Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Greenlover101

Wat Zegt 20% Cbd Of Thc In Olie?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik zit met een vraag:

 

Er zijn diverse CBD/THC olieën te koop met zeer uiteenlopende percentages.

 

Ik nam altijd aan dat een olie met bijvoorbeeld 20% CBD 5x verdund is. In een 10 ml flesje zit naar mijn mening dan 20% pure CBD olie.

Maar als dit zo is, zegt dit natuurlijk nog niks. Want als de CBD uit een plant gehaald is met 5% CBD is dat 4x minder dan wanneer de CBD uit een plant gehaald is met 20%, of denk ik nu verkeerd?

 

Als bovenstaande klopt weet je eigenlijk nooit hoe hoog het werkelijke percentage CBD/THC is.

 

Als bovenstaande niet klopt dan houdt de 20% in dat dat het CBD/THC % van de plant is. Maar dan weet ik weer niet hoeveel het verdund is. Want beide gegevens worden nooit vermeld.

 

Ik hoop echt dat iemand mij hier uitsluitsel over kan geven.

 

Bedankt alvast!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de cbd uit een plant is alt\ijd 100 % .

en met de hoeveelheid olie of ze het aanlengen bepaald de verhouding .

net als met bier en jenever .

in bier zit 5 % alcohol en jenever 30 % .

van daar dat een bierglas groter is dan een jenever glas .

anders zit op een feestje de ene helft van de mensen nog sjagrijnig te kijken terwijl de andere helft al zit te lallen .

en dat geeft ergernis .

het moet in verhouding zijn vandaar .

en een plant met 5% heb je 20 van nodig en een plant met 20 % heb je 5 van nodig .

dan heb je niet dezelfde hoeveelheid pure cbd olie want de planten zijn niet even groot .

heb je 100 % cbd olie dan neem je waarschijnlijk of kleinere slokjes of minder dan 3 x daags een pipet .

lees hier voor eerst gewoon de bijsluiter .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Klopt het dus dat ik van 100 gram toppen met 15% thc, ik daar 15 gram pure thc uithaal?

En dat wanneer ik een 1:1 plant heb met 6%/6% ik van 100 gram toppen 12 gram olie pure haal?

 

Als ik de pure olie vervolgens aanmeng met 4 delen gewone olie krijg ik dus de 20% variant die ik nu koop, klopt dat?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet helemaal want het is 15 % van de werkzame stof .

en cbd zit door heel de plant heen ook in hennep zelfs .

tis appelen met pederen vergelijken eigenllijk maar in grote lijnen klopt het wel een beetje wat je zegt .

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mac je kunt nooit een 30% cbd olie maken, zelfs een pure extractie zonder olie komt niet bij zulke getallen, die bestaan namelijk niet in de natuur, en je kunt het alleen vermengen, niet puurder maken, als je een 5% cbd plant hebt, is niet 5% van de plant pure cbd, maar 5% van de cannabioden, dat haal je uit de plant en vermeng je met een olie zodat het (nog minder dan5%) bruikbaar is

 

die flesje die overal te koop zijn roepen 20% cbd olie, als in... 20% is een mengsel van hennepolie(niet pure cbd) en 80% is opvuller

dus als je 1% cbd uit zon tuinen flesje haalt, heb je al mazzel

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkoop praat onzin idd wat HUFF zegt 20% is gebaseerd op het cannabis ras die maximaal 20% cbd in de plant zou kunnen hebben, wat je er uit moet halen en dat komt samen met de olie en vetten van de plant. Dat is je bruine prutje van olien en vetten waar van je maar mag hopen dat er het maximale potentie met kweken en extracteren is gehaald en dat kan maximaal 20% zijn en word die meuk weer aangelengd met andere troep, dus hou je heel weinig nog over van die 20% en dat zou zomaar is zoals HUFF zegt 1% kunnen zijn.

Voor 99% word je genaaid tenzij je een echte kwekert kent die zn shit voor elkaar heeft en zwaar strafbaar bezig is en ook nog is zo lief is om eerlijk het prutje aan te lengen ipv die bullshit websites die het uit hennep vezels halen wat eigenlijk te lage potentie heeft... ik denk dat het placebo effect prima zn ding doet bij de gemiddelde webshop en healthshop :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knetterhenkie : ja. het draait allemaal om geld,en zo is het goedkoop produceren uit die vezeltroep.

Dus het zal idd wel een placebo effect zijn.

 

 

Maak gewoon je eigen olie van eigen wiet,hoeveel % er precies inzit weet je nooit.

Maar beter dan uit de winkel kan al HEEL snel,da's gewoon troep namelijk.

Een fles doodgewone olijfolie doet hetzelfde....

 

 

Snel eigen cbd/thc olie maken is niet moeilijk.

er zijn soortjes die er maar 9 weken vanuit zaad over doen.

En een 1:1 verhouding thc/cbd hebben,tot een max. van 15% van beiden in 1 plantje.

 

Auto CBD Medgom..... Fem.

 

Ik heb ze zelf momenteel ook staan om o.a. olie van te maken,maar ook om de wiet.

Die is lekker happy qua feeling....

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant in zijn geheel is geen 100%, die percentages betreffen aandeel in droge materie van totaal % van die droge materie.

Leg het vast niet goed uit maar het verschil is nogal euh groot, factor weetikveel

 

Was het maar waar dat de hele plant 100% was, dan is veel olie te brouwen met minimaal benodigd plantmateriaal waarvan we bijna allemaal weten dat dat nu niet zo blijkt te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannen bedankt voor het meedenken en jullie reacties. Het blijkt een nogal gecompliceerd onderwerp te zijn. Ik heb diverse winkels en fabrikanten gebeld en de vraag bij hen voorgelegd. Het meest genoemd is dat de cbd uit vezelhennep gehaald wordt dmv CO2 extractie. Hiermee kan je bijna zuivere cbd (97% volgens mij) krijgen. Als je hier dus 2 gram van in een 10 ml flesje stopt en aanlengt met olijfolie heb je een 20% cbd olie.

 

Is er iemand die dit kan bevestigen danwel ontkrachten? Dit is wel het meest aannemelijke verhaal wat ik tot nu toe gehoord heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keiharde leugens... die olie die vrijkomt bij welk proces dan ook komt nooit boven 30/40% en dan zit ik al extreeeeem hoog en moet je wel een heel rijk soortje aan cbd hebben dan alles perfect doen met super veel mazzel heb je dan heeeeeel misschien 20% cbd in je olie

 

Misschien dat de olie die uit de plant komt via co2 extratie voor 97% puur is maar die olie bestaat uit zoveel meer dan cbd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2gr= ±2ml, 20% van je mengsel bestaat uit cbd olie maar de zuiverheid van je cbd daalt ook met 80% in het geval dat je werkt met de zuiverheid die je meld (97%) kom je dus op 19% cbd maar denk dat die zuiverheid wel wat lager ligt.

 

Maar we gaan er ook vanuit dat die 97% niet enkel cbd is maar ook cbc cbg en cbn + nog enkele vitamine, mineralen, vet zuren, chlorophyl en flavonoïden

 

Edit: en dan zijn er nog veel verschillende co2 extractie methoden, supercritical, subcritical, mid critical

Edited by alkaline
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soortjes die na wat voor extractie methode dan ook 97% olie opleveren bestaande uit voornamelijk 1 stof?

 

Wij van WC eend :icecream:

 

20% schijnt een soort wondergetal te zijn in de CBD wereld, zelfs mijn buurvrouw (anderen ook trouwens) komen aan met verhalen daarover (Facebook)

 

Wat is er nu zo speciaal aan die 20% dan?

Dat hele rijk aan CDB werkt voor mij als pijnlijer echt voor geen meter :withstupid:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...