Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dakoina

Framegrootte Voor Cob-Leds Versus Grootte Groeitent

Recommended Posts

Na bijna alle topics doorgenomen te hebben over LEDs, toch maar een bestelling geplaatst bij Kingbrite voor 4 cxb3590 leds en een driver. Ze zullen ergens rond de 1.4A draaien en komen in een groeitentje van 75*60*170cm.

 

Anyway, ik heb vandaag wat liggen prutsen met Fusion 360 en mijn allereerste CAD eruit gespuwd :) waar het feitelijk op neerkomt: zet ik de lichten volgens de ratio van de kast (5:4) (rechthoekig) of zet ik ze gewoon in 1:1 (vierkant). Nu ja, misschien betekent het allemaal niet zoveel in een kleine groeitent... wat denken jullie?

 

 

growlight_cad.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw ik wou dat ik dat kon

En ik maar proberen met paint me duidelijk te maken

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

met ratio kast lijkt mij de beste optie voor evenwichtig licht, maar niet te dicht op de wand, want meer verlies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar tutorials volgen op YouTube, gratis demo downloaden en met wat oefening en gevloek lukt dat wel ;)

 

met ratio kast lijkt mij de beste optie voor evenwichtig licht, maar niet te dicht op de wand, want meer verlies

grofweg staan ze denk ik in het midden van elk "kwadrant", tenzij ik mij zwaar misrekend heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze ook zo gelijkmatig over de ruimte verdelen. 30cm hart op hart voor de 60cm kant en 37,5 hart op hart voor de 75 kant.

 

Met 200W in die kleine ruimte zit je wel op iets van 1000umol/s/m2 . Als het echt alleen voor voorgroeien is dan is dat misschien wel wat veel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze ook zo gelijkmatig over de ruimte verdelen. 30cm hart op hart voor de 60cm kant en 37,5 hart op hart voor de 75 kant.

 

Met 200W in die kleine ruimte zit je wel op iets van 1000umol/s/m2 . Als het echt alleen voor voorgroeien is dan is dat misschien wel wat veel?

Voorgroeien zal ik doen onder een paar T5-TL lampen die ik gebruik voor de tomaten en pepers. Dat zou moeten volstaan normaal gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wou dat ik uberhaupt die lampen kon maken verkoopt goed hier opt forum :whistle:

 

gewoon doen man! haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze ook zo gelijkmatig over de ruimte verdelen. 30cm hart op hart voor de 60cm kant en 37,5 hart op hart voor de 75 kant.

 

Met 200W in die kleine ruimte zit je wel op iets van 1000umol/s/m2 . Als het echt alleen voor voorgroeien is dan is dat misschien wel wat veel?

Voorgroeien zal ik doen onder een paar T5-TL lampen die ik gebruik voor de tomaten en pepers. Dat zou moeten volstaan normaal gezien?

OK, ja dat is prima, maar omdat je het een "groeittentje" noemde dacht ik dat je het alleen voor voorgroeien ging gebruiken.

 

wou dat ik uberhaupt die lampen kon maken verkoopt goed hier opt forum :whistle:

Het lijkt me nog best lastig om daar een beetje normale marge op te maken. Mensen vinden die Todoledgrow dingen al te duur en dat is al een vrij krappe marge voor zoiets. Of je moet een een soort hobby bouwsel van maken met garantie tot aan de deur, maar dat moet je als koper ook gewoon niet willen.

 

Sowieso is het echt super simpel om zoiets zelf te bouwen. Al moet ik toegeven dat je dat pas weet nadat je er een keertje één gebouwd hebt. Vooraf lijkt het allemaal een heel gedoe, maar als je schroeven in kan draaien en electra draaidje kan strippen dan heb je eigenlijk alle benodigde skills wel in huis :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek gewoon n handige/bevriende technicus in de buurt die t spul in elkaar schroeft/aansluit als je t niet zelf aandurft.

Grootste kostenpost (by far) is t materiaal... als je dat zelf organiseert bespaar je je zoveel geld dat je best n paar eurootjes kan uitgeven om de kritische dingen zeker goed te doen.

(Vooral bij de electra is t handig als dat 100% goed zit.. een foutje en je staat onder stroom of je vernielt voor 100+euro aan leds)

Of je schuift hem/haar een leuk zakje groente toe in ruil voor wat hulp, dan is iedereen ook blij.

 

Dit spul bedrijfsmatig verkopen is haast ondoenlijk.. dan kom je ook niet weg met invoerrechten ontduiken enzovoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit spul bedrijfsmatig verkopen is haast ondoenlijk.. dan kom je ook niet weg met invoerrechten ontduiken enzovoort.
Ja ook dat inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CAD rules! Wat een bijzondere maat trouwens. Welke tent is dat, als ik vragen mag?

Gorilla Lite line dacht ik. Eerlijk gezegd de enigste die ik hier een beetje plaats kon geven, net de juiste maat dat ik zocht. Geen idee of ze echt goed is. Dat in elkaar zetten gebeurt de komende dagen pas

wou dat ik uberhaupt die lampen kon maken verkoopt goed hier opt forum :whistle:

zoals hierboven gezegd... en de winstmarge voor de kleine zal niet geweldig zijn met al die extra onkosten. Moest ik zeker weten dat ik enige winst zou maken, zou ik zoiets nog durven doen :) maar ik heb nu al zo weinig tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, Gorilla, ja die hebben er wel aparte maten tussen zitten. Hoop voor je dat de ritsen het een beetje uithouden, lees daar nogal wat klachten over namelijk.

 

Dit spul bedrijfsmatig verkopen is haast ondoenlijk.. dan kom je ook niet weg met invoerrechten ontduiken enzovoort.

Ik zou al een gat in de lucht springen als we hier een shop hadden die gewoon de onderdelen verkocht, zonder daarbij de prijs gelijk torenhoog op te drijven. Kingbrite is op zich prima, maar effe een enkele COB bestellen om te proberen of een drivertje is er niet bij met die verzendkosten...
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek gewoon n handige/bevriende technicus in de buurt die t spul in elkaar schroeft/aansluit als je t niet zelf aandurft.

Grootste kostenpost (by far) is t materiaal... als je dat zelf organiseert bespaar je je zoveel geld dat je best n paar eurootjes kan uitgeven om de kritische dingen zeker goed te doen.

(Vooral bij de electra is t handig als dat 100% goed zit.. een foutje en je staat onder stroom of je vernielt voor 100+euro aan leds)

Of je schuift hem/haar een leuk zakje groente toe in ruil voor wat hulp, dan is iedereen ook blij.

 

Dit spul bedrijfsmatig verkopen is haast ondoenlijk.. dan kom je ook niet weg met invoerrechten ontduiken enzovoort.

 

jij bied je aan verneem ik xD ?!

 

wat kost n volledige set dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog zijn de dames/heren van Kingbrite nog steeds veel goedkoper als drivers via K&H of de leds via nederlandse importeurs/suppliers kopen, en de meeste van die bedrijven leveren ook niet aan particulieren of hanteren minimum orderbedragen oid.

 

Ga weer n kleine scheepslading leds en drivers bestellen bij Kingbrite vd week, kijken of de douane er weer in wil trappen.

Ook iedereen in mijn directe kringetje die een keer met mijn bouwsels gespeeld heeft wil dat spul gelijk zelf ook... leuk, en ik wil gerust n handje helpen of advies geven, maar onderdelen koop je zelf maar.

Kan geen 10k+ per jaar die kant op overmaken... daar komt vast gezeik van.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog zijn de dames/heren van Kingbrite nog steeds veel goedkoper als drivers via K&H of de leds via nederlandse importeurs/suppliers kopen, en de meeste van die bedrijven leveren ook niet aan particulieren of hanteren minimum orderbedragen oid.

 

Ga weer n kleine scheepslading leds en drivers bestellen bij Kingbrite vd week, kijken of de douane er weer in wil trappen.

Ook iedereen in mijn directe kringetje die een keer met mijn bouwsels gespeeld heeft wil dat spul gelijk zelf ook... leuk, en ik wil gerust n handje helpen of advies geven, maar onderdelen koop je zelf maar.

Kan geen 10k+ per jaar die kant op overmaken... daar komt vast gezeik van.

 

ik begrijp je wat kost een volledige set nou als je hem zelf bouwt ?

en dan de beste versie dus die kan strijden met 1000watters :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der zit zo weinig marge op totaal niet interessant daarbij hanteert kingbrite zowat de inkoopprijs van die dingen.

 

Kosten voor zelfbouw zijn eigenlijk de laatste periode gedaald door Vero en Citizen,rond euro de watt moet je rekennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kapitein koek eerlijk gezegd ben ik niet echt thuis in led verlichting heb er ook nog weinig over gelezen.

 

kan niemand me gewoon een prijs vertellen van een volledig armatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

whoops zojuist geleze dat scirocco en wietefras t onnodig duur spul vonden xD

220euro+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet gewoon rekenen op 1-1,5 euro per watt, als je de onderdelen invoerrechtenvrij hier weet te krijgen en veel zelf doet.

Kan nog wel wat vanaf met citizen leds ipv cree denk ik, maar ik blijf lekker bij cree omdat dat voor mij duidelijk werkt.

Dus 18 600watters vervangen voor led kom je zomaar op n dikke 10-11K euro... of als je er het maximale uit wilt halen 15, maar dat komt ook met n allejezusgang terug.

(Extra opbrengst betaalde bij mij de complete investering al in 1 keer terug, dus ik leverde niks in tov hps deze ronde, en de volgende is dus helemaal bingo..laat staan dat ik met n beetje aanpassen er nog wat meer uit weet te persen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

whoops zojuist geleze dat scirocco en wietefras t onnodig duur spul vonden xD

220euro+

Onnodig duur is het wat mij betreft niet. Ik zou het er niet voor kunnen leveren. Aan de andere kant is zelfbouw wel een stuk goedkoper.

 

Het kost ij todoledgrow wel wat extra, maar als je gewoon echt geen zin hebt om het zelf te bouwen dan is dat wat mij betreft wel de enige realistische optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik naar lijstje @wietefras kijk in led draadje, is de prijs per watt toch stuk lager als je citizens pakt ?(inclusief koelers drivers materiaal etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...