..

Zeer zeker, als je geen groeilamp gebruikt, wat i.m.o. een must is

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeilamp niet nodig. stekjes moeten gewoon even wennen aan het licht. zodra ze aangeslagen zijn kun je volle bak. al zou ik met 800 watt per m2 wachten tot eind week 2 12-12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je denken rocker ? Dan zou het de kleur uiteinderlijk toch wel weer bij trekken? Maar dit zijn geen

tomaten

Is wel veel idd,

Zeker op kleine plantjes..

 

Daar doe ik altijd veel minder licht op..

Zeer zeker, als je geen groeilamp gebruikt, wat i.m.o. een must is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi supernoob,

 

eens aan laten slaan en alle lampen aan vind 2weken nog lang ivm strekken en belachelijk lange internodes tegen te gaan.

Verwacht niet dat dit het is .

 

Na 4-5 dagen zijn mijn stekken altijd volledig aangeslagen en zet ik alle lampen aan en op de 7/8e dag laat ik ze zakken naar 60cm.d

groeilamp niet nodig. stekjes moeten gewoon even wennen aan het licht. zodra ze aangeslagen zijn kun je volle bak. al zou ik met 800 watt per m2 wachten tot eind week 2 12-12.

Edited by Kees502

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten gaan echt niet strekken van 500 /600 watt per m2. Kunt beste ff wachten met die 800watt. maar jou keus

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal ik nog weinig uit vwb PH opname

Maar ook op het hydro schema is 6.0 toch wel het minimum?

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...