Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GeekFreak

Gebruikt Iemand Hier Fytocell?

Recommended Posts

Bij een search kwam ik alleen wat summiere verwijzingen naar dit spul tegen in topics van bijna 10 jaar oud, ben dus benieuwd of er anno 2016 nog mensen zijn die het gebruiken.

 

Ik overweeg om 'ns een zak te kopen en het dan puur te gaan gebruiken, goed idee of niet?

 

Voor wie het niet kent, dit is het: http://www.plantenwand.eu/a-23540724/plantenwand-webshop/fytocell-pro-substraat-150-liter-wit/

Share this post


Link to post
Share on other sites

stop toch met dat spul man !

hou het nou gewoon bij een blowtje joh !

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het nog nooit door iemand gebruikt zien worden zou het gewoon bij de bekende wegen houden je weet ook niet hoe de voeding op het medium reageerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punt is, doorgaans gebruik ik aarde met wat kokos, wat perliet en wat vermiculiet. Dit is jaaaaaaaren goed gegaan tot ineens de no-mercy aarde die ik altijd gebruikte uit de handel werd gehaald (weet nog steeds niet waarom eigenlijk), sindsdien heb ik alleen maar gezeik gehad. Heb inmiddels zo'n 6 verschillende zakken gehad van diverse merken, maar ze bevallen me geen van allen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk het wel. Prijs valt wel mee, €50 voor 150 liter en het is ongeveer vier jaar herbruikbaar.

 

Wat me vooral aanspreekt is dat zelfs als het zeiknat is, er nog altijd 35% lucht in zit, dat is meer dan elk ander substraat. Moet je toch leuke dingen mee kunnen doen lijkt me. Enige waar ik me een beetje zorgen om maak is het ph van dat spul. Maar ik heb om info gevraagd bij de shop dus daar wacht ik nog even op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zeker benieuwd. Maar meestal als het al zo lang bestaat en nog niet populair is. Is het niet super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad een punt, maar kan ook aan de prijs liggen want die is toch wel aan de hoge kant vergeleken met aarde en kokos. Op zich valt het mee, maar het is toch ruim 2x zo duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het niet populair is in de wietkweek zegt niets natuurlijk, als de high life er een item over maakt heeft morgen iedereen dat, de meeste mensen doen gewoon wat werkt, en hoe weet je wat werkt, omdat je dat de vorige keer ook deed :whistle:

 

de likes zijn weer uitverkocht maar blijf van de coke joh :likken:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, daar kijken ze op de eerste plaats naar kosten/baten en dan valt fytocell sowieso af.

 

Shop schiet trouwens niet erg op met het beantwoorden van m'n mailtje, waarschijnlijk al met vakantie. Dan gaat het effe on-hold, want ik moet echt eerst weten wat de het met de ph doet.

 

Het leek me ideaal spul om weer eens wat met hempy buckets te gaan klooien. Onderin een laag hydrokorrels tot aan het gat, dan een laagje serano korrels vanwege de uitstekende capillaire werking en dan de rest fytocell. Eventueel afdekken met een dun laagje aarde vanwege de algen, want die groeien er wel goed op als ik zo de foto's eens bekijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu dus een zak in huis maar denk niet dat het geschikt is om 100% puur te gaan gebruiken. Het blijft erg nat na een nacht weken.

 

Inmiddels heb ik een hempy bucket van 45 liter opgezet met 65% perliet, 25% fytocell en 10% seramis, voeding is Metrop + GHE. Kijken hoe dit gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het erg nat blijft maakt niet uit als er maar voldoende lucht/zuurstof aanwezig is, toch?

 

Op 100% water kweken gaat toch ook gewoon prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk, maar temperatuur is ook een factor. Ik kweek onder LED, dus warmte is sowieso minder.

 

Neh, ik heb het een nacht laten weken en heb er gewoon geen goed gevoel over om dit puur te gaan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...